Bursa Laik ve Kamusal Eğitim Platformu (BULKEP) adına konuşan Eğitim-iş Örgütlenme Sekreteri Beyhan Arıcı, 2021-2022 eğitim öğretim yılı için yeni bir program hazırlanması gerektiğine dikkat çekti.
Haber Giriş Tarihi: 19.06.2021 14:07
Haber Güncellenme Tarihi: 19.06.2021 14:07
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
HABER: Seray SAYGILIOĞLU
Açıklamada, öğretmenlerin adına Eğitim-iş örgütlenme sekreteri Beyhan Arıcı, velilerin adına VELİ-DER Şube Başkanı Şermin Pank, öğrencilerin adına ise Vuslat Yiğit söz aldı. Pandemi sürecinde çocuklar arasındaki eşitsizliğin arttığını söyleyen Arıcı, "Bakanlığın açıklamasına göre açık ortaokul-liseler ve özel okullar haricinde resmi okullarda eğitim gören 2 milyon 339 bin öğrenci EBA'ya erişemedi. Son bir buçuk yıldır yüz yüze eğitim neredeyse hiç yapılmadı. İhtiyaç sahibi 2 milyon öğrenciden sadece 664 binine tablet dağıtılabildi. Görüldüğü gibi tablet, internet ihtiyacı karşılanmamış veliler ve öğrenciler sorunlarıyla baş başa bırakılmıştır" dedi. BULKEP olarak taleplerini dile getiren Arıcı, "2021-2022 eğitim öğretim yılı için yeni bir öğretim programı hazırlanmalıdır. Öğrenme kayıplarının en aza indirilmesi için yeni bir program uygulanması gerekmektedir. Ancak MEB bunu yapabilecek donanıma sahip değildir. MEB'e acilen ek kaynak aktarılmalıdır"dedi.
"ÇOCUK İŞÇİLİĞİ ARTTI"
Bir yandan ekonomik sosyal sorunlarla mücadele ettiklerini bir yandan da çocukların eğitim sorunlarıyla uğraştıklarını dile getiren VELİ-DER Şube Başkanı Şermin Pank, "Çalışmak zorunda kalan veliler çocuklarını evde yanlız bırakmak zorunda kaldılar. Aile büyüklerinin desteğini alanlarda başta sağlık gibi bir takım sıkıntılar yaşadılar. Pek çok çocukta başka seçenek olmadığı için salgın koşullarında açık tutulan cemaat ve tarikatların kurs merkezlerine mahkum kaldılar. Sadece salgın değil, ekonomik krizin derinleşmesi, işsizlik nedeniyle de çocuk işçiliği arttı. Ne yazık ki bir kısım çocuğumuz çocuk işçi, çocuk gelin olarak eğitim süreçlerinden koptular" şeklinde konuştu. Öğrenciler adına söz alan Vuslat Yiğit ise pandemi döneminde en çok mağdur olan kesimlerden biri olduklarını söyledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
BULKEP'ten MEB'E ek kaynak talebi
Bursa Laik ve Kamusal Eğitim Platformu (BULKEP) adına konuşan Eğitim-iş Örgütlenme Sekreteri Beyhan Arıcı, 2021-2022 eğitim öğretim yılı için yeni bir program hazırlanması gerektiğine dikkat çekti.
HABER: Seray SAYGILIOĞLU
Açıklamada, öğretmenlerin adına Eğitim-iş örgütlenme sekreteri Beyhan Arıcı, velilerin adına VELİ-DER Şube Başkanı Şermin Pank, öğrencilerin adına ise Vuslat Yiğit söz aldı. Pandemi sürecinde çocuklar arasındaki eşitsizliğin arttığını söyleyen Arıcı, "Bakanlığın açıklamasına göre açık ortaokul-liseler ve özel okullar haricinde resmi okullarda eğitim gören 2 milyon 339 bin öğrenci EBA'ya erişemedi. Son bir buçuk yıldır yüz yüze eğitim neredeyse hiç yapılmadı. İhtiyaç sahibi 2 milyon öğrenciden sadece 664 binine tablet dağıtılabildi. Görüldüğü gibi tablet, internet ihtiyacı karşılanmamış veliler ve öğrenciler sorunlarıyla baş başa bırakılmıştır" dedi. BULKEP olarak taleplerini dile getiren Arıcı, "2021-2022 eğitim öğretim yılı için yeni bir öğretim programı hazırlanmalıdır. Öğrenme kayıplarının en aza indirilmesi için yeni bir program uygulanması gerekmektedir. Ancak MEB bunu yapabilecek donanıma sahip değildir. MEB'e acilen ek kaynak aktarılmalıdır"dedi.
"ÇOCUK İŞÇİLİĞİ ARTTI"
Bir yandan ekonomik sosyal sorunlarla mücadele ettiklerini bir yandan da çocukların eğitim sorunlarıyla uğraştıklarını dile getiren VELİ-DER Şube Başkanı Şermin Pank, "Çalışmak zorunda kalan veliler çocuklarını evde yanlız bırakmak zorunda kaldılar. Aile büyüklerinin desteğini alanlarda başta sağlık gibi bir takım sıkıntılar yaşadılar. Pek çok çocukta başka seçenek olmadığı için salgın koşullarında açık tutulan cemaat ve tarikatların kurs merkezlerine mahkum kaldılar. Sadece salgın değil, ekonomik krizin derinleşmesi, işsizlik nedeniyle de çocuk işçiliği arttı. Ne yazık ki bir kısım çocuğumuz çocuk işçi, çocuk gelin olarak eğitim süreçlerinden koptular" şeklinde konuştu. Öğrenciler adına söz alan Vuslat Yiğit ise pandemi döneminde en çok mağdur olan kesimlerden biri olduklarını söyledi.
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR