Sağlık için yoga!
Yoga çalışmaları içinde yapılan bedensel hareketlere ise asanalar diyoruz. Asanalar, özellikle bedenin sağlıklı ve güçlü olmasını temin ederken bir yandan da fiziki yapıya denge ve esneklik verir.
MAGAZİN , 15 Ekim 2012 Pazartesi, 10:35
Sağlık için yoga!

Ersin SARAN

Tabii bu uygulamaların bir başka faydası da zihinsel yapımıza huzur ve sükûnet sağlamasıdır.

Zihindeki karmaşa azaltılır
Günümüzde özellikle batı dünyasında uygulanmakta olan modern yoga teknikleri çok dinamik adeta kardiyo çalışmaları içermektedir ki, bu geleneksel yoga asana uygulamalarıyla çelişmektedir. Geleneksel yoga asanalarında arzu edilen uzun süreli ve sabit duruşlardır. Böylece zihindeki karmaşa azaltılır yapılan faaliyet üzerine odaklanılır, bu konsantrasyon ile her bir yoga duruşu kendi içinde meditasyonunu da oluşturur. Dolayısı ile beden, zihin ve ruhsal planlarda tam bir denge sağlanır. Zaten yoga asana uygulamalarının temelinde bu mükemmel denge yatmaktadır.

Ne yazık ki günümüz insanının aklında yoga asanaları için genel kanaat bunların son derece karmaşık, bir o kadar zor ve ancak belli kişilerce yapılacak fiziksel hareketler olduğu şeklindedir. Oysa asanalar, gençlikte, olgunlukta ve yaşlılıkta herkes tarafından uygulanabilecek alternatifler içermektedir. Zira yoga çalışmaları yaşamımızın her bölümünde bize çok önemli faydalar sağlar.

Şimdi sizlere hepimizin kolayca uygulayabileceği son derece basit bir o kadar da etkili bir asanadan bahsedeceğim.

Bireysel şifa kaynağı
Uygulamayı güçlendirmek, enerjiyi yukarıda tutabilmek için bu sırada yalnızca anüs kasınızı kasarak Ashwini Mudra çalışması yaparak asanaya eşlik edin. Kasmayı bir defada uzun sürede veya sık sık tekrar ederek ve tüm Asana boyunca devam ettirin. Unutmayın burada istenen kalçalarınızın değil sadece anüs kasınızın kasılmasıdır. Yorulursanız ellerinizi birbirine değdirmeden indirip gene birbirine değdirmeden kaldırın. Asananın sonunda ellerinizdeki gücü hissedin onları yavaş yavaş yukarıdan aşağıya bir enerji sütunu indirir gibi aşağıya doğru getirirken gerekirse rahatsız bölgelerinize elleriniz koyup bu kozmik gücü gereken bölgelere yönlendirin. Bu bireysel şifa kaynağından istifade edin.

Süre : Asanayı mümkün olduğunca uzun süre ile ve sabit uygulamaya çalışın.
Konsantrasyon :  Avuç içlerinden dolmakta olan kozmik enerjilere, tepe, alın, göğüs ve kalp Chakralarının ( Sahashrara, ajna, vishudda ve anahata) uyarılışına konsantre olun.

Alternatif duruş :  Nefesli olarak uygulayabilirsiniz bu durumda başlangıçta elleriniz iki yanda olsun yavaşça ve nefes alarak ayak parmaklarınızın ucunda yükselirken kollarınızı da yavaşça kaldırın. Elleriniz karşılıklı dursun, bir an durun bekleyin daha sonra nefes vererek aşağıya indirin. Bu bir turdur ve tavsiye edilen en az 15 defa uygulanmasıdır. Uygulama ile ilgili sorularınızı ya da tecrübelerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.
Haftaya sağlık, dinginlik, denge ve esneklik veren bir yoga çalışmasıyla sizlerle birlikte olacağız.
 

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR