Hava Durumu

#Çed Süreci

Bursa Hakimiyet - Çed Süreci haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Çed Süreci haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bursa'da ormandaki maden ocağının kapasite artışı iptal! Haber

Bursa'da ormandaki maden ocağının kapasite artışı iptal!

Bursa'da madencilik haberlerine bir yenisi daha eklendi. Güneşli Group Maden Enerji Beton Lojman İnşaat Hafriyat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, Yeniyörük mahallesinde ormanlık arazide faaliyet gösteren kalker ocağında kapasite artışı, alansal genişleme ve kırma-eleme tesisi kapasite artışı için Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) başvurusunda bulunmuştu. BAŞVURU İPTAL OLDU Çevresel Etki Değerlendirmesi İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü, 35 milyon TL'lik proje için yapılan başvuru iptal etti. İptal ile alakalı yapılan açıklamada, "Bursa İli, İnegöl İlçesi, Yeniyörük Köyü mevkiinde Güneşli Group Maden Enerji Beton Lojistik İnşaat Hafriyat San. ve Tic. A.Ş. tarafından yapılması planlanan İr.68638 / En. 2548102 Nolu Kalker Ocağı Kapasite Artışı projesi ile ilgili olarak ÇED Yönetmeliği EK-III' de yer alan ÇED Genel Formatı çerçevesinde hazırlanan ve 27/12/2022 tarihinde Bakanlığımıza sunulan dosya ile ilgili ÇED Yönetmeliği'nin 8. Maddesi gereğince ÇED süreci başlatılmış, 16/03/2023 tarihinde Halkın Katılımı Toplantısı, 19/03/2024 tarihinde I. İnceleme Değerlendirme Komisyonu Toplantısı, 17/07/2025 tarihinde II. İnceleme Değerlendirme Komisyonu Toplantısı yapılmış olup ÇED süreci durdurulmuştur. ÇED Yönetmeliği 12. Maddesi 10. Fıkrasının (a) bendinde 'ÇED raporu içerisinde yapılan düzeltmenin Komisyonun ikinci toplantısında yeterli bulunmaması halinde süreç durdurma işlemi 1 kez daha yapılabilir. İkinci süreç durdurma işleminden sonra eksiklikleri tamamlanmış ÇED raporunun 3 ay içerisinde Bakanlığa sunulması gerekmektedir. Sunulmaması halinde ÇED süreci sonlandırılır.' hükmü yer almakta olup, söz konusu projeye ilişkin ÇED Raporu yukarıda belirtilen süre içerisinde Bakanlığımıza sunulmadığından, projeye ait ÇED süreci sonlandırılmıştır." ifadeleri kullanıldı. NE KADAR ARTIŞ YAPILACAKTI? Proje kapsamında işletilen ocak alanının 16,29 hektardan 38,59 hektara çıkarılması planlanıyordu. 1.000.000 olan ocak kapasitesinin 2.000.000 ton/yıl’a, kırma-eleme tesisi kapasitesinin ise 390.000 ton/yıl’dan 1.500.000 ton/yıl’a çıkarılması hedefleniyordu.

Bursa ile Gemlik arasına demiryolu geliyor! Tarla ve ormanlar... Haber

Bursa ile Gemlik arasına demiryolu geliyor! Tarla ve ormanlar...

Bursa’da kamu yatırımları devam ediyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Bursa ile Gemlik'i birbirine bağlayacak demiryolu projesi için resmen harekete geçti. 2 milyar 865 milyon TL’ye mal olması planlanan projeyle Bursa'daki sanayi kuruluşlarına ait yüklerin Gemlik Limanı’na taşınması hedefleniyor. ÇED SÜRECİ RESMEN BAŞLADI Hazırlanan Proje Tanıtım Dosyası'nı (PTD) inceleyen Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, ÇED sürecini başlattı. Sürece ilişkin yapılan açıklamada, "Bursa il Osmangazi, Gemlik ilce Ağılyeri, Harmanlar, Gölova mevkileri mevkiinde Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Bursa Gemlik Demiryolu projesi ile ilgili olarak Bakanlığımıza sunulan ÇED Başvuru Dosyası Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği'nin 8. maddesi doğrultusunda incelenmiş ve başvurunun ÇED Genel Formatına uygun hazırlandığı anlaşılmış olup, projeye ilişkin ÇED Süreci başlatılmıştır. Çevresel Etki Değerlendirmesi süreci tamamlanana kadar, süreç ile ilgili her türlü bilgiler ve projeye ilişkin görüş, soru ve öneriler Bursa Valiliğine (Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü) veya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına gönderilebilir. İlgililere ve kamuoyuna duyurulur." ifadeleri kullanıldı. Söz konusu proje için 2015 yılında farklı bir Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci yürütüldüğü ancak çeşitli nedenlerle projenin hayata geçirilemediği öğrenildi. TARIM ARAZİLERİ KAMULAŞTIRILACAK Hazırlanan proje raporuna göre, Nilüferköy mahallesinden başlayacak demiryolu Osmangazi'nin Ahmetbey ve Gündoğdu'dan geçerek Gemlik'te son bulacak. Yaklaşık 25 kilometre uzunluğundaki güzergâhın çoğunlujla ormanlık alanlardan ve tarım arazilerinden geçeceği bildirildi. Demiryolu hattının üzerinden geçeceği tarım arazileri ise ÇED sürecinin tamamlanmasına müteakip kamulaştırılmaya başlanacak. Öte yandan 21,8 km uzunluğunda ana hattın haricinde Demirtaş OSB'den Gemlik'e 2.6 km uzunluğunda müselles hat yapılacak. İNŞAAT YILLARCA SÜRECEK! Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek projenin 6 yılda tamamlanması öngörülüyor. Projede; 1 istasyon bölgesi, 4 tünel, 6 alt geçit, 2 köprü ve 2 viyadük yapısı yer alıyor. Yıllık 30 milyon ton yük taşınması hedeflenen demiryolunda ilerleyen zamanda ihtiyaç dahilinde yolcu taşımacılığı hizmeti de verilecek.

Bursa'nın o ilçesine 8 milyar 500 milyon TL'ye çevre yolu! Zeytinliklerin içinden geçecek Haber

Bursa'nın o ilçesine 8 milyar 500 milyon TL'ye çevre yolu! Zeytinliklerin içinden geçecek

Bursa’da kamu yatırımları tüm hızıyla sürüyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Mudanya Çevre Yolu Projesi için resmen harekete geçti. 8 milyar 500 milyon TL’ye mal olması planlanan proje kapsamında, ilçedeki trafik yükünün azaltılması hedefleniyor. Projeye ilişkin hazırlanan Proje Tanıtım Dosyası (PTD), Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından incelenerek ÇED süreci başlatıldı. "Yapılan açıklamada, "Bursa ili Mudanya, ilçesi H21b1, H21b2, H21b3, H21b4 Paftalarında mevkiindeki T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü 14.Bölge Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Mudanya Çevre Yolu projesi ile ilgili olarak Bursa Valiliğimize sunulan P.T.D. Dosyası Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği'nin 16. maddesi doğrultusunda incelenmiş ve projeye ilişkin ÇED Süreci başlamıştır. İlgililere ve kamuoyuna duyurulur." ifadeleri kullanıldı. ZEYTİNLİK VE TARIM ARAZİLERİNİN İÇİNDEN GEÇECEK Hazırlanan proje raporuna göre, çevre yolu Mudanya’nın Esence Mahallesi’nden başlayacak, Tirilye’nin güneyinden ve Işıklı Mahallesi’nin alt kesiminden geçerek Burgaz Mahallesi'nde son bulacak. Yaklaşık 20 kilometre uzunluğundaki güzergâhın ilk 10 kilometresi viyadük ve tünellerle dağlık alanlardan geçerken, kalan bölümün zeytinlik ve tarım arazilerinin içerisinden geçeceği bildirildi. Proje kapsamında orman vasfına sahip alanlarda kamulaştırma yapılmayacağı, bu bölgeler için 6831 sayılı Orman Kanunu’nun 17/3. maddesi gereği ilgili Orman Bölge Müdürlüğü’nden irtifak hakkı izni alınacağı açıklandı. Kamulaştırma çalışmaları, ÇED sürecinin tamamlanmasına müteakip başlatılacak. Projede toplam 7 adet viyadük yer alacak. Ayrıca güzergâh üzerinde 3. derece sit alanı da bulunuyor. 860 GÜNDE TAMAMLANMASI PLANLANIYOR Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek proje, 700 gün + 160 gün süre uzatımı olmak üzere toplam 860 günde tamamlanacak. Yolun bakım ve işletmesinin 20 yıl boyunca KGM tarafından yapılması planlanıyor. Yapılacak kavşaklar Esence, Tirilye, Işıklı ve Burgaz mahalleleri sınırlarında yer alacak. Ayrıca Altıntaş, Göynüklü, Eğitim, Aydınpınarı, Siteler, Yörükali, Ömerbey, Kumyaka, Şükrüçavuş, Halitpaşa, Halilbey, Talatbey ve Çepni mahalleleri de ÇED inceleme koridoru içinde kalıyor. GEREKÇE TRAFİK YOĞUNLUĞU Bakanlık, projenin hayata geçirilme nedenini Mudanya’da özellikle yaz aylarında yaşanan yoğun trafik sıkıntısı olarak açıkladı. Yaz sezonunda Bursa’dan Mudanya’ya ve oradan da Kumyaka ve Tirilye gibi sahil mahallelerine ulaşmak isteyen sürücüler uzun süre trafikte kalıyor. Yeni çevre yolunun bu yoğunluğu önemli ölçüde azaltması bekleniyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.