Sivas'ta 1973 yılında temeli atılan Deliktaş Tüneli, 39 yılda tamamlanabildi.
Haber Giriş Tarihi: 11.09.2012 11:43
Haber Güncellenme Tarihi: 11.09.2012 11:43
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
Edinilen bilgiye göre, Sivas-Erzurum-Kars tren yolu güzergahının 47.5 kilometre kısaltılması ve yolun rampa kısımlarında trenlerin seyrini kolaylaştırmak amacıyla 15 Kasım 1973'te, Tecer mevkisinde Deliktaş Tüneli inşaatına başlandı.
Fahri Korutürk'ün Cumhurbaşkanlığı, Naim Talu'nun Başbakanlığı döneminde yapımına başlanan tünel, tamamlanıncaya kadar 6 cumhurbaşkanı gördü, 22 kez el değiştiren başbakanlık koltuğunda 14 farklı başbakan oturdu.
Tünelde bugüne kadar 5 bin 330 kişi görev aldı, 8 işçi ise geçirdiği kazalar sonucu hayatını kaybetti.
Türkiye'nin en uzun demir yolu tüneli olduğu belirtilen Deliktaş Tüneli, aydınlatma sistemine sahip tek demir yolu tüneli olma özelliğini de taşıyor. 3,5 kilometrelik enerji nakil hattında 14'ü içeride 6'sı dışarıda olmak üzere 20 trafo, 285 armatör ve hareket sensörlü aydınlatma sistemi bulunuyor.
TCDD 4. Bölge Müdürü Hacı Ahmet Şener, yük trenleriyle deneme seferlerine başladıklarını açıkladı.
Tünelin resmi açılışının daha sonra planlanacağı kaydedildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Tünelin sonu 39 yıl sonra göründü
Sivas'ta 1973 yılında temeli atılan Deliktaş Tüneli, 39 yılda tamamlanabildi.
Edinilen bilgiye göre, Sivas-Erzurum-Kars tren yolu güzergahının 47.5 kilometre kısaltılması ve yolun rampa kısımlarında trenlerin seyrini kolaylaştırmak amacıyla 15 Kasım 1973'te, Tecer mevkisinde Deliktaş Tüneli inşaatına başlandı.
Fahri Korutürk'ün Cumhurbaşkanlığı, Naim Talu'nun Başbakanlığı döneminde yapımına başlanan tünel, tamamlanıncaya kadar 6 cumhurbaşkanı gördü, 22 kez el değiştiren başbakanlık koltuğunda 14 farklı başbakan oturdu.
Tünelde bugüne kadar 5 bin 330 kişi görev aldı, 8 işçi ise geçirdiği kazalar sonucu hayatını kaybetti.
Türkiye'nin en uzun demir yolu tüneli olduğu belirtilen Deliktaş Tüneli, aydınlatma sistemine sahip tek demir yolu tüneli olma özelliğini de taşıyor. 3,5 kilometrelik enerji nakil hattında 14'ü içeride 6'sı dışarıda olmak üzere 20 trafo, 285 armatör ve hareket sensörlü aydınlatma sistemi bulunuyor.
TCDD 4. Bölge Müdürü Hacı Ahmet Şener, yük trenleriyle deneme seferlerine başladıklarını açıkladı.
Tünelin resmi açılışının daha sonra planlanacağı kaydedildi.
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR