Hava Durumu

#Sayıştay

Bursa Hakimiyet - Sayıştay haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sayıştay haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Sayıştay'dan Bursa'daki o belediye hakkında rapor! İhale yapmamak için... Haber

Sayıştay'dan Bursa'daki o belediye hakkında rapor! İhale yapmamak için...

Orhaneli Belediyesi'nin 2024 yılı Sayıştay denetim raporu açıklandı. Raporda, belediyenin ihale yoluyla yapılması gereken bazı hizmet alımlarını parçalara bölerek doğrudan temin yöntemiyle gerçekleştirdiği tespit edildi. Sayıştay’ın “Bulgu 1” başlığı altında aktardığı değerlendirmede, Kamu İhale Kanunu’nun temel ilkelerine aykırı biçimde, aynı nitelikteki işlerin parasal sınırların altında kalacak şekilde bölünerek farklı tarihlerde doğrudan temin edildiği belirtildi. AYNI İŞ İÇİN BİRBİRİNE YAKIN TARİHLERDE BİRDEN FAZLA DOĞRUDAN TEMİN YAPILDI Denetim kapsamında incelenen tabloda, belediyenin kilit parke taşı döşeme işçiliği hizmeti için 2024 yılı içerisinde kısa aralıklarla toplam beş ayrı doğrudan temin alımı yaptığı görülüyor. Alımların tutarları 418 bin TL ile 621 bin TL arasında değişiyor ve her biri, doğrudan temin için belirlenen 622.756 TL’lik yasal limitin hemen altında kalıyor. Sayıştay, bu durumun aynı nitelikteki hizmetlerin parçalara bölünerek doğrudan temin yoluyla yapılması anlamına geldiğini belirtti. Raporda, Kamu İhale Kanunu’nun 5. maddesinde yer alan; şeffaflık, rekabet, eşit muamele ve güvenirlik ilkelerine dikkat çekilerek, doğrudan temin sınırlarını aşmamak için ihtiyaçların parçalara bölünmesinin yasaya açıkça aykırı olduğu vurgulandı. Ayrıca, 22/d maddesi kapsamında doğrudan temin yapılabilmesi için öngörülen parasal limitlere uyulsa da, aynı nitelikte ve bütünlük arz eden işlerin ihale yöntemiyle yapılması gerektiği ifade edildi. “KAYNAKLAR VERİMLİ KULLANILMALI” UYARISI Sayıştay, Orhaneli Belediyesi’nin aynı içerikteki hizmetleri parçalara bölerek doğrudan temin etmesinin kanunun ruhuna aykırı olduğunu belirterek, bundan sonraki alımlarda: aynı nitelikteki işlerin birlikte ihale edilmesi, doğrudan temin yönteminin limit aşımından kaçınmak için kötüye kullanılmaması, kamu kaynaklarının daha verimli ve şeffaf şekilde yönetilmesi gerektiğini vurguladı.

Sayıştay'dan Nilüfer Belediyesi raporu! Gecekondu fonu, kira, tahsis ve gelirler... Haber

Sayıştay'dan Nilüfer Belediyesi raporu! Gecekondu fonu, kira, tahsis ve gelirler...

Sayıştay, 2024 yılı Nilüfer Belediyesi denetim raporunu yayımladı. BULGULAR TEK TEK AÇIKLANDI Raporda, Denetim Görüşünün Dayanağı Bulgular bölümünde 3 bulguya, Diğer Bulgular bölümünde ise 20 bulguya yer verildi. Denetim Görüşünün Dayanağı Bulgular bölümünde, "Enflasyon Düzeltmesi İşlemleri Sonrasında Oluşan Farkların Dönem Sonunda Mali Tablolara Doğru Aktarılmaması, Döviz Cinsindeki Varlıkların Değerlemeye Tabi Tutulmaması ve Amortisman Ayırma İşlemlerinin Hatalı Yapılması" başlıkları yer aldı. Diğer Bulgular kısmında ise, "İdarenin Tasarrufunda Olan Tesislerin İşletme Haklarının Ayni Sermaye Olarak Belediye Şirketine Devredilmesi, Kira Sözleşme Sürelerinin İhale Yapılmaksızın Uzatılması, Taşınmazların Tahsis İşlemlerine İlişkin Hatalı Uygulamalar Bulunması, Taşınmazların Cins Tashihlerinin Yapılmaması, İhalelerde Yaklaşık Maliyetin Gerçeğe Uygun Şekilde Hazırlanmaması, İstisna Kapsamında Olmayan Alımların İhale Yapılmaksızın Gerçekleştirilmesi, Zorunlu Mali Trafik Sigortası Hizmet Alımlarının Doğrudan Temin Yöntemi ile Gerçekleştirilmesi, İdareye Ait Elektronik Reklam Panolarına Zarar Verilmesine Karşın Zararın Tazminine Yönelik Hukuki Yollara Başvurulmaması, Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunması İçin Tahsil Edilen Katkı Paylarının İlgili İdareye Zamanında Gönderilmemesi, All Risk Sigorta Poliçelerine İlişkin Uygulamaların Hatalı Yapılması, Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yaptırılan Maddi Duran Varlıkların Muhasebe Kayıtlarında Takip Edilmemesi, Kafeterya ve Restoranların Mütemmimlerinin Emlak Vergisi Matrahına Dahil Edilmemesi, Gecekondu Fonu Gelirlerinin Amacı Dışında Kullanılması, Alışveriş Merkezlerindeki İş Yerlerinden İlan ve Reklam Vergisi Alınmaması, İş Yerlerine İlişkin Belediye Gelirleri Takibinde Eksikliklerin Bulunması, Muafiyet Kapsamındaki İdare Taşınmazları İçin Elektrik ve Havagazı Tüketim Vergisi Ödenmesi, Sosyal Denge Sözleşmesine Konusu Dışında Hükümler Konulması, İşçilerin Yıllık Ücretli İzinlerinin Kanuna Uygun Olarak Kullandırılmasına İlişkin Tedbirlerin Alınmaması, Kreş Hizmeti Ücretlerinin Tebliğe Uygun Olarak Belirlenmemesi ve Kardeş Kente Nakdi Kaynak Aktarılması" başlıklarına yer verildi. KİRA SÖZLEŞMELERİ İHALESİZ UZATILMIŞ Sayıştay, 380 taşınmazın kira sözleşmelerinin sona ermiş olmasına rağmen 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’na aykırı olarak ihale edilmeden meclis kararıyla süresinin uzatıldığını tespit etti. Bulguda taşınmazların, TÜFE oranında artış yapılarak 1 yıl daha kiralandığı belirtildi. Söz konusu bulgu üzerine cevap veren belediye, sözleşme süresi dolan ve ek kira sözleşmesi ile kiralamasına devam edilen taşınmazların tekrar ihale edilmesine yönelik çalışmaların başlatıldığını bildirdi. VAKFA YAPILAN ARSA TAHSİSİ HATALI Sayıştay, belediye tasarrufundaki bazı taşınmazların kamu kurum ve kuruluşları ile vakıf niteliğinde olan bir kuruluşa belirsiz süreli tahsis edildiğini belirtti. Sayıştayca yapılan incelemelerde, bir arsanın 11.03.2024 tarihinde öğrenci yurdu inşası ve işletilmesi amacıyla vakfa 25 yıllığına tahsis edildiği, ayrıca kamu kurum ve kuruluşlarına belirsiz süreli taşınmaz tahsisleri yapıldığı görüldü. Belediye de bulgu konusu hususa iştirak ederek gerek süre yönünden gerekse tahsis yapılan kurum açısından mevzuat hükümlerine uygun hareket edeceğini bildirdi. Sayıştay, belediye tarafından vakıflara taşınmaz tahsisi yapılmaması, ayrıca kamu kurumu olsa dahi yapılan tahsisin süre olarak 25 yılı geçmemek üzere sınırlandırılması gerektiğini kaydetti. GECEKONDU FONU GELİRLERİ AMACI DIŞINDA KULLANILMIŞ Belediyenin, gecekondu fonu kapsamındaki gelirlerini mevzuatında belirlenen amaçlar dışında kullandığı ortaya çıktı. Belediyenin, Hazineye ait taşınmazların satışından aldığı yüzde 10'luk payı fona yatırması gerektiği ve belirtilen işler için kullanması gerektiği belirtildi. Öte yandan belediyenin söz konusu fondan 2024 senesinde 14 milyon 280 bin TL'yi muhtelif mal ve hizmet alımları için kullandığı tespit edildi. Belediye cevabında bulgu konusu hususa iştirak ettiğini ve mevzuat hükümlerine göre işlem tesis edileceği kaydetti. GELİR KAYBINA DİKKAT ÇEKİLDİ! BİNLERCE İŞYERİ VE AVMLER... Raporda, alışveriş merkezlerinden alınması gereken ilan ve reklam vergilerinin alınmadığı ifade edildi. Yapılan incelemede, bazı alışveriş merkezlerinin kapalı alanında ve ana caddeye cephesi olmayan yüzlerinde yer alan ilan ve reklamlara ait vergi gelirlerinin tahakkuk ve tahsilinin ilçe belediyesi tarafından yapılması gerekirken Büyükşehir Belediyesi tarafından yapıldığı bu suretle de Nilüfer Belediyesi'nin gelir kaybına uğradığı ortaya çıktı. Ayrıca belediye kayıtlarında olmayıp vergi dairesi kayıtlarında yer alan 2 bin 536 adet iş yeri tespit edildi. Sayıştay, idare kayıtlarında olmayan iş yerleri ile ilgili gerekli incelemenin yapılarak iş yeri çalışma ruhsat harcı, çevre temizlik vergisi, emlak vergisi, ilan reklam vergisi gibi belediye gelirlerinin söz konusu aktif işletmelere tahakkuk ettirilmesi gerektiğini bildirdi. Bulgu konusu hususlara iştirak eden belediye, mevzuat hükümlerine göre işlem tesis edileceği belirtti.

Yıllarca usulsüz olarak kullanılmıştı: Bursa'daki o dükkanlar kiralığa çıkarıldı! Haber

Yıllarca usulsüz olarak kullanılmıştı: Bursa'daki o dükkanlar kiralığa çıkarıldı!

Yenişehir Belediyesi’nde geçmiş yıllarda yapılan usulsüzlükler, Sayıştay’ın 2023 yılı denetim raporuna yansımıştı. Çok sayıda tespitin yer aldığı raporda, en çok ses getireni ise eski yönetimler tarafından yıllarca ihalesiz olarak kiralanan taşınmazlar olmuştu. bursahakimiyet.com.tr'nin "Bursa Yenişehir Belediyesi'nde yolsuzluk! Yıllar önce kiralanan taşınmazlar..." başlıklı haberi sonrası Yenişehir Belediyesi, 101'i dükkanı kiraya vermek için ihale açmıştı. Boşaltılan 20 dükkan daha belediye tarafından açık artırma ile kiraya verilecek. KİRA FİYATLARI AÇIKLANDI Yenişehir Belediye Başkanlığı, 20 adet taşınmazı 2 ayrı listeyle kiraya çıkardı. İlk listede yer alan dükkanlar 55 aylığına, ikinci listedekiler ise üç yıllığına kiraya verilecek. Açık Teklif Usulüyle yapılacak ihaleye gelecek teklifler 25 Ağustos günü açılacak. Dükkanlardan aylık en az 92 bin TL kira geliri hedefleniyor. BAŞKAN ÖZEL: HER AY 950 BİN TL GELİR ELDE ETMEYE BAŞLADIK Yenişehir Belediye Başkanı Ercan Özel, geçtiğimiz ay Bursa basının amiral gemisi Bursa Hakimiyet Gazetesi'ni ziyaret etmişti. Göreve geldiği dönemden bu yana ilçede yaptıkları hizmetler hakkında gazetecilere bilgi veren Özel, Sayıştay Raporlarına yansıyan dükkanlar hakkında da konuşmuştu. Yaklaşık 40 yıldır süren sorunu çözdüklerini söyleyen Özel, "Her ay 80.000 TL civarında bir gelir elde ediliyordu, hatta bazen alınamıyordu bile. Şimdi her ay 950.000 TL gelir elde etmeye başladık. Yani yaklaşık 35-40 yıldır yapılamayan bir işi, çok güzel bir şekilde çözdük." ifadelerini kullanmıştı. İşte o taşınmazlar ve tahmini kira fiyatları... İLK LİSTE İKİNCİ LİSTE

Sayıştay 'usulsüzlük' demişti: Bursa Osmangazi Belediyesi artık ücret alacak Haber

Sayıştay 'usulsüzlük' demişti: Bursa Osmangazi Belediyesi artık ücret alacak

Sayıştay Başkanlığı, Osmangazi Belediyesi hakkında hazırladığı son raporda 9 bulgu tespite yer vermişti. "ÖNEMLİ BİR GELİR KAYBI" Osmangazi Belediyesi, raporun diğer bulgular kısmında 5. sırada olan, "Telekomünikasyon Altyapı ve Şebekelerinden Alınması Gereken Geçiş Hakkı Bedellerinin Alınmaması"  konusunu gündemine aldı. Söz konusu bulguda, "Belediyenin yetki ve sorumluluk alanı içinde kalan sabit ve mobil haberleşme altyapısı veya şebekelerinde kullanılan her türlü kablo ve benzeri gerece ilişkin geçiş hakkı ücretlerinin takip ve tahsil edilmediği görülmüştür.  5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun “Tanımlar ve Kısaltmalar” başlıklı 3’üncü maddesinin (s), (ş) ve (z) fıkralarında; “Geçiş Hakkı”, “Geçiş Hakkı Sağlayıcısı” ve “İşletmeci” tanımlamaları yapılmıştır.   Aynı Kanun’un 22’inci maddesinin birinci fıkrasında “Geçiş hakkının kapsamı” belirlenmiş, 25’inci maddesinde de işletmeci ile geçiş hakkı sağlayıcısının anlaşma serbestisi çerçevesinde geçiş hakkına ilişkin anlaşmalar yapabileceği düzenlenmiştir. Geçiş hakkı ve bu hakka uygulanacak ücret tarifesine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amacıyla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 27.12.2012 tarih 28510 sayılı Resmi Gazete’de “Sabit ve Mobil Haberleşme Altyapısı veya Şebekelerinde Kullanılan Her Türlü Kablo ve Benzeri Gerecin Taşınmazlardan Geçirilmesine İlişkin Yönetmelik” yayımlanmıştır. Yönetmelik’te işletmeci ve geçiş hakkı sağlayıcısının geçiş hakkına ilişkin anlaşmaları, belirlenen ilkeler doğrultusunda serbestçe yapabileceği, anlaşma yapmaya ve geçiş hakkına ait ücretlerin tahsiline ise geçiş hakkına konu olan taşınmazın sahibi veya taşınmaz üzerinde hak sahibi olanların yetkili olduğu ifade edilmiştir. 01.01.2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere geçiş hakkı ücretleri tarifesi Yönetmelik’e eklenmiş olup geçiş hakkı ücretinin Geçiş Hakkı Ücret Tarifesi’nde belirtilen fiyatları aşamayacağı ve bu fiyatların her mali yılın başında Türkiye İstatistik Kurumunca yayımlanan Üretici Fiyatları Endeksi oranında artırılacağı hüküm altına alınmıştır. Buna göre belediyeler tarafından tarifede tavan olarak belirtilen miktarlara da riayet edilmek suretiyle geçiş hakkı talep eden telekomünikasyon firmalarından tahsil edilmek üzere geçiş hakkı ücreti belirlenmesi ve bu ücretlerin geçiş hakkını kullanan işletmecilerden tahsil edilmesi gerekmektedir. Yapılan incelemede Belediyenin sabit ve mobil haberleşme altyapısı veya şebekeleri firmalarını tespit etmediği ve geçiş hakkına ilişkin tarife belirlemediği tespit edilmiştir.  Yukarıda belirtilen düzenlemeler ve açıklamalar çerçevesinde, Belediye tarafından 2023 yılı içerisinde altyapı geçiş hakkı bedeli olarak herhangi bir tahakkuk ve tahsilatın yapılmaması belediyenin önemli bir gelirden mahrum kalmasına yol açmaktadır. Söz konusu gelirlere yönelik gerekli çalışmaların yapılması gerekmektedir." ifadeleri kullanılmıştı. ARTIK ÜCRET ALINACAK Osmangazi Belediyesi Meclisi, 2025 yılının ilk meclis toplantısında telekomünikasyon altyapı ve şebekelerinden geçiş hakkı bedellerinin alınması için karar aldı. Karar mevcudun oybirliği ile alındı.

Bursa Yenişehir Belediyesi'ndeki 'usulsüzlük' için harekete geçildi! MHP reddetti Haber

Bursa Yenişehir Belediyesi'ndeki 'usulsüzlük' için harekete geçildi! MHP reddetti

bursahakimiyet.com.tr'nin "Bursa Yenişehir Belediyesi'nde yolsuzluk! Yıllar önce kiralanan taşınmazlar..." başlıklı haberi sonrası Yenişehir Belediyesi, kira usulsüzlüğü için harekete geçti. 3 Ocak Cuma günü toplanan Yenişehir Belediye Meclisi, belediyeye ait 101 adet taşınmazın kiralanması konusunu görüştü. Yenişehir Belediye Başkanı Ercan Özel, veteriner kliniği, terzi, dernek ve parti lokalleri, büro, berber, fırın, kasap, ızgara salonu, market, restoran, sağlık ocağı, çay ocağı ve deri deposu gibi işler için kullanılan taşınmazların kiralanması konusunun belediye meclisinde görüşülerek karara bağlanması için teklif verdi. Başkan Özel, bazı meclis üyelerinin sayıştay raporlarının aksine usulsüzce kiralama işleminin devamına yönelik taleplerine, "Kanunlara uymak varken neden biz kanunlara aykırı hareket edelim." ifadeleriyle cevap verdi. Teklif, taşınmazların ne kadar süreliğine kiralanacağıyla ilgili konuda görüşülerek meclise sunulmak üzere Plan, Bütçe ve Tarife Komisyonuna sevk edildi. Oy çokluğuyla kabul edilen teklife MHP ret oyu verdi. MHP'DEN ŞOK TEKLİF: UYGULAMA DEVAM ETSİN Yenişehir Belediye Meclisi'nde oylanan ihale kararına ret oyu veren MHP, işyeri kiralarının aynı şekilde devam etmesini istedi. MHP'li meclis üyeleri Serhat Savcı, Nurettin Aydın, Ali İkikardaş ve Hasan Akalın, belediye meclisine bu yönde teklif verdi. Söz konusu önergeyi paylaşan MHP İlçe Başkanlığı şu açıklamada bulundu: Milliyetçi Hareket Partisi olarak her zaman esnafımızın yanındayız. Esnafımızın emeği, şehrimizin kalbidir. Zor günlerinde yanında, güzel günlerinde destekçisiyiz. Güçlü bir toplumun temeli, dayanışmadır. Her zaman esnafımızın yanındayız! NE OLMUŞTU? Sayıştay’ın 2023 yılı denetim raporunda, 31 Mart Yerel Seçimleri'nde MHP'den İYİ Parti'ye geçen Yenişehir Belediyesi’nde geçmiş yıllarda yapılan bazı usulsüzlüklere yer verilmişti. Çok sayıda usulsüzlüğün yer aldığı Sayıştay'ın raporunda belediyenin, onlarca taşınmazın kira sürelerini ihalesiz olarak uzattığı görülmüştü. Raporda, belediye tarafından 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu Kapsamında ihaleli olarak kiraya verilen muhtelif taşınmazların kira sürelerinin, Belediye Meclis Kararı ile belirlenen ücret tarifesinde yer verilmek suretiyle, her yıl ihalesiz uzatılarak devam ettirildiği belirtilmişti. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun “Kapsam” başlıklı 1’inci maddesi ile belediye mülkiyetindeki taşınmazların ancak bu Kanun hükümlerine göre kiraya verilebileceği, “Kiralarda sözleşme süresi” başlıklı 64’üncü maddesi ile belirli istisnalar haricinde, kiraya verilecek taşınmazların kira süresinin on yıldan çok olamayacağı ve taşınmazların üçüncü kişilere kiralanması işlemlerinin ise aynı Kanun’un 35’inci maddesinde sayılan ihale usulleri çerçevesinde yürütülmesi gerektiği hüküm altına alındığına dikkat çekildi. İlgili hükümlere binaen kamu hukuku bağlamında, belediye taşınmazlarının 3 yıla kadar kiralanmasına belediye encümenince, 3 yılı aşan kiralamalara ise belediye meclisince karar verilmesi gerektiği ve kira süresi biten taşınmazlar için yeniden kiralama ihalesine çıkılması gerektiği bildirildi. İşte o taşınmazlar...

Tüm Bursa BUSKİ'ye borçlu çıktı! Dudak uçuklatan tutar: Osmangazi, Nilüfer, Yıldırım... Haber

Tüm Bursa BUSKİ'ye borçlu çıktı! Dudak uçuklatan tutar: Osmangazi, Nilüfer, Yıldırım...

Sayıştay’ın 2023 yılı BUSKİ denetim raporu açıklandı. Raporda, BUSKİ'ye yönelik çok sayıda usulsüzlük yer aldı. Sayıştay denetçileri, BUSKİ'de 2023 yılına ait 11 bulgu tespit etti. Rapordaki bulgular şöyle listelendi: Taşınmazların Cins Tashihi İşlemlerinin Yapılmamış Olması Nedeniyle Mevcut Kullanım Şekli ve Tapu Kayıtlarının Uyumlu Olmaması Sayıştay Denetim Raporunun Genel Kurula Sunulmaması İşçilerin Birikmiş Yıllık Ücretli İzinlerinin Kanuna Uygun Olarak Kullandırılmasına İlişkin Tedbirlerin Alınmaması Borçlarını Zamanında Ödemeyen Taşınmaz Kiracısı Hakkında Yasal Süreçlerin İşletilmemesi Kaynak Suları Kiralamalarına Ait Belediye Paylarının Tamamının İlgili Belediyelere Aktarılmaması, Kaçak Su Kullanımına Ait Cezaların Tamamının Tebliğ ve Tahsil Edilmemesi Sistemde Bilgileri Güncel Olmayan Abonelerin Varlığı ve Bu Durumun Su ve Atıksu Bedeli Tahsilatını Olumsuz Yönde Etkilemesi Sözleşmesi ve Teminatı Olmayan Abonelerin Bulunması Su ve Atıksu Tarifelerinin Belirlenmesinde Tam Maliyet Hesaplaması Yapılmaması Yağmur Suyu Uzaklaştırma ve Dere Islahı Harcamalarına Ait Bedellerin Tamamının İlgili Belediyelerden Alınmaması Yeni Birim Fiyat Oluşturulmak Suretiyle Sözleşmeye Dahil Olan İş Kalemlerinin Miktarının Belirlenmemesi BUSKİ BELEDİYELERDEN TAHSİLAT YAPMAMIŞ Sayıştay, BUSKİ'nin yağmur sularının uzaklaştırılması ve dere ıslahı harcamaları kapsamında ilgili belediyelerden tahsil edilmesi gereken harcamaları tahsil etmediğini açıkladı. BUSKİ'nin 2015 ile 2023 yıllarına ait alacaklarının tutarı 555 milyon 782 bin 551 TL 80 kuruş olarak açıklandı. Yağmur suyu işleri hakkındaki 384 milyon 907 bin 348 TL 52 kuruşluk borcun 337 milyon 596 bin 585 TL 40 kuruşu ilçe belediyelerine, 47 milyon 310 bin 690 TL 12 kuruşu ise Bursa Büyükşehir Belediyesine ait. 170 milyon 885 bin 2023 TL 28 kuruşluk dere ıslahı alacaklarının tamamı ise Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin borç hanesine yazılı. Raporda sadece İnegöl Belediyesi'nin BUSKİ'ye borcu olmadığı belirtildi. Sayıştay raporunda alacaklar hakkında şu değerlendirme yapıldı: Yağmur suyu ve dere ıslahı kapsamındaki tüm harcamaların ilgili belediyelerden tahsil edilmesi gerektiği değerlendirilmektedir. Kamu idaresi cevabında, söz konusu alacak tutarlarının tahsiline yönelik iş ve işlemlerin yapıldığı ve sürecin devam ettiği belirtilmiştir. Sonuç olarak, İdare tarafından gerçekleştirilen harcamaların tahakkuk kayıtlarının yapılarak yıllar itibariyle bekletilmemesi, yılsonlarında mutabakata bağlanması ve düzenli olarak tahsilatının yapılması gerekmektedir.

Bursa Yenişehir Belediyesi'nde yolsuzluk! Yıllar önce kiralanan taşınmazlar... Haber

Bursa Yenişehir Belediyesi'nde yolsuzluk! Yıllar önce kiralanan taşınmazlar...

Sayıştay’ın 2023 yılı denetim raporu, 31 Mart Yerel Seçimleri'nde MHP'den İYİ Parti'ye geçen Yenişehir Belediyesi’nde geçmiş yıllarda yapılan yolsuzlukları ortaya çıkardı. ÇOK SAYIDA USULSÜZLÜK YAPILMIŞ Sayıştay'ın raporunda belediyenin, genel aydınlatma kapsamındaki tesislerin işletme yükümlülüğünü elektrik dağıtım şirketine devretmediği, taşınmaz kira sürelerinin ihalesiz olarak uzattığı, işçilerin birikmiş yıllık ücretli izinlerinin kanuna uygun olarak kullandırılmasına ilişkin tedbir almadığı, telekomünikasyon altyapı ve şebekelerinden alınması gereken geçiş hakkı bedellerini almadığı açıklandı. ONLARCA YIL SÜREN SKANDAL: TEK TEK AÇIKLANDI Raporda, belediye tarafından 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu Kapsamında ihaleli olarak kiraya verilen muhtelif taşınmazların kira sürelerinin, Belediye Meclis Kararı ile belirlenen ücret tarifesinde yer verilmek suretiyle, her yıl ihalesiz uzatılarak devam ettirildiği belirtildi. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun “Kapsam” başlıklı 1’inci maddesi ile belediye mülkiyetindeki taşınmazların ancak bu Kanun hükümlerine göre kiraya verilebileceği, “Kiralarda sözleşme süresi” başlıklı 64’üncü maddesi ile belirli istisnalar haricinde, kiraya verilecek taşınmazların kira süresinin on yıldan çok olamayacağı ve taşınmazların üçüncü kişilere kiralanması işlemlerinin ise aynı Kanun’un 35’inci maddesinde sayılan ihale usulleri çerçevesinde yürütülmesi gerektiği hüküm altına alındığına dikkat çekildi. İlgili hükümlere binaen kamu hukuku bağlamında, belediye taşınmazlarının 3 yıla kadar kiralanmasına belediye encümenince, 3 yılı aşan kiralamalara ise belediye meclisince karar verilmesi gerektiği ve kira süresi biten taşınmazlar için yeniden kiralama ihalesine çıkılması gerektiği bildirildi. Ancak kira süresi çoktan 10 yılı aşan 50 taşınmazın, usule aykırı olarak yıllarca kiraya verildiği ortaya çıktı. Usule aykırı olarak yıllardır kirada olan taşınmazların veteriner kliniği, terzi, dernek ve parti lokalleri, büro, berber, fırın, kasap, ızgara salonu, market, restoran, sağlık ocağı, çay ocağı ve deri deposu gibi işler için kullanıldığı görüldü. 1985 yılında kiraya verilen bir büro ile berber dükkanının 28 yıldır usulsüzce kiralanması da dikkat çekti. Sayıştay o taşınmazları adres bilgileriyle tek tek paylaştı. İşte o taşınmazlar...

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.