Hava Durumu

Son Dakika

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.

    Vücuttaki yağları kasa çeviriyor!

    Vücuttaki yağ oranının kas ile uyumu sağlıklı bir vücuda sahip olmak için büyük önem taşıyor. Eğer vücudunuzdaki kas oranını artırmak istiyorsanız bunun yolunun doğru besinleri tüketmekten geçtiğini unutmayın. Yaptığınız spordan fayda görebilmeniz ve vücudunuzdaki kas oranını artırabilmeniz için doğru besinler olmazsa olmazlarınız olmalı. Peki, kas oranını artırmak için hangi besinleri tüketmek gerekiyor? İşte 'Vücut kas oranı nasıl artırılır?' diye soranlara vücut kas oranını artıran besinler…
    Haber Giriş Tarihi: 18.05.2022 16:02

    Haber Güncellenme Tarihi: 18.05.2022 16:02

    bursahakimiyet.com.tr

    Ispanak 

     İçeriğinde bulunan yüksek nitrat sayesinde kas yapımında oldukça etkilidir. Ayrıca araştırmacılar, ıspanak içinde bulunan phytoecdysteroids'in yüzde 20 kadar kas yapımı artırdığını kanıtladılar.

    Balık 

     Balık yağı, vücudunuz için önemli bir yardımcıdır. Metabolizmanıza hız kazandırır. Protein sentezlenmesine yardımcı olarak kas oluşumunu da destekler.

    Yulaf 

    Yulaf; lif, protein, mineral ve vitamin deposudur. Yüksek B vitamini içerdiği için kas yapımına da destek olur. B vitaminleri ise karbonhidratların enerjiye dönüştürülmesinde etkin rol oynayarak kas gelişime katkıda bulunur.

    Brokoli 

    Ispanak, domates, mısır ve biber ile birlikte salatanıza brokoli de ekleyin. Bu sebze mineral ve lif kaynağıdır. Brokoli, yüksek lif oranına sahip olduğu için önemli miktarda yağ kaybına da neden oluyor.

    Badem 

     Protein ve yağ açısından önemli bir kaynaktır. E vitamini içeriği vardır. Güçlü bir antioksidandır. Kas dokusu oluşumunu sağladığı gibi vücudun ihtiyacı olan temel vitamin, mineral, antioksidan ve yağ moleküllerini de ihtiva eder.

    Tatlı patates 

     Mükemmel bir A ve C vitamini, potasyum, riboflavin, bakır, pantothetic asit ve folik asit kaynağıdır. Yüksek lif içerir. Orta boy bir tatlı patatesin yaklaşık olarak yüzde 77'si su, yüzde 20'si karbonhidrat, yüzde 1,6'sı protein, yüzde 3'ü ise liften oluşur.

    Süzme peynir 

    Süzme peynir, protein açısından oldukça zengindir. Uzun süre tokluk hissi verir.

    Esmer pirinç 

    Bu kompleks gıda, oldukça sağlıklı bir karbonhidrattır. Hem antrenman sırasında hem de sonrasında büyük oranda enerji verir.

    Çikolatalı süt 

    Kas yapımında etkilidir. Egzersiz sonrası içeceğiniz bir bardak çikolatalı süt, bitkinliğinizi ortadan kaldırır.

    Somon 

    Omega-3 yağ asitleri kas gelişiminde önemli yer tutar. Ayrıca somon yemek metabolizmayı hızlandırır. Somonun 100 gramında yaklaşık 25 gram protein bulunuyor.

    Yorum Ekle
    Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
    Yorumlar