Bankacılıkta dijital dönüşüm!
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mehmet Ali Akben 'Finansın Geleceği Zirvesi'nde önemli açıklamalarda bulunuyor. Akben, "Son yıllarda artan dijital dönüşüm hızında bankacılık alanında çalışmalar yaptık. 2022 Mart ayında Resmi Gazete'de yayımlanan elektronik bankacılık dönüşümüyle söz konusu yönetmelikte gelişen teknolojilere ilişkin yeni kurallar ve ilkeler getirdik." dedi.
EKONOMİ , 28 Eylül 2021 Salı, 10:14
Bankacılıkta dijital dönüşüm!

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mehmet Ali Akben konuşmasında şu ifadeleri kullandı:

Başta Katılım Finans olmak üzere alternatif finans üzerinde ciddi potansiyele sahibiz. Bir çok sektörü kapsayacak olan katılım finans çalışmalarımız süratle devam etmektedir. Bildiğiniz üzere halihazırda bankaları ve finansal sektörü etkileyecek iki önemli gelişme süreci yaşıyoruz.

Finansın geleceğin zirvesi olması ile bu iki konu üzerinde yoğunlaşarak nasıl bir gelecek bizi bekliyor. Bu çerçevede görüşlerimi paylaşmak istiyorum. Bunlardan birincisi yeni finansal yeniliklerle ilgilidir. Malumunuz tüm dünyada finans ve bankacılık hizmetleri artık dijital kaynaklara kaymaktadır. Biz de BDDK olarak son yıllarda artan dijital dönüşüm hızında bankacılık alanında çalışmalar yaptık. 2022 Mart ayında Resmi Gazete'de yayımlanan elektronik bankacılık dönüşümüyle söz konusu yönetmelikte gelişen teknolojilere ilişkin yeni kurallar ve ilkeler getirdik. Yine yönetmelik kapsamında elektronik bankacılık hizmetleri kapsamında hem banka hem müşterilere yönelik yenilikçi yaklaşımları benimsedik. Elektronik bankacılık hizmetlerini güvenli ve kesintisizi yürütmeleri amaçlanmıştır.

Bu çerçevede 2019-2023 dönemini kapsayan 11'inci Kalkınma Planı'nda fiziki belge ve ıslak imzanın kullanımının azaltılması hedeflenmiştir. Yapılan değişiklik sonrası uzaktan kimlik tespiti yapılmış ve mayıs 2021 tarihinden itibaren bankacılıkta uzaktan kimlik tespiti dönemi başlamıştır. Müşteri ilişkisinin tamamen dijital ortamda kurulması sağlanmıştır. Bir bilişim cihazı üzerinde mesafeli olarak sözleşme ilişkisinin kurulmasına imkan tanınmıştır. Bahsettiğim gelişmeler pandemi süreciyle yaşanan olağandışı dönemde vatandaşımıza kolaylık sağlamıştır. Finansal kapsayıcılığı artırmak, bankacılık hizmetine erişimi kolaylaştırmak ve bunlarla ilgili yeni bir düzenleme içerisindeyiz.

Yapacağımız düzenlemelerde tüketicilerin yeni servislere uyum sağlayabilmesi ve veri paylaşmasında kendisini güvende hissetmesi konusunda yoğun şekilde çalışıyoruz. 2023 yılında yürürlüğe konulan çağrı merkezi yönetmeliği ile hizmet kalitesinin belirlenmesi ile müşteri şikayetlerinde ciddi iyileşme gözlenmiştir.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR