Türkiye'nin tavuğunu Çin uçuracak
Tavuk üretiminde dünya liginde 6'ncı sırada yer alan Türkiye, 1,3 milyar nüfuslu Çin'in yanısıra Japonya, Güney Afrika, Malezya ve Singapur gibi ülkelerle 2023'te 5 milyar dolar ihracata ulaşmayı istiyor. Dünyanın en kaliteli tavuk ve yumurtasının Türkiye'de yetiştiğini belirten Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Aydemir, "Girdiğimiz pazarlarda kabul görüyoruz" dedi.
EKONOMİ , 01 Ağustos 2013 Perşembe, 10:50
Türkiye'nin tavuğunu Çin uçuracak

Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve Has Tavuk Genel Müdürü Şahin Aydemir, grup olarak Türkiye'deki yumurta, beyaz et, hindi, ördek gibi bütün kanatlı ürünlerin tanıtım faaliyetini yaptıklarını söyledi. Hedeflerinin kanatlı ürün sektörünü dünya pazarına adapte etmek olduğunu belirten Aydemir, Türkiye'nin tavukçuluk sektöründe dünyada önemli bir yere sahip olduğunu açıkladı.
Türkiye'nin dünya ekonomisinde 17. sırada, tavukçulukta ise 6. sırada yer aldığını anlatan Aydemir, "Yumurta ihracatında dünyadaki 2. büyük ihracatçı Türkiye. Dünyanın yumurta ihtiyacının önemli bir oranını biz karşılıyoruz. Beyaz et üretiminde ve ihracatında da Türkiye tavukçuluğu dünyada önemli bir yere sahiptir. Bugün dünyadaki en ileri teknoloji, en hijyen ve en taze ürünler Türkiye'de üretilmektedir. Bu özelliğimizden dolayı dünya pazarlarına girdiğimiz her ülkede kalıcı konuma geliyoruz. Her geçen gün dünya pazarındaki payımız artmakta. Çünkü Türkiye'de üretilen tavuk ve yumurta kalitesi, dünyanın hiçbir yerinde mevcut değil. Bu özelliklerimizden dolayı girdiğimiz pazarlarda kabul görüyoruz" diye konuştu.

"ÇİN VE JAPONYA'YA İHRACATA HAZIRLANIYORUZ"

Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu'nun temel hedefinin yeni pazarlar araştırmak olduğunu ifade eden Aydemir, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sektörde yeni hedefler geliştirmek istiyoruz. Bu anlamda şu anda Türkiye'den 55 ülkeye tavuk ve tavuk ürünleri ihraç ediyoruz. Yeni pazar araştırmalarımız içinde Angola, Benin gibi Afrika ülkeleri de var. Son 3 yılda Suudi Arabistan Mısır, Libya gibi ülkelere ilave olarak, Çin, Japonya, Güney Afrika Cumhuriyeti, Malezya, Singapur gibi ülkelerle de ihracatın başlaması için müzakereler devam etmekte olup, çok yakın bir zamanda ihracat yapmaya hazırlanıyoruz. Önümüzdeki yıllarda bu sayı daha da artacaktır. Ağırlıklı olarak Irak başta olmak üzere, körfez ülkeleri, Türkiye Cumhuriyetleri, Afrika ve Uzakdoğu ülkelerine ihracat yapıyoruz"

2023 HEDEFİ: 5 MİLYAR DOLAR

Beyaz etin son 3 yılda Türkiye'deki ihracat artış rekorunu elinde bulunduran en önemli sektörlerden biri olduğunu ifade eden Aydemir, "Geçtiğimiz yıl 900 milyon doları geçen bir ihracat söz konusuydu. Bu yıl 1,2 milyar ihracata ulaşmayı hedefliyoruz. 2023 hedefimizi ise 5 milyar dolar belirledik. Grubumuzun kurulmasından daha önce sektörümüzün ihracat hedefi 1 milyar dolar şeklinde belirlenmişti. Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu'nun çalışmaları sayesinde çok kısa süre içinde hedefimizi 5'e katladık" dedi.

"BREZİLYA 200 DOLAR DESTEK VERİRKEN, TÜRKİYE'DE BU ORAN 60 DOLAR"

Brezilya'da beyaz ette ton başı 200 dolar civarında teşvik verildiğini, Türkiye'de ise bu oranın 60 dolar olduğuna işaret eden Aydemir, "Sektörde, kendi dinamizmi içinde zaman zaman sıkıntılar da yaşıyor. Bizim sektörümüzün temel sıkıntılarından bir tanesi ham madde. Özellikle soya ve soya türevi olan yem katkı maddelerinin ülkemizde yeterince yetiştirilmemiş olmasından dolayı maliyet farkı yaşıyoruz. Diğer ülkelerin teşviklerinin bizden daha fazla olduğunu biliyoruz. Mesela Brezilya'da beyaz etin tonunda 200 dolar civarında teşvik uygularken, Türkiye'de 60 dolar civarında bir teşvik var. Bu konuda desteklerin artmasını bekliyoruz" diye konuştu.
 

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR