Kent Konseyi tarafından şehrin önemli konularının görüşüldüğü ‘Bursa Konuşuyor’ adlı toplantıda ‘Bursa’da Tramvay Sistemi’ masaya yatırıldı.
Haber Giriş Tarihi: 01.07.2012 12:38
Haber Güncellenme Tarihi: 01.07.2012 12:38
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
Toplantıda konuşan Büyükşehir Belediyesi Başkanı Danışmanı Taha Aydın, Heykel-Garaj (T1) tramvay hattı ve Türkiye’nin ilk yerli tramvayı olan ‘İpekböceği’ hakkında sunum yaptı. Aydın, “Kamuoyunda tramvay ‘tırmanmaz’ diye bir kaygı var. Bunu diyen merciler nasıl tırmandığını değil, nasıl ineceğini sormalıdır. Bizler bu aracı tırmandırdık ama indiremedik. Biz de frenleri hidrolik yaptık. Aracın durması için manyetik fren yaptık, hatta bazı yerlerde hızları sınırlayacağız” diye konuştu.
‘KEŞKE ÖRNEKLERİ İNCELESEYDİNİZ’
Tramvay 3’te 2’si doluyken yüzde 9’luk eğimde, tam doluyken yüzde 8,6 eğimde tırmanabildiğini söyleyen Aydın, “Eleştirenler birkaç şehre gidip görmeliydi. Zürih’te yüzde 8,6, Stuttgart’ta yüzde 8,4 eğim gördük. Çalışmalarımızda gerekli eğimler ve yükseklikler hesaplandı. Bunun yanında aracımızın hızlanma, durakta durma, durakta bekleme süresi hesaplandığında 17 dakikada tur yapacağını hesapladık. Araç, durak aralıklarının 400 metre olmasından dolayı hızı 20 m/saniyeyi geçemiyor. Metro olmadığından duraklar aralıklarını uzun yapamazsanız. Hat üzerinde 12 tane durak, 13 tane aralık var” dedi.
‘DEMİRYOLU İHTİYAÇ HALİNE GELDİ’
Öte yandan, Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy ise demiryolu sisteminin artık tercih değil, ihtiyaç olduğunu ifade etti. Günümüz ulaşımında, vatandaşın ihtiyaç duyduğu mekânların 2 ile 30 dakika aralıklarında birbirine bağlanması gerektiğini anlatan Fidansoy, buna göre araç boyutlarının belirlendiğini söyledi. Fidansoy, “Dizel araçların tarihi eserlere zarar verdiği ortaya çıktı. Bu yüzden raylı sistemler teşvik ediliyor. Ayrıca bir tramvay veya metro aracının ömrü 50 sene ise bir otobüsün ömrü 10 senedir” diye konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
‘İpekböceği Heykel’e tırmanacak’
Kent Konseyi tarafından şehrin önemli konularının görüşüldüğü ‘Bursa Konuşuyor’ adlı toplantıda ‘Bursa’da Tramvay Sistemi’ masaya yatırıldı.
‘KEŞKE ÖRNEKLERİ İNCELESEYDİNİZ’
Tramvay 3’te 2’si doluyken yüzde 9’luk eğimde, tam doluyken yüzde 8,6 eğimde tırmanabildiğini söyleyen Aydın, “Eleştirenler birkaç şehre gidip görmeliydi. Zürih’te yüzde 8,6, Stuttgart’ta yüzde 8,4 eğim gördük. Çalışmalarımızda gerekli eğimler ve yükseklikler hesaplandı. Bunun yanında aracımızın hızlanma, durakta durma, durakta bekleme süresi hesaplandığında 17 dakikada tur yapacağını hesapladık. Araç, durak aralıklarının 400 metre olmasından dolayı hızı 20 m/saniyeyi geçemiyor. Metro olmadığından duraklar aralıklarını uzun yapamazsanız. Hat üzerinde 12 tane durak, 13 tane aralık var” dedi.
‘DEMİRYOLU İHTİYAÇ HALİNE GELDİ’
Öte yandan, Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy ise demiryolu sisteminin artık tercih değil, ihtiyaç olduğunu ifade etti. Günümüz ulaşımında, vatandaşın ihtiyaç duyduğu mekânların 2 ile 30 dakika aralıklarında birbirine bağlanması gerektiğini anlatan Fidansoy, buna göre araç boyutlarının belirlendiğini söyledi. Fidansoy, “Dizel araçların tarihi eserlere zarar verdiği ortaya çıktı. Bu yüzden raylı sistemler teşvik ediliyor. Ayrıca bir tramvay veya metro aracının ömrü 50 sene ise bir otobüsün ömrü 10 senedir” diye konuştu.
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR