Ücretli sağlık raporlarında yeni dönem: Ödeme ve başvuru şartları belli oldu
Ücretli sağlık raporlarında yeni dönem: Ödeme ve başvuru şartları belli oldu
Özel amaçlı sağlık raporlarıyla ilgili yeni dönem başladı. Sağlık raporu alırken ödeme ve başvuru süreci ile ilgili detaylar açıklandı. Sağlık Bakanlığı’nın açıkladığı sisteme göre, vatandaşlar artık işlem kodu alarak Aile Sağlığı Merkezleri’nden özel rapor başvurusu yapabilecek. Sağlık raporu alırken ücretin nereye yatırılacağı da açıklandı.
Haber Giriş Tarihi: 18.06.2025 21:51
Haber Güncellenme Tarihi: 18.06.2025 22:43
Kaynak:
Haber Merkezi
Sağlık Bakanlığı, Aile Hekimliği Kanunu’nda yapılan değişiklikle özel amaçlı sağlık raporlarının alınma sürecinde önemli bir düzenlemeye gitti. Yeni uygulama ile ücretli olan özel raporlar, Aile Sağlığı Merkezleri’nden (ASM) daha düşük bedelle temin edilebilecek.
SAĞLIK RAPORU ALMAK İÇİN BAŞVURU NASIL YAPILIR?
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, vatandaşların isteğe bağlı rapor alımını kolaylaştıracak bir sistem devreye sokuldu. Rapor talebi için ilk adım, “işlem kodu” oluşturmak olacak. Bu kod, üç farklı yolla alınabilecek: e-Devlet bilgileriyle “https://sbos.saglik.gov.tr” adresinden çevrim içi başvuru, cep telefonundan 2023'e T.C. kimlik numarası ve rapor türü yazarak kısa mesaj gönderme (örnek: 12345678901 sürücü), ya da doğrudan aile hekimine başvurarak fiziki işlem kodu edinme.
SAĞLIK RAPORU ÖDEMESİ NASIL YAPILIR?
İşlem kodu alındıktan sonra ödeme işlemi aynı site üzerinden kredi kartı ile veya Bakanlık hesaplarına havale/EFT yöntemiyle yapılabilecek. Muayenenin ardından oluşturulan e-Raporlar, ödeme tamamlandıktan sonra e-Nabız ve e-Devlet üzerinden görüntülenip ilgili kurumlarla paylaşılabilecek.
Ayrıca, kişi aile hekimi tarafından daha üst basamak bir sağlık kuruluşuna yönlendirilirse veya işlem kodu alındıktan sonra 5 iş günü içinde rapor düzenlenmezse, yapılan ödeme sistem tarafından otomatik olarak iade edilecek.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ücretli sağlık raporlarında yeni dönem: Ödeme ve başvuru şartları belli oldu
Özel amaçlı sağlık raporlarıyla ilgili yeni dönem başladı. Sağlık raporu alırken ödeme ve başvuru süreci ile ilgili detaylar açıklandı. Sağlık Bakanlığı’nın açıkladığı sisteme göre, vatandaşlar artık işlem kodu alarak Aile Sağlığı Merkezleri’nden özel rapor başvurusu yapabilecek. Sağlık raporu alırken ücretin nereye yatırılacağı da açıklandı.
Sağlık Bakanlığı, Aile Hekimliği Kanunu’nda yapılan değişiklikle özel amaçlı sağlık raporlarının alınma sürecinde önemli bir düzenlemeye gitti. Yeni uygulama ile ücretli olan özel raporlar, Aile Sağlığı Merkezleri’nden (ASM) daha düşük bedelle temin edilebilecek.
SAĞLIK RAPORU ALMAK İÇİN BAŞVURU NASIL YAPILIR?
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, vatandaşların isteğe bağlı rapor alımını kolaylaştıracak bir sistem devreye sokuldu. Rapor talebi için ilk adım, “işlem kodu” oluşturmak olacak. Bu kod, üç farklı yolla alınabilecek: e-Devlet bilgileriyle “https://sbos.saglik.gov.tr” adresinden çevrim içi başvuru, cep telefonundan 2023'e T.C. kimlik numarası ve rapor türü yazarak kısa mesaj gönderme (örnek: 12345678901 sürücü), ya da doğrudan aile hekimine başvurarak fiziki işlem kodu edinme.
SAĞLIK RAPORU ÖDEMESİ NASIL YAPILIR?
İşlem kodu alındıktan sonra ödeme işlemi aynı site üzerinden kredi kartı ile veya Bakanlık hesaplarına havale/EFT yöntemiyle yapılabilecek. Muayenenin ardından oluşturulan e-Raporlar, ödeme tamamlandıktan sonra e-Nabız ve e-Devlet üzerinden görüntülenip ilgili kurumlarla paylaşılabilecek.
Ayrıca, kişi aile hekimi tarafından daha üst basamak bir sağlık kuruluşuna yönlendirilirse veya işlem kodu alındıktan sonra 5 iş günü içinde rapor düzenlenmezse, yapılan ödeme sistem tarafından otomatik olarak iade edilecek.
Kaynak: Haber Merkezi
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR