Hava Durumu

#Levent Fidansoy

Bursa Hakimiyet - Levent Fidansoy haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Levent Fidansoy haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Levent Fidansoy'dan Bursa'daki ulaşım zammına eleştiri ve indirim çağrısı! Haber

Levent Fidansoy'dan Bursa'daki ulaşım zammına eleştiri ve indirim çağrısı!

24 Haziran günü gerçekleştirilen UKOME toplantısında Bursa'daki toplu taşıma araçlarına zam yapılması kararlaştırılmıştı. Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşım şirketi Bursa Ulaşım Toplu Taşıma İşletmeciliği (BURULAŞ), dün itibarıyla zammın uygulanmaya girdiğini duyurdu. BURULAŞ, yakıt ve personel giderleri, bakım-onarım masrafları ile döviz kaynaklı işletme maliyetlerindeki ciddi artışlar nedeniyle yüzde 47'ye varan zamların kaçınılmaz olduğunu kaydetti. Vatandaşların bir kısmı ülkedeki ekonomik gidişattan kaynaklı zammı haklı bulurken bir kısmı da zammın fahiş olduğunu belirterek geri alınmasını istedi. Öte yandan dün kent içi toplu taşımada yapılan fiyat artışlarının ardından bugün BUDO'nun da bilet fiyatları yüzde 30 oranında zamlandı. Recep Altepe'nin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde BURULAŞ'ın genel müdürü olarak görev yapan Levent Fidansoy, alınan kararları gazetemize yorumladı. ( Fotoğraf: Arşiv ) İşte Fidansoy'un açıklamaları... "ARTIŞ OLABİLİR AMA KAR DÜŞÜNÜLEMEZ" Ulaşım ve işletme tekniği/ekonomisini dikkate alarak UKOME'nin kararlarını değerlendirdiğini belirten Fidansoy, açıklamalarının siyasi bir yorum olarak görülmemesini istedi. Toplu ulaşımın yurttaşların temel ihtiyaçlarından birisi olduğunu belirten Fidansoy, "Bu hizmet oluşturulurken minimum maliyetle, herhangi bir rant oluşturmadan yerine getirilmesi gerekir. Zamanla konjektüre bağlı olarak maliyetlerin artması ve buna göre fiyatların arttırılması normaldir ancak fiyatlandırmada kar düşünülmez, sadece sistemin sürdürülebilirliğini sağlayacak miktarda makul kar marjları ile çalışılır. Sektörde esnaf veya agresif iş hayatı mantığı geçerli olamaz." dedi. "5 KURUŞ ALMADAN KENDİ YAĞIMIZDA KAVRULUYORDUK" Görevden ayrıldığı 2017 yılının Kasım ayından sonra temel maliyet unsurlarının ne kadar artığına baktığını söyleyen Fidansoy, dizel yakıtın fiyatının 10,32, elektriğin 12,82, euronun 10,44, asgari ücretin 16,44 kat arttığını kaydetti. Kendisi döneminden BURULAŞ'ın belediyeden 5 kuruş destek almadan kendi yağı ile kavrulduğunu ifade eden Fidansoy, "BURULAŞ, yatırımlarını kendi öz kaynakları ile yapıyordu.Hatta uçak, gemi, demiryolu aracı, otobüs alımı, T1, T3 hatlarının inşaası çok az kredi kullanılarak yapıldı. Bazen bulunan ucuz ve hibeli krediler alındı, faize yatırılarak artı nema elde edildi. Bu süreçte 8 yıl boyunca sürekli cüzüde olsa, sürdürülebilirliği sağlayan kar elde edildi. Çalışan ve tedarikçilere borçlar hep zamanında ödendi." şeklinde konuştu. "ZAM SON ANA KADAR GİZLENMİŞ" Toplu ulaşım fiyatlarının UKOME tarafından belirlendiğini, toplantıların da her ayın son cuma günü yapıldığını belirten Fidansoy, "Önemli bir karar varsa anında duyulurdu.Haziran son haftası yapılan zammın tüm üyelerce 7 Temmuz'a kadar gizlendiğini gördük. Kamu yönetiminin temel ilkesi şeffaflık ihlal edilmiştir. Yaptığınız zammın makul olmadığına sizde inanıyorsunuz ki vatandaştan son ana kadar gizlediniz." dedi. Son zamla beraber 2017 yılında 2,60 TL olan Bursaray'ın 35TL'ye (13,46 kat artış ), 2,80 TL olan uzun hat otobüsün 44 TL'ye(15,71 kat ) yükseldiğinin altını çizen Fidansoy, "Otobüse neden yüzde 47 zam yapıldığı da muammadır. Verdiğim artış katsayılarından, 2017'ye göre 12 kata kadar artış olması makul karşılanabilir. Bu da Bursaray için 31,20 TL ye, otobüs için 33,60 TL ye gelmektedir." diye konuştu. "BU 'BİZ ARTIK TOPLU TAŞIMA İSTEMİYORUZ.' DEMEKTİR" Abonman kart sisteminin kaldırılmasını değerlendiren Fidansoy, "Asıl facia toplu ulaşımın temel unsurları olan abonmanın kaldırılması ve aktarmaların sınırlandırılmsıdır. Bu, 'Biz artık toplu taşıma istemiyoruz.' demektir. BURULAŞ ve UKOME kurulu Ulaşım Master Planına ve belediye yönetim ilkelerine aykırı karar almışlardır. Vatandaşa ve yasalara karşı suçlu durumdadırlar." ifadelerini kullandı. "DAHA ÖNCEDEN BBB'DEN DESTEK ALMIYORDUK" Daha önce Burulaş'ın belediyeden hiçbir destek almadığını öne süren Fidansoy, "Aylık 350 milyon TL, belki artmıştır Bursa Büyükşehir Belediyesi (BBB) bütçesinden transfer edildiğini öğreniyoruz. Bir şirket yönetimi bütçesini gelirlerine göre en iyi şekilde yönetmelidir. Geçmişte bu iş BBB bütçesine yük olmadan oluyordu da şimdi neden olmuyor. Gereksiz harcamalar, aşırı personel istihdamı, gereksiz şirketle alakalı olmayan törenler, PR çalışmaları, tedarikçilere fazladan ödemeler vs olduğunu biliyor ve görüyoruz. Geçmişte makul karla bu işi yapan tedarikçileriniz neden şimdi aşırı kar sağlıyorlar ve bu kimler arasında paylaşılıyor?"dedi. "BUDO, İDO GİBİ YÜKSEK KİRA VERMİYOR" Bugün yapılan BUDO zammını değerlendiren Fidansoy, "Tam bunları söylerken BUDO fiyatının 625TL'ye çıkartıldığını öğrendik. Rakip firma İDO ile yasalara aykırı kartel oluşturulduğunu biliyorduk. Şimdi İdo'nun baz fiyatı 600 TLnin üzerine çıkılmış. 2017'de 28 TL'ydi, yine 12 katsayısını uygularsak ki yüzde 50 maliyet 10,32 kat artan dizeldir. 336TL olması gerekirdi. BUDO, İDO gibi Mudanya iskelesine yüksek kira vermiyor. Personel ücretleri ve genel giderler İDO da daha yüksek, BUDO'nun İDO'dan daha düşük fiyatı olması gerekir ki geçmişte böyle idi. Ama pardon 120 metrekare terminal binasını genişletmeden makyaj yaptık. 10 kişi sefer yapacak 700 kişilik gemi kiraladık, üstelik gemiye bir çok yenileme masrafı yaptık." şeklinde konuştu. "ABONMAN DÖNMELİ, FİYATLARDA İNDİRİM YAPILMALI" Fidansoy zamlı fiyatlar yerine kendi fiyat tarifesini de açıkladı. Bursaray'ın 31,20 TL, uzun hat otobüsün 33,60 TL'ye düşürülmesi gerektiğini savunan Fidansoy, diğer tarifelerde de aynı oranda indirim yapılmasını önerdi. İlçe hatlarında aşırı fiyatlandırma olduğunu belirten Fidansoy, "İlçeler başka şehir değildir. Her 15 km bir uzun hat bileti olmalı, örneğin Gemlik 31,20X2 = 61,40 TL olmalıdır." dedi. Abonmanın kaldırılması yerine günlük, haftalık, aylık ve yıllık sınırsız biniş olarak yeniden gelmesini gerektiğini ifade eden Fidansoy, "Fiyatlandırma tek binişten çok daha az olmalıdır. Tüm araçlar ve modları arasında 60 dk aktarma ücrretsiz olmalıdır. Halk otobüsü ayrıcalıklı değildir. Sistemde çalışmak istiyorlarsa prensiplere geçmişte olduğu gibi uymaları gerekir. Tüm otobüs hatları -muhtar hattı- tabir edilen verimsiz hatlardan başlanarak gözden geçirilmeli, iptal veya düzenlemeler yapılmalı,gereksiz maliyetler giderilmelidir. Durak aralıkları teknik standartlara uygun hale getirilmelidir. 6 metre mikrobüslerin büyük kısmı elden çıkartılmalı kalanların iç tasarımı iyileştirimelidir. Otobüs, Bursaray veya otobüs otobüs aktarmaları eş zamanlı olmalı yolcu beklememelidir. 15-20 cente mal olan Bursakart'ın 150 TL'ye satılması da akıl dışıdır. 150 TL'ye içinde 120 TL yüklü olarak satılmalıdır. Vize ücretleri bir bilet kadar 33,60 TL ye indirilmelidir. BUDO ücretleri 350 TL den fazla olmamalıdır." diyerek önerilerini sıraladı.

Levent Fidansoy'dan Fahrettin Beşli'ye Yunuseli Havaalanı tepkisi! "Bursa ile biraz ilgisi olan kişi..." Haber

Levent Fidansoy'dan Fahrettin Beşli'ye Yunuseli Havaalanı tepkisi! "Bursa ile biraz ilgisi olan kişi..."

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), Bursa'nın en eski hava meydanı "Yunuseli Havaalanı'nın uçuşa kapatıldı" iddialarının gerçeği yansıtmadığını, Bursa Yunuseli'ne yönelik iniş ve kalkış faaliyetlerinin durdurulmadığını açıklamıştı. Söz konusu açıklama sonrası BURULAŞ'ın önceki genel müdürlerinden Fidansoy da tartışmalara dahil oldu. "ÜLKEMİZİN ÖNEMLİ HAVACILIK MERKEZLERİNDEN BİRİ OLMA YÖNÜNDE İLERLİYORDU" Yunuseli Havaalanı'nın 2001 yılından sonra kapalı durumdayken Milli Savunma Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü ile sürdürülen uzun ve özverili görüşmeler sonucu, yapılan protokol ile 1 Şubat 2017 tarihinde yeniden BURULAŞ yetkisinde landing strip (iniş şeridi) statüsünde hizmete alındığını hatırlatan Fidansoy, "Hemen akabinde Yunuseli - Haliç (İstanbul) deniz uçağı tarifeli seferleri de başlamıştı.Havaalanını çok sayıda uçuş okulu ve havacılık firması tercih etmeye başlamıştı. Firma sayısı 20'nin üzerinde, konuçlanan uçak sayısı 80'e kadar çıkmıştı. Havaalanının daha da geliştirilmesi çalışmaları yapılmakta idi. Önceki yönetimin deniz uçaklarını satmasına rağmen alan gene de çok aktif olarak kullanılmakta ve ülkemizin önemli havacılık merkezlerinden biri olma yönünde ilerlemekte idi." dedi. "BURSA İLE BİRAZ İLGİSİ OLAN BUNU YAPMAZDI" 31 Mart Yerel Seçimleri'nden sonra Fahrettin Beşli'nin bilinmeyen ilişkilerle  BURULAŞ Genel Müdürü olarak atandığımı öne süren Fidansoy, "Bilinmeyen ilişkilerle atanan/atanması sağlanan genel müdürün ilk işi buradaki işletmeden aniden çekilmek, faaliyet gösteren firmaları kendi başına bırakmak olmuştur. Bursa ile biraz ilgisi olan kişi bunu kesinlikle yapmazdı." ifadelerini kullandı. Beşli'nin, Bursalıların ucuz fiyatla İstanbul'a ulaşmasını sağlayan BUDO fiyatlarını, İDO seviyesine çıkardığını söyleyen Fidansoy açıklamasını şu şekilde tamamladı: " İDO'dan bu gibi teklifler bize de vakti ile çok geldi, hepsini zamanında geri çevirdik. BUDO ucuz ve sabit fiyatla taşımacılık yaptı.Bursa ve İstanbul yolcularına hizmet etti ve ediyor. Eğer faaliyetleri Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey'in görüşlerine uygun olarak, kendiniz değil, Bursalıların menfaati doğrultusunda yürütemeyecekseniz niye göreve geldiniz, diğer faaliyetler de dahil yapamıyorsanız, neden hala devam ediyorsunuz?"

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Bozbey'e 'zam' çağrısı: İptal edin! Haber

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Bozbey'e 'zam' çağrısı: İptal edin!

Yeni yıla girilmesiyle Bursa'da ulaşıma resmen zam yağdı. Cadde otoparklarınının bazı tekrar ücretli hale getirilirken, İDO, BUDO ve BBBUS seferlerine zam geldi. FİDANSOY'DAN ZAM TEPKİSİ... Bursa'yı sarsan zamlar sonrası BURULAŞ'ın eski genel müdürlerinden Levent Fidansoy'dan dikkat çeken bir çağrı geldi. Asgari ücret zammının maliyet artışlarına sebep olduğunu belirten Fidansoy, "İDO, deniz otobüslerinde yüzde 7 artışa karar vermiş. Alınan hizmetlere de, maaş artışları ile birlikte zam geleceğinden bu miktar bir hesap sonucu bulunmuş ve makul karşılanabilir." dedi. İDO, BBBUS ve BUDO işletmelerinde asgari ücretle çalışan olmadığına dikkat çeken Fidansoy, "BUDO kamu hizmeti yapıyor. O otobüs ve gemilerle ögrenciler, asgari ücretliler, aracı olmayanlar ailelerini, dostlarını ziyaret ediyorlar. BBBUS, BURULAŞ'IN en fazla karlı işletmesidir." ifadelerini kullandı. BUDO'NUN YÜZÜNDEN İDO ZAMMI ARTIRDI BURULAŞ'ın maliyetlerinin İDO'dan düşük olduğunu-olması gerektiğini kaydeden Fidansoy, "Ancak son halini aşırı istihdam/maliyet varmıdır, bilmiyorum. Hiç gerek yok iken hem BUDO hem de BBBUS'a yüzde 37 habersizce kim karar verdi ise zam yapılmış. Bunu haber alan veya haber verilen İDO da yüzde 7 ye razı iken yüzde 33 zam yaparak promosyon fiyatını BUDO  ile aynı seviyeye getirmiş. Bir kamu kurumunun, özel sektör ile kartel oluşturması akıl dışıdır. Daha önce bu tekliflerle bize gelindiğini, reddettiğimizi yazmıştım." diye konuştu. BAŞKAN BOZBEY'E SESLENDİ: İPTAL EDİLMELİ Başkan Bozbey'e seslenen Fidansoy, "BUDO zammı yüzde 7'ye çekilmeli, BBBUS zammı iptal edilmelidir. İDO'ya yıllık 1,2-1,5 milyar TL ek haksız kazancın BURULAŞ eli ile kazandırılması söz konusudur. Eğer Bursa Büyükşehir Belediyesi müdahale etmez ise Rekabet Kurumu gerekeni yapmalıdır." dedi.

Fidansoy'dan Bursa Büyükşehir'e BURULAŞ tepkisi! "Her ay 35 otobüs alınırdı" Haber

Fidansoy'dan Bursa Büyükşehir'e BURULAŞ tepkisi! "Her ay 35 otobüs alınırdı"

Göreve başladığı günden bu yana geçen 9 aylık dönemde belediye ve iştirakler tarafından gerçekleştirilen faaliyetleri ve hayata geçirilen hizmetleri ‘Yıl Sonu Değerlendirme Toplantısı’nda kamuoyuyla paylaşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Bursa’da toplum ulaşımı kullananlar için her ay yaklaşık 350 milyon TL destek verdiklerini açıklamıştı. BURULAŞ'ın eski genel müdürü Levent Fidansoy, sosyal medya hesabından yaptığı açıklama ile söz konusu desteği tenkit etti. Fidansoy, "Mantık ve hesap" başlıklı açıklamada şu ifadeleri kullandı: 2017 yılı Kasım ayına kadar olan Burulaş yöneticiliğimde, çalıştığım tüm senelerde şirket kar etti, kendi yağı ile kavruldu. Hiçbir zaman vadesi geçmiş kamu veya özel borcu olmadı. Ayrılırken o zamanın parası 30 milyon civarı nakit vardı. "BENİM ZAMANINDA BÜYÜKŞEHİR'DEN 5 KURUŞ PARA ALINMADI" Bursa Büyükşehir Belediyesi'nden hiçbir zaman 5 kuruş yardım vs para transferi almadı. T1, T3 tramvay hat ve araçları, çok sayıda otobüs alımı, uçak ve BUDO gemileri alımı,istasyon yenileme ,iskele, depo,atelye ,havaalanı vs sayılamıyacak yatırım harcamaları çoğunlukla öz kaynaktan yapıldı. Bazen öz kaynakta yeterli para olmasına rağmen ,mevduat faizinden daha ucuza kredi bulunarak, nemalandırıldı. Ek gelir elde edildi. Bilet sistemi BURULAŞ tarfından yönetilerek kayıp/kaçak ihtimali ortadan kaldırıldı. "İŞ KONTROLDAN ÇIKTI, SÜREKLİ ZARAR EDİLDİ" Özel sektör mantığı ile asgari sayıda çalışan ile yönetilen şirkette çalışanlar, görüşlerine göre değil, işlerine göre değerlendirildi. Daha sonraki yönetimde bildiğimiz nedenlerle, çok sayıda varlık satılmasına rağmen, iş kontroldan çıkıp sürekli zarar edildi. Şimdi sayın Bozbey'in ifadesinden BURULAŞ'a BBB'nin her ay 350 milyon  TL destek verdiğini öğreniyoruz. "BURULAŞ'IN ARTIŞLARI İLE MALİYET UNSURLARINDAKİ ARTIŞLAR PARALEL" PR çalışması amaçlı görünür aşırı ve gereksiz harcamalara rağmen ,bu rakam çok yüksek olduğundan bir değerlendirme yapmak istedim. Kasım 2017 ile Aralık 2024 arasında maliyet unsurlarında ki artışlar şu şekildedir. (Kaynak: TCMB ,TP,TÜİK, MV Enerji) - Dizel 8,54 - Elektrik 6,58 - Üfe 8,17 - Euro 8,10 - Asgari ücret 12,10 kat artmış. Burulaş fiyatları ise -Otobüs 8,20 -Bursaray 7,69 -BBBUS (en karlı işletmedir ) 11,42 kat artmış. Burulaş'ta asgari ücretle çalışan olmadığından bu kalemin etkisi sınırlıdır. Maliyet yapısında otobüste yakıt,bursaray da elektrik önemlidir. Görüldüğü gibi Burulaş'ın maliyet artışlarının, maliyet unsurlarındaki artışlarla yaklaşık paralel olduğu anlaşılmaktadır. "HER AY 35 OTOBÜS ALINABİLİRDİ" Öyle ise ayda 350 milyon ( kişi başı yaklaşık 12 TL, hasılatın yarısından fazla ) Burulaşa para transferi nedir. 350 milyona her ay 35 otobüs alınabilirdi. 65 yaş ücretsiz binişler o zamanda vardı ve Burulaş karda idi. Umarım BBB üstündeki bu büyük yük için, bilet sisteminin yeniden acilen bünyeye alınması, israftan kaçınılması ve yüklenicilerin maliyet analizi ile çalışması dahil gereken önlemleri alır.

BURULAŞ'ın eski patronu Fidansoy'dan Bursa Büyükşehir'e tepki! "Algı yönetimi..." Haber

BURULAŞ'ın eski patronu Fidansoy'dan Bursa Büyükşehir'e tepki! "Algı yönetimi..."

BURULAŞ dün yaptığı açıklama ile 10 Kasım’dan itibaren Kent Meydanı ve Terminal'den Yenişehir Havalimanı'na otobüs seferleri yapılacağını duyurmuştu. "O SEFERLER SENELERDİR VAR" Söz konusu duyuru hakkında konuşan BURULAŞ'ın önceki genel müdürlerinden Fidansoy, "Pes artık. Bursa Yenişehir Havaalanı otobüs seferleri 10 Kasım 2024'te başlıyormuş. BURULAŞ ilan vermiş.O seferler senelerdir var... 80 hat nosu ile seferleri başlatmıştık. Başlangıçta 0403 otobüsle yapılan seferler aldığımız Territo ve Tourmalin banliyö otobüsleri ile devam etti. BUDO ve sonra Sabiha Gökçen hattının açılması ve ani yolcu artışı ile zaman zaman şehiriçi otobüsler bu hatta verildi." dedi. (BURULAŞ'ın 01.08.2024 Tarihi itibari ile geçerli fiyat tarifesinde 80 nolu otobüs de yer alıyor.) İGA SİTEMİ: ZORLUKLA İZİN ALINMIŞTI "Tourismo otobüsler ile önce Sabiha Gökçen Havalimanı ve sonra İstanbul Havalimanı hatları devam etti." diyen Fidansoy, BURULAŞ'ın zorlukla izin alınan İGA hattından çekildiğini, 2024 yılı başında ise 11 adet yeni Tourismo alındığını kaydetti. "ALGI YÖNETİMİ YAPIYORLAR" Bursa Yenişehir Havaalanı'na seferlerin yeni bir uygulama olmadığının altını çizen Fidansoy, "Her zaman olduğu Bursa Büyükşehir Belediyesi ve BURULAŞ yeni konu gibi gösterip Körfez Seferi, Gölyazı vs'de olduğu gibi algı yönetimi yapmaktadır. Yeni olan SunExpress firmasının yoğun temaslar ve çalışmalar sonucu şimdilik Antalya ve Çukurova, Nisan'dan itibaren Almanya (önce iki şehir) seferlerine başlayacak olmasıdır. Bu konunun gerçekleşmesinde Bursa Büyükşehir Belediyesi ve BURULAŞ'ın bir dahli olmamıştır. Daha önce başkalarını algı diyerek yerenler Bursa'da maalesef algı yönetiminin alasını yapıyorlar. Hele üstünün önüne geçip kendi reklamını yapmak, için algı yönetimi kullananlar komik oluyor." ifadelerini kullandı. (BURULAŞ'ın resmi sosyal medya hesabından yapılan 2018 tarihli bir paylaşım) Fidansoy açıklamasının devamında şu önerilerini sıraladı: -Bu seferlerde İGA hattından çekilen Mercedes Tourismo otobüsler kullanılmalı. -Bilet alımı BBBUS sitesinden koltuk seçerek olmalı ayakta yolcu olmamalı. -Bilet bedeli şehir içi otobüs kadar 22,95 TL olarak uçuşlar desteklenmeli. -İlanda görülen iki katlı otobüsün bu hatta verilme yanlışlığına düşülmemeli, yaşlı insanların üst kata çıkması ve araç bagaj alanı sorunlu. -İnegöl ve Yenişehir'den de sefer eş zamanlı ve BBBUS sistemi içerisinde olmalı. PANDEMİ SONRASI SEFERLER BAŞLAMIŞTI Pandemi nedeniyle uçuşlara ara verilen Yenişehir Havalimanı'nda, Erzurum, Muş ve Trabzon uçak seferleri, 2021 yılının mayıs ayında Trabzon – Bursa arasında yapılan ilk seferle tekrar başlamıştı. Seferlerin başlamasıyla birlikte, kent merkezinden Yenişehir Havaalanı’na ulaşım hizmeti veren BURULAŞ’ın 80 numaralı hattı da tekrar aktif hale getirilmişti. Trabzon – Bursa seferini yapan uçaktan inen yolcular davul zurna ve kemençe ile karşılanmış ve kestane şekeri ikram edilmişti.

Fidansoy'dan Bursa Büyükşehir'e 'yapay zeka' eleştirisi: Bu fanteziye neden para verildi? Haber

Fidansoy'dan Bursa Büyükşehir'e 'yapay zeka' eleştirisi: Bu fanteziye neden para verildi?

BURULAŞ, yüzlerce araçta yapay zeka destekli şoför izleme sistemini devreye aldı.  "FANTAZİ PROJE" Söz konusu gelişmeyi olumsuz ifadelerle eleştiren BURULAŞ'ın eski genel müdürü Levent Fidansoy, "Maddi sıkıntı içerisinde olan, ödemelerini gerçekleştiremeyen, otobüs satmak zorunda kalan BURULAŞ neden böyle fantazi bir projeye para vermiştir. Bunun işletim ve bakımı için ayrıca para ödemeyecek midir?" dedi. "ŞOFÖRLER DAHA FAZLA STRESE GİRECEK" BURULAŞ yönetiminde 546'sı kendilerine ait 2.200'ün üzerinde otobüs olduğuun belirten Fidansoy, "Neden en az sorun olan kendi otobüslerinin bir kısmına uygulanıyor da şikayetin çok olduğu özel gruplara uygulanmıyor?Asıl konuya gelirsek otobüs şöförleri zaten stres altında ve birçok olumsuzlukla işlerini yapmaya çalışıyorlar. Sürücülerin sorunlarını giderici tedbirler alınacağı yerde, kendilerinin sürekli kontrol altında olduğu hissi ile daha fazla strese girecek ve hata yapma olasılığı ve yolcuya davranışları etkilenebilecek bir sistemden amaç nedir?" ifadelerini kullandı. UYGULAMAYI 1984'E BENZETTİ Yapay zeka sistemini İngiliz yazar George Orwell'in distopik eseri 1984'e benzeten Fidansoy, "Orwell'in 1984'ü mü uygulanmak isteniyor? Sürücü ve yolcu sosyal bir varlıktır, denek değildir." dedi. Sürücülerin esas sorunlarının, "Otobüs duraklarının özel araçlarca işgali, duraklara yanaşamamak, yolcuların sürekli gideceği yeri ve gelecek aracı sorması, yolcu ile aralarında koruyucu olmaması, güvenlik, yolcunun gecikme ve doluluktan kendilerini sorumlu tutması, araç bakımlarının yeterli yapılmaması, sosyal haklar ( yemek vb ) daha çok sayıda rahatsızlıktır." diyen Fidansoy, açıklamasını şöyle devam ettirdi: "FANTEZİLERE YATIRIM YAPMAYIN" Fantezilere yatırım yapılacağına, potansiyel yolcularında toplu taşımayı kullanmasını teşvik edecek ( tam zamanında tüm ana duraklar da yolcu bilgilendirme, yoğunluk saat ve günlerine göre esnek zaman ve araç tipi ile zaman çizelgesi, BursaRay ile azami 5 dk aralıklı besleme hattı tarifesi, mikrobüslerin koltuklarının değiştirilmesi 21 kişiden fazla almaması vs vs) çok sayıda sorun var. Terminal yolcu çıkışı başta, Acemler, Üniversite, Kestel, Emek/1050 Konutlar ve diğer aktarma noktalarında tüm hatlar için zaman bilgilendirmesi ekranları ile başlayın. Bir süre sonra BursaRay ekranlarında da durağa gelmeden yolcu otobüsünü görsün. Mahalle bazında otobüs çizelgelerini hazırlayıp dağıtın. GPS ile zaman sapmalarını izleyin, anında özelikle özel otobüslerden hesabını sorun. İsterseniz çizelgenin üstüne bir çok fotoğraflarınızı da koyun.Tüm vatandaşlar toplu taşımaya güven duymaya başlasın. "PARAMIZ DA ELEMANIMIZ DA VARDI ENGELLENDİK" Meraklısı için. Peki siz bunları neden yapmadınız sorusuna, Sürekli birşeyler yaptık. En son BBBUS'a ayrılmadan iki ay önce başladık. Oturmuştu. Bilet sistemini de bünyemize almış, hortumları kesmiştik. Devam edecektik, paramızda, elemanımız da vardı, engellendik. 3-4 senede metro hariç çoğu biterdi.

BBBUS otobüslerinin satılma nedeni açıklandı! Fidansoy: Sabiha Gökçen seferleri bitecek Haber

BBBUS otobüslerinin satılma nedeni açıklandı! Fidansoy: Sabiha Gökçen seferleri bitecek

