E-devlet üzerinden şehirler arası seyahat izin belgesi nasıl alınır, belge kimlere verilir?
E-devlet üzerinden şehirler arası seyahat izin belgesi nasıl alınır, belge kimlere verilir?
Şehirler arası seyahat izin belgesi alma işlemleri için başvurular çeşitli nedenlerle şehir dışına çıkmak zorunda kalan kişiler tarafından bir süredir gerçekleştiriliyor. Geçtiğimiz günlerde bazı şehirlerde kısıtlamanın kaldırılmasının ardından gözler yeniden başvuru sayfasına çevrilmişti. Peki, seyahat izin belgesi e-devlet üzerinden nasıl alınır ve belge kimlere verilir?
Haber Giriş Tarihi: 18.05.2020 15:32
Haber Güncellenme Tarihi: 18.05.2020 15:32
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
Şehirler arası seyahat izin belgesi kısıtlamanın bulunduğu şehirlere giriş çıkış yapmak durumunda olan kişiler tarafından kullanılıyor. Şehre giriş yapmak için gerekçelerini sunan kişilerin başvuruları değerlendirildikten sonra kendilerine seyahat izin belgesi veriliyor. Peki, bu belgeyi kimler, nasıl alabilir? İşte başvurularla ilgili tüm detaylar...
SEYAHAT İZİN BELGESİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Seyahat kısıtlaması olan şehirlerde yaşayan vatandaşların seyahat izni alabilmesi için e-devlet üzerinden ya da Alo 199 üzerinden başvuru yapması gerekiyor.
E-devlet üzerinden başvuru yapmak isteyen kişilerin, sisteme giriş yaptıktan sonra İçişleri Bakanlığı bölümünde yer alan "e-başvuru" kısmındaki "seyahat izin işlemleri" seçeneğinden form doldurması gerekiyor.
Kaymakamlıklardaki "Seyahat İzin Kurulu'na" iletilen başvuru, kurul tarafından değerlendirmeye alınıyor ve değerlendirme sonucu kişiye SMS ile bildiriliyor. Seyahat izin belgeleri çıkış illerinden tek gidiş ya da gidiş/geliş şeklinde düzenleniyor.
Başvurusu onaylananlar, otogar veya havalimanlarında oluşturulan başvuru masalarından vatandaşlık numaraları ile doğrulama yapıldıktan sonra kabul ediliyor. Ayrıca kişisel aracıyla seyahat edenlerin de yol üzerindeki denetimler için seyahat izin belgelerini seyahat boyunca yanlarında bulundurması gerekiyor.
KİMLER İZİN BELGESİ ALABİLİR?
Kısıtlamanın bulunduğu şehirlere giriş, çıkış yapmak durumunda olan kişiler için tanınan istisnalar şöyle:
Tedavi olduğu hastaneden taburcu olup ikametine dönmek isteyen, doktor raporu ile sevk olan veya önceden alınmış doktor randevusu, kontrolü olanlar
Kendisi veya eşinin, vefat eden birinci derece yakınının ya da kardeşinin cenazesine katılmak için seyahat edecek olanlar
Ölüm nedeni COVID-19 olanlar hariç dört kişiyi geçmemek şartıyla cenaze nakil işlemine refakat edecek olanlar
Bulunduğu şehre son 5 gün içerisinde gelmiş olmakla beraber kalacak yeri olmayıp ikamet ettikleri yerleşim yerlerine dönmek isteyenler
Askerlik hizmetini tamamlayarak yerleşim yerlerine dönmek isteyenler
Ceza infaz kurumlarından salıverilenler
Özel veya kamudan günlü sözleşmeye davet yazısı olanlar
Yurt dışından geldikten sonra yerleştirildikleri Kredi ve Yurtlar Kurumuna ait yurtlarda 14 günlük karantina ve gözetim süresi dolanlar
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
E-devlet üzerinden şehirler arası seyahat izin belgesi nasıl alınır, belge kimlere verilir?
Şehirler arası seyahat izin belgesi alma işlemleri için başvurular çeşitli nedenlerle şehir dışına çıkmak zorunda kalan kişiler tarafından bir süredir gerçekleştiriliyor. Geçtiğimiz günlerde bazı şehirlerde kısıtlamanın kaldırılmasının ardından gözler yeniden başvuru sayfasına çevrilmişti. Peki, seyahat izin belgesi e-devlet üzerinden nasıl alınır ve belge kimlere verilir?
Şehirler arası seyahat izin belgesi kısıtlamanın bulunduğu şehirlere giriş çıkış yapmak durumunda olan kişiler tarafından kullanılıyor. Şehre giriş yapmak için gerekçelerini sunan kişilerin başvuruları değerlendirildikten sonra kendilerine seyahat izin belgesi veriliyor. Peki, bu belgeyi kimler, nasıl alabilir? İşte başvurularla ilgili tüm detaylar...
SEYAHAT İZİN BELGESİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Seyahat kısıtlaması olan şehirlerde yaşayan vatandaşların seyahat izni alabilmesi için e-devlet üzerinden ya da Alo 199 üzerinden başvuru yapması gerekiyor.
E-devlet üzerinden başvuru yapmak isteyen kişilerin, sisteme giriş yaptıktan sonra İçişleri Bakanlığı bölümünde yer alan "e-başvuru" kısmındaki "seyahat izin işlemleri" seçeneğinden form doldurması gerekiyor.
Kaymakamlıklardaki "Seyahat İzin Kurulu'na" iletilen başvuru, kurul tarafından değerlendirmeye alınıyor ve değerlendirme sonucu kişiye SMS ile bildiriliyor. Seyahat izin belgeleri çıkış illerinden tek gidiş ya da gidiş/geliş şeklinde düzenleniyor.
Başvurusu onaylananlar, otogar veya havalimanlarında oluşturulan başvuru masalarından vatandaşlık numaraları ile doğrulama yapıldıktan sonra kabul ediliyor. Ayrıca kişisel aracıyla seyahat edenlerin de yol üzerindeki denetimler için seyahat izin belgelerini seyahat boyunca yanlarında bulundurması gerekiyor.
KİMLER İZİN BELGESİ ALABİLİR?
Kısıtlamanın bulunduğu şehirlere giriş, çıkış yapmak durumunda olan kişiler için tanınan istisnalar şöyle:
Tedavi olduğu hastaneden taburcu olup ikametine dönmek isteyen, doktor raporu ile sevk olan veya önceden alınmış doktor randevusu, kontrolü olanlar
Kendisi veya eşinin, vefat eden birinci derece yakınının ya da kardeşinin cenazesine katılmak için seyahat edecek olanlar
Ölüm nedeni COVID-19 olanlar hariç dört kişiyi geçmemek şartıyla cenaze nakil işlemine refakat edecek olanlar
Bulunduğu şehre son 5 gün içerisinde gelmiş olmakla beraber kalacak yeri olmayıp ikamet ettikleri yerleşim yerlerine dönmek isteyenler
Askerlik hizmetini tamamlayarak yerleşim yerlerine dönmek isteyenler
Ceza infaz kurumlarından salıverilenler
Özel veya kamudan günlü sözleşmeye davet yazısı olanlar
Yurt dışından geldikten sonra yerleştirildikleri Kredi ve Yurtlar Kurumuna ait yurtlarda 14 günlük karantina ve gözetim süresi dolanlar
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR