Hava Durumu

#Ulaştırma Ve Altyapı Bakanlığı

Bursa Hakimiyet - Ulaştırma Ve Altyapı Bakanlığı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ulaştırma Ve Altyapı Bakanlığı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bursa'da tarihi köprünün restorasyonunda kullanılan mermer tepki çekti! Haber

Bursa'da tarihi köprünün restorasyonunda kullanılan mermer tepki çekti!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Gökdere üzerinde yer alan biri küçük diğeri büyük iki sivri kemeri bulunan tarihi Setbaşı Köprüsü'nü restore etme kararı almıştı. BETON YERİNE MERMER KULLANILDI Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) de restorasyon ve güçlendirme çalışmaları kapsamında köprünün sol ve sağ şeritlerinin sırasıyla kapatılması için yapılan başvuruyu onaylamıştı. Çalışmaları yakından takip eden Setbaşı/Kurtoğlu Mahallesi Muhtarı Fatih Kapuci, geçtiğimiz günlerde köprünün Şehir Kütüphanesi tarafındaki (Kuzey) şeridinde çalışmaların tamamlandığını ve halkın kullanımına açıldığını açıklamıştı. Çalışmalar hakkında bilgi veren Kapuci, köprünün depreme dayanıklı olması için ayaklarının güçlendirildiğini, sudan korumak için kaldırımın altına önlem için çelik konstrüksiyon yerleştirildiğini kaydetmişti. Eski kaldırımların sökülerek yayaların yürüyeceği zeminin kaymaz mermerle değiştirildiğini belirten Kapuci, korkulukların yükseldiğini ve ışıklandırma yapıldığını da bildirmişti. VATANDAŞLARDAN MERMER ELEŞTİRİSİ Köprünün depreme karşı güçlendirilmesinin çok önemli olduğunu ifade eden vatandaşlar, tretuvar için mermer kullanılmasına tepki gösterdi. "Restorasyona giren Bursa'daki tarihi köprüden haber var!" başlıklı haberimiz sonrası gazetemize ulaşan Tamer Ataç isimli vatandaş tepkisini şu ifadelerle dile getirdi: Ekim ayında bir tarafı restorasyon yapılacak diye kapatılan Setbaşı Köprüsü'nün kısmi restorasyonu tamamlanıp ulaşıma açılmış. Kış günleri Gökdere kısmından gelen hava hareketi ile üzeri oldukca soğuk esintinin olduğu köprünün yaya yürüme yolunun mermer granitle kaplanması köprünün üstünü buz pistine döndürecek gibi duruyor. Köprü üzerinden yaya geçecek olanları özellikle yaşlılarımız için tam bir kırık tuzağı hava dona çekmeden bunu gündeme getirirseniz sorumlu yayıncılığınızın bir örneği olacaktır. Başka bir vatandaş ise değiştirilen korkuluklara tepki gösterdi. Eski ferforje korkulukların daha güzel olduğunu savunan vatandaş, "Üstüne para verip bu çirkin demirleri koymanın ne anlamı var?" dedi. (Soldaki fotoğraf: eski korkuluklar, sağdaki fotoğraf: yeni korkuluklar) Köprünün diğer kısmındaki çalışmaların da sene sonuna kadar tamamlanması öngörülüyor.

Bursa ile Gemlik arasına demiryolu geliyor! Tarla ve ormanlar... Haber

Bursa ile Gemlik arasına demiryolu geliyor! Tarla ve ormanlar...

Bursa’da kamu yatırımları devam ediyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Bursa ile Gemlik'i birbirine bağlayacak demiryolu projesi için resmen harekete geçti. 2 milyar 865 milyon TL’ye mal olması planlanan projeyle Bursa'daki sanayi kuruluşlarına ait yüklerin Gemlik Limanı’na taşınması hedefleniyor. ÇED SÜRECİ RESMEN BAŞLADI Hazırlanan Proje Tanıtım Dosyası'nı (PTD) inceleyen Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, ÇED sürecini başlattı. Sürece ilişkin yapılan açıklamada, "Bursa il Osmangazi, Gemlik ilce Ağılyeri, Harmanlar, Gölova mevkileri mevkiinde Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Bursa Gemlik Demiryolu projesi ile ilgili olarak Bakanlığımıza sunulan ÇED Başvuru Dosyası Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği'nin 8. maddesi doğrultusunda incelenmiş ve başvurunun ÇED Genel Formatına uygun hazırlandığı anlaşılmış olup, projeye ilişkin ÇED Süreci başlatılmıştır. Çevresel Etki Değerlendirmesi süreci tamamlanana kadar, süreç ile ilgili her türlü bilgiler ve projeye ilişkin görüş, soru ve öneriler Bursa Valiliğine (Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü) veya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına gönderilebilir. İlgililere ve kamuoyuna duyurulur." ifadeleri kullanıldı. Söz konusu proje için 2015 yılında farklı bir Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci yürütüldüğü ancak çeşitli nedenlerle projenin hayata geçirilemediği öğrenildi. TARIM ARAZİLERİ KAMULAŞTIRILACAK Hazırlanan proje raporuna göre, Nilüferköy mahallesinden başlayacak demiryolu Osmangazi'nin Ahmetbey ve Gündoğdu'dan geçerek Gemlik'te son bulacak. Yaklaşık 25 kilometre uzunluğundaki güzergâhın çoğunlujla ormanlık alanlardan ve tarım arazilerinden geçeceği bildirildi. Demiryolu hattının üzerinden geçeceği tarım arazileri ise ÇED sürecinin tamamlanmasına müteakip kamulaştırılmaya başlanacak. Öte yandan 21,8 km uzunluğunda ana hattın haricinde Demirtaş OSB'den Gemlik'e 2.6 km uzunluğunda müselles hat yapılacak. İNŞAAT YILLARCA SÜRECEK! Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek projenin 6 yılda tamamlanması öngörülüyor. Projede; 1 istasyon bölgesi, 4 tünel, 6 alt geçit, 2 köprü ve 2 viyadük yapısı yer alıyor. Yıllık 30 milyon ton yük taşınması hedeflenen demiryolunda ilerleyen zamanda ihtiyaç dahilinde yolcu taşımacılığı hizmeti de verilecek.

Bursa'da iki ilçeyi birbirine bağlıyordu: Tarihi köprü tek şeride düştü Haber

Bursa'da iki ilçeyi birbirine bağlıyordu: Tarihi köprü tek şeride düştü

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı,Gökdere üzerinde yer alan biri küçük diğeri büyük iki sivri kemeri bulunan tarihi Setbaşı Köprüsü'nün restorasyon sürecini başlatmıştı. UKOME de restorasyon çalışmaları kapsamında köprünün bir şeridinin kapatılması için yapılan başvuruyu onaylamıştı. Setbaşı/Kurtoğlu Mahallesi Muhtarı Fatih Kapuci, köprünün Şehir Kütüphanesi tarafındaki şeridinin bugün görevliler tarafından kapatıldığını söyledi. Yolun her iki tarafına da gerekli uyarı levhaları ve yol çalışma bayrakları taşıyan personel yerleştirildiğini ifade eden Kapuci, "Yol çalışması nedeniyle trafikte olumsuz bir durum gözlenmiyor. Çalışmaların 1.5 ayda tamamlanması hedefleniyor." dedi. Mahallenin son dönemde gerek bakanlık gerek belediye hizmetleriyle şantiyeye döndüğünü belirten Kapuci, "Bursa'nın vitrini olan mahallemize yapılan hizmetler hayırlı olsun." dedi. - SETBAŞI KÖPRÜSÜ HAKKINDA Köprünün ne zaman inşa edildiği ve yaptıranı belli olmamakla birlikte, kadı sicillerine yansıyan onarımlardan en azından 15. yüzyıl sonlarından bu yana kullanıldığı tahmin ediliyor. 1565, 1585, 1680, 1681, 1738 ve 1847 yıllarında onarım gördüğü bilinen köprünün döşemesi Cumhuriyet Dönemi’ne kadar ahşaptı. 1920 yılından sonra taş ayaklar üzerinde beton tabliyeli olarak yeniden yapılmış, daha sonra da köprü genişletilmiştir.

İmzalar atılmıştı: Bursa'daki dev tramvay ihalesinin bedeli ortaya çıktı! Haber

İmzalar atılmıştı: Bursa'daki dev tramvay ihalesinin bedeli ortaya çıktı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın açtığı, "Bursa Emek Şehir Hastanesi Raylı Sistem Hattı 20 Adet HRS Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi"ni Bozankaya Raylı Sistemler Anonim Şirketi kazanmıştı. Bakanlık ile şirket arasında imzalanan sözleşmenin bedeli ortaya çıktı. Yaklaşık 3 milyar 347 milyon 616 bin TL bedeli olduğu belirtilen ihaleye tek teklif geldiği öğrenildi. Gelen tek teklifin de 3 milyar 596 milyon TL olduğu açıklandı. İhalenin sonuçlanmasının ardından 6 Şubat 2025 tarihinde sözleşme yapıldığı kaydedildi. ŞEHRİN TRAFİK YÜKÜNÜ HAFİFLETMESİ HEDEFLENİYOR Şirketin AA'ya yaptığı açıklamaya göre; İmzalanan sözleşme kapsamında üretilecek araçlar, Bursa'nın kentsel mimarisine uygun şekilde tasarlanacak. Mevcut BursaRay hattı ile Bursa Emek Şehir Hastanesi bağlantısını sağlayacak yeni raylı sistemin, yüksek yolcu taşıma kapasitesiyle şehrin trafik yükünü hafifletmesi planlanıyor. Toplam 284 yolcu yaşıma kapasitesine sahip araçlar, 28 metre uzunluğunda ve 2,65 metre genişliğinde tasarlanacak. Çift yönlü sürüş özelliğiyle farklı çalışma koşullarına uyum sağlayacak araçlar, yüzde 6 eğim tırmanma özelliğiyle zorlu hat koşullarında da yüksek performans gösterebilecek. Hafif raylı sistem araçları, daha yüksek yolcu taşıma kapasite ile çalışan kentsel bir tramvay sistemler olarak biliniyor. Geleneksel tramvaylardan daha hızlı, metro vagonlarından daha hafif yapıya sahip araçlar, ağır raylı sistemler ile karşılaştırıldığında düşük maliyetleri ve artan güvenilirlikleri ile öne çıkıyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.