Hava Durumu

İşletmeler için web sitesi tüyoları

Web sitesinde olumlu bir ilk izlenim oluşturmak ve daha kullanıcı dostu bir web sitesine sahip olmak isteyen işletme sahipleri buraya! TV reklamları veya reklam panoları müşterilerinize göz kırpmanın etkili bir yolu olsa da belirli bir işletme hakkında bilgi edinmenin en hızlı yolu internettir. Bu nedenle web siteleri bir işletme hakkında ilk izlenim edinilebilecek en önemli platformlardır. Ancak bir web sitesini kurmak ve yönetmek domain, hosting gibi bileşenlerden mobil uyuma, özgün tasarımlardan seo’ya çok fazla detaya dikkat etmeyi gerektirir.

Haber Giriş Tarihi: 23.05.2022 14:50
Haber Güncellenme Tarihi: 08.11.2022 15:52
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
İşletmeler için web sitesi tüyoları

Web sitesinde olumlu bir ilk izlenim oluşturmak ve daha kullanıcı dostu bir web sitesine sahip olmak isteyen işletme sahipleri buraya! TV reklamları veya reklam panoları müşterilerinize göz kırpmanın etkili bir yolu olsa da belirli bir işletme hakkında bilgi edinmenin en hızlı yolu internettir. Bu nedenle web siteleri bir işletme hakkında ilk izlenim edinilebilecek en önemli platformlardır. Ancak bir web sitesini kurmak ve yönetmek domain, hosting gibi bileşenlerden mobil uyuma, özgün tasarımlardan seo’ya çok fazla detaya dikkat etmeyi gerektirir.

Bir web sitesi; nişinizle alakalı trafik çekebiliyor, potansiyel müşteri üretiyor, ziyaretçilerin işinizi anlamalarına yardımcı oluyor, markanıza erişimi genişletiyor, profesyonellik algısı yaratıyor ve müşterilerin tekrar sitenize gelmesini sağlıyorsa başarılıdır. Peki bir web sitesini bu özelliklere kavuşturan koşullar nelerdir? İyi organize edilmiş ve işlevsel olması, kullanıcı dostu olması, kolay gezinmeyi sağlaması, mobil için optimize edilmesi, orijinal ve ilgi çekici içerik barındırması, sade ama göz alıcı tasarım, hız, seo optimizasyonu, temiz kod yapısı…

Şimdi tüm bu noktaları dönem dönem mutlaka göz önünde bulundurmanız gerektiğini hatırlatarak, başlangıçtan itibaren en çok dikkat etmeniz gereken detaylara yer vermeye çalışacağız:

Eğer henüz web sitesi olmayan bir işletme sahibiyseniz doğru domain için araştırmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Bir şirket için seçilen isim firmayı, ürünleri, hizmetleri temsil ettiğinden itibar ve kaliteye ilişkin çağrışımlar yapma potansiyeli taşır. Web siteleri için de bu geçerlidir. Benzersiz, telaffuzu ve hatırlaması kolay, nişinizle alakalı basit bir domain seçmek bu nedenle çok önemlidir. İşletmeler web sitelerinin adreslerinde marka adını kullanmak zorunda değildir, biraz yaratıcı olmak isteyebilirler. Yine de alan adınızın, sosyal medya hesaplarınızın ve marka adınızın tutarlı olması önerilir.

Sitenizin bağlantısını tıklayan herkes ana sayfaya yönlendirileceği için tasarımın sadeliğiyle, ürünlerinizi sunuş şeklinizle, markanızı tanımlayan renkler ve kelimelerle onları etkilemeniz, sitenizde kalmaya ikna etmeniz gerekir. Araştırmalar bunu yapmak için yarım saniyeden daha az zamanınız olduğunu gösteriyor. Peki, ana sayfaya neler eklenmeli? İlk fark edilecek ögeler tasarım, net açıklamalar ve ürün / hizmetlerle ilgili detaylardır, burada şirketinizin ne yaptığını açıklıyor olmanız çok önemlidir. İşletmenizin ve web sitenizin asıl amacı ürün veya hizmetlerinizi satmaktır. Bu nedenle işletmenizin ürün ve hizmetlerinin her zaman sitenizin ön planında olduğundan, ne sattığınızın, ne sunduğunuzun açıkça anlaşıldığından, ürünlerin neyi kapsadıklarına dair kısa açıklamaların yer aldığından emin olunmalıdır.

Ziyaretçiler şirketinizle ilgili daha fazla detay için telefon numarası, e-posta adresi ve ofis adresi gibi gerekli tüm bilgileri sitenize eklemenizi, güvenilir olduğunuzun bir işareti olarak görür. Bu, insanların işletmenizle doğrudan iletişim kurabileceklerini görerek güven duygusu geliştirmelerine neden olur. Bu yüzden iletişim formlarından kaçınmanız önerilir, bir e-posta adresi veya telefon numarası yerine iletişim formu kullanmak ulaşılamama ihtimalinizin olduğu algısını yaratır. Ayrıca eğer hizmet tabanlı bir işletmeniz yoksa, elbette ki bir telefon numarası eklemeden önce iki kez düşünmek isteyebilirsiniz; tüm gün telefonla ulaşılabilir olmaktansa, e-postaları kendi programınıza göre yanıtlamak zaman yönetimi açısından daha uygun olabilir.

Pek çok araştırma web sitesi trafiğinin %60’lara varan oranlarda akıllı telefonlardan geldiğini göstermektedir. Google da dizine ekleme ve sıralama için içeriğin mobil sürümünün ağırlıklı olarak dikkate alınmasını tercih ettiğinden, işletmenizin web sitesini farklı boyutlardaki ekranlara duyarlı hale getirmeniz gerekir. Sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olmanızın yanı sıra mobil versiyonuna sadece en önemli bilgileri eklemeniz de mantıklı olabilir. Çünkü bazen, tüm masaüstü bileşenlerini mobil sürümde yayınlamak, tüketicilerin özellikle hareket halindeyken web sitenizde gezinmesini zorlaştırabilir.

Birçok işletme, hedef kitlesini oluşturmanın en iyi yolunun, web sitesinde ve sosyal medya hesaplarında olabildiğince fazla içerik yayınlamak olduğuna inanır. Ancak insanlar bu tür gönderi yağmurlarından kolaylıkla bıkabilir. Bu nedenle, yayınladığınız içerik konusunda haftalık veya aylık belirli bir programa uymanız, yüksek çözünürlüklü görsel ve videolar kullanmanız, metinlerin dilbilgisi hatası içermediğinden ve sektörünüze uygun olduğundan emin olmanız önerilir.

İşletme sahiplerinin web sitelerini tüketicilerin gözünden görebilmeleri gerekir. Sayfada gezinen potansiyel bir müşteri olduğunuzu varsayarak öngörülemeyen herhangi bir sorunlu bileşen olup olmadığına dikkat etmeli, müşterilerin sizi nasıl bulduğu, rakipleriniz yerine neden sizi seçtiği ve neden müşteriniz olduğunu öğrenmeye çalışmalısınız. Ayrıca her şeyin güncel olduğundan, doğru çalıştığından ve sitenizin amacı ile alakalı olduğundan emin olmak için web sitenizi iki-üç ayda bir detaylı bir şekilde gözden geçirmelisiniz. Sitenizin bilgi edinmeyi ve satın almayı kolaylaştırması sadık müşteriler edinmenizi kolaylaştırır.

Uzman Görüşü

Ziyaretçiler açısından bir web sitesinden diğerine geçme kararı vermek kolaydır, ancak işletmelerin web sitelerinde tüketicilerin dikkatini nasıl çekeceğini bulması o kadar kolay değildir. İşletmelerin sanal dünyada başarmaları gereken en önemli şeylerden biri, hızlı ve erişilebilir bir web sitesi oluşturmaktır. Çünkü yavaş web siteleri ya da yanıt vermeyen sayfalar, erken çıkma oranlarını artırmakta ve kullanıcı deneyimine zarar vermektedir. Bu nedenle gün geçtikçe bir sayfanın yanıt süresinin yarım saniyeden az olmasına dair öneriler ve beklentiler artmaktadır. Buna bağlı olarak da mümkün olan en iyi yanıt süresini sağlayacak sunucu ortamında web sitelerinin barındırılması konusu önemini korumaktadır.

Turhost yaklaşık 20 yıldır, farklı ölçeklerdeki işletmelerin web sitesi, e-posta sistemi ya da veritabanı için gereken hosting ihtiyacını en güçlü donanımlarla, orijinal yazılımlarla ve en yeni teknolojilerle karşılayarak çoğu girişimci ve işletme için korkutucu olabilen dijital dönüşüm yolculuğunu kolaylaştırmaktadır. Domain, hosting ve sunucu kiralama çözümlerimizi incelemenizi, vps, vds, bulut ve dedicated server seçeneklerimizdeki fırsatları yakalamanızı ve 2022 yılı için devreye aldığımız güvenlik ve performans yapılandırmalarımızdan faydalanmanızı dileriz.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.