Hava Durumu

Sosyal yardım başvurusu e-devlet üzerinden nasıl yapılır?

e-devlet pandemi yardımı başvuruları ile Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı sosyal yardım kapsamında 3. faz ödemelerini yapacak. Geçtiğimiz günlerde ilk faz ödemelerini tamamlayan ve ikinci faz ödemelerini başlatan Bakanlık, 3. Faz ödemeleri içinse başvuru sürecini açmıştı. Peki, pandemi yardımı başvurusu e-devlet üzerinden nasıl yapılır?

Haber Giriş Tarihi: 25.04.2020 10:36
Haber Güncellenme Tarihi: 25.04.2020 10:36
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
Sosyal yardım başvurusu e-devlet üzerinden nasıl yapılır?

Koronavirüs ekonomik tedbirleri kapsamında Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından ihtiyaç sahibi kişilere 1000 TL'lik ödemeler gerçekleştirilmeye devam ediyor. Toplamda 3 faz olacak ödemelerde ilk iki faz ödemeleri gerçekleştirilmiş ve 3. Faz ödemeleri için de başvuru süreci başlatılmıştı.

3. faz ödemelerinden yararlanabilmek içinse bazı şartların yerine getirilmesi gerekiyor. Peki, bu şartlar neler? İşte pandemi yardımı başvuruları ile ilgili bilinmesi gerekenler...

E-DEVLET SOSYAL YARDIM BAŞVURUSU ŞARTLARI

Pandemi Sosyal Destek Programı Faz 1 ve Faz 2 kapsamında verilen 1000 liralık nakdi destekten faydalanmamış olanlar alabilecek.

5510 sayılı kanunun 4/A maddesi kapsamındaki kamu işçileri yararlanamayacak.

5510 sayılı kanunun 4/C maddesi kapsamındaki memurlar faydalanamayacak.

Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan gelir veya aylık alanlar yani emekliler faydalanamayacak.

İŞKUR İşsizlik Ödeneğinden faydalananlar yararlanamayacak.

İŞKUR Kısa Çalışma Ödeneği'nden faydalananlar yararlanamayacak.

Ödemenin zamanı ve şekli değerlendirmeler sonrasında açıklanacak.

KİMLER NE ZAMAN BAŞVURU YAPABİLİR?

e-Devlet'te yer alan bilgilere göre vatandaşların başvurularını gerçekleştirebilecekleri günler şöyle:

0 olan vatandaşlarımızın Pazartesi,

2 olan vatandaşlarımızın Salı,

4 olan vatandaşlarımızın Çarşamba,

6 olan vatandaşlarımızın Perşembe,

8 olan vatandaşlarımızın Cuma

Cumartesi ve Pazar günleri herhangi bir sınırlama olmaksızın tüm vatandaşlar söz konusu hizmeti kullanarak başvurularını iletebilecektir.

PANDEMİ YARDIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

e-Devlet üzerinden TC kimlik numarası ve şifresi ile sisteme giriş yapan kişi Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'na ait işlemleri seçebilir buradan da "Pandemi Sosyal Destek Ön Başvurusu" seçeneğini işaretleyebilirler. Karşılarına çıkan formu dolduran kişilerin başvurusu tamamlanmış olacak. Ödemelerin ne zaman gerçekleştirileceği ise önümüzdeki günlerde değerlendirmenin tamamlanmasıyla birlikte açıklanacak.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.