BURULAŞ, herhangi bir açıklama yapmadan resmi ilanla Mercedes-Benz marka Tourismo model 6 adet BBBUS otobüsünü açık artırma ile satışa çıkarmıştı. Satış sürecine dair herhangi bir bilgilendirmede yapılmazken 20 Eylül günü gerçekleşen ihale sonrası otobüslerin neden satıldığı ortaya çıktı. Olay Gazetesi'nden Ahmet Emin Yılmaz'a konuşan BURULAŞ Genel Müdürü Fahrettin Beşli, otobüslerin SGK borçları nedeniyle satıldığını açıkladı. Otobüsler SGK'ya olan borçların altı taksidinden ilki için satıldı. FİDANSOY'DAN TEPKİ: HER AY OTOBÜS MÜ SATILACAK? BURULAŞ'ın, SGK borcunun ilk taksidini ödemek için Sabiha Gökçen hattında çalışan otobüslerden 6 adedinin satıldığını söyleyen BURULAŞ eski genel müdürü Levent Fidansoy, sert eleştirilerde bulundu. Fidansoy açıklamasında şu ifadeleri kullandı: Bu yıl başında ilave otobüsler (11 adet biliyorum) alınmasına rağmen BBB'nin beyaz otobüslerinin takviyesi sayesinde yaz aylarında anca talebi karşılayabilen BURULAŞ ne yapacak? İlk taksit 6 otobüs tamam, ikinci taksit geliyor, her ay 6 otobüs mü satılacak? Altı ay boyunca 6'şar otobüs satılırsa BBBUS filosu sıfırlanıyor. Demek ki Sabiha Gökçen seferleri de parsel parsel satışla bitecek.Yolcuya boşver. Peki son ayların borçları günü gününe ödeniyor mu? O konuda da bilgilensek?" FİDANSOY TOPU AKTAŞ'A ATTI: AKTAŞ ZAMANI NAKİT AKIŞI BOZULDU Fidansoy, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşım sonrası kendisine gelen eleştirilere de yanıt verdi. Fidansoy, bir vatandaşın, "Suç daha önceki belediyelerin değilmi yazıklar olsun AKP iktidarına yediler içtiler hesabı ödemediler. Suçlu şimdi CHP'li belediyeler mi yazıklar olsun. Bu ceza Bursa'ya bu particilikten vazgeçin." tepkisine şöyle yanıt verdi: Benim zamanımda BURULAŞ sürekli karda ve hiç kimseye borcu yoktu. Kasada para vardı. Alinur Aktaş zamanı nakit bozuldu ama sistemi devam ettirdiler

Yunuseli Havaalanı hakkında önemli gelişme! Fidansoy'dan 'peşkeş' çıkışı: Bursa Büyükşehir... Haber

Yunuseli Havaalanı hakkında önemli gelişme! Fidansoy'dan 'peşkeş' çıkışı: Bursa Büyükşehir...

Bursa'nın göbeğinde bulunan Yunuseli Havaalanı hakkında yeni bir karara imza atıldı. Yenişehir Havalimanı'nın yapılmasının ardından 2001 yılında sivil havacılığa kapatılan Osmangazi ilçesindeki Yunuseli Havaalanı, 16 yıl aradan sonra dönemin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe'nin girişimleriyle yeniden hizmete açılmıştı. 4 hangar ve 30'dan fazla uçağa ev sahipliği yapan 1400 metre uzunluğundaki ve 32 metre genişliğindeki Türkiye'nin ilk iniş pisti olarak da bilinen havaalanında, özel kuruluşlar tarafından verilen eğitim uçuşlarının yanı sıra zaman zaman sosyal, kültürel ve sportif etkinlik de yapılıyordu. 31 Mart Yerel Seçimleri'nde el değiştiren belediye yönetimi, Yunuseli Havaalanı'ndaki faaliyetlerini sonlandırma kararı aldı.  FİDANSOY: BİRİLERİNE PEŞKEŞ Mİ ÇEKİLECEK? Fidansoy, BURULAŞ'ın, Yunuseli Havaalanı'ndan çekilme kararı hakkında konuştu. Söz konusu gelişmeyi yorumlayan Fidansoy, "18/09/2024 tarihinde BURULAŞ Yunuseli Havaalanı şubesini kapatmış. Yani buradaki faaliyeti sona ermiş. Ne yapılmak isteniyor? Havaalanı birilerine peşkeş mi çekilecek?" ifadeleriyle yeni bir tartışmanın fitilini ateşledi. BURULAŞ ise henüz alınan karar hakkında açıklama paylaşmadı. ALİNUR AKTAŞ: ARAZİ HAZİNEYE AİT Dönemin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 2021 yılı Şubat ayı olağan toplantısında Yunuseli Havaalanı’nın yer aldığı 1430 dönümlük arazinin birilerine peşkeş çekileceğine dair iddialar hakkında konuşmuştu. Söz konusu alandaki yetkinin zannedildiği gibi kendilerinde değil Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nda olduğunu söyleyen Aktaş, “Arazinin tamamı hazineye ait. Hazine ise Milli Emlak’tır. Milli Emlak da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na ait bir birimdir. Dolayısıyla 1430 dönümlük alanın tamamı bakanlığa ait. Bizim mülkiyetimizde değil” ifadelerini kullanmıştı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.