Nvidia, DLSS'in en yeni sürümü DLSS 3.5'i resmi olarak duyurdu. Peki ne zaman kullanıma sunulacak veya desteklenen ilk oyunlar neler olacak? İşte DLSS 3.5 hakkında herşey...
Haber Giriş Tarihi: 22.08.2023 16:02
Haber Güncellenme Tarihi: 22.08.2023 16:02
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
Bildiğiniz üzere ekran kartı pazarında yaşanan rekabet, yerini yapay zeka ve görüntü teknolojilerine bıraktı. Bu teknolojilerden belki de en önemlisi RTX 2000 serisi ile hayatımıza giren DLSS teknolojisi oldu diyebiliriz. Bugün ise Nvidia, DLSS'in en yeni sürümü DLSS 3.5'i duyurdu. Gelin hep birlikte bu teknoloji bizlere neler sunuyor bir göz atalım.
NVİDİA DLSS 3.5 RESMİ OLARAK TANITILDI
Nvidia'ya göre DLSS 3.5, esasen ışın izleme deneyimini geliştirmeye odaklanacak. Bu noktada GPU devi, DLSS 3.5 için Ray Reconstruction (RR) isimli yeni bir özelliği duyurdu. Bu özelliği, oyun ve yazılım motoru verilerini birleştirmek, çeşitli ışın izlemeli efektleri tanımak, iyi ve kötü zamansal ve uzaysal pikselleri ayırt etmek ve yükseltme için yüksek frekanslı verileri korumak üzere eğitilen bir algoritma olarak tanımlayabiliriz.
Öyle ki Nvidia, Ray Reconstruction'ın DLSS3'ten beş kat daha fazla veri ile desteklendiğini iddia ediyor. Böylece ışın izleme ve DLSS aktif hale getirildiğinde, görüntü kirliliği büyük oranda ortadan kalkacak.
Bu noktada mevcut DLSS sürümlerinin "eksik" ışınları yeniden oluşturmak için yapay zekadan destek aldığını belirtelim. Ancak işlevsel olarak sektördeki diğer gürültü giderme tekniklerinden farklı değil. Ray Reconstruction'da ise durum böyle olmayacak.
Niketim Nvidia tarafından paylaşılan örnek görüntülerde de bunu rahatlıkla görebiliyoruz. Hem ışıklandırma hem de genel görüntü kalitesinde gözle görülür bir artış söz konusu. Ayrıca FPS değerlerinde de ufak bir artış yaşanağını belirtelim.
Hatırlayacak olursak DLSS 1.0 Mart 2020, DLSS 2.3 Kasım 2021, DLSS 3.0 Ekim 2022 ve DLSS 3.1 Ocak 2023'te tanıtılmıştı. DLSS 3.5 içinse net bir tarih henüz paylaşmadı. Ancak Nvidia, bu sonbaharda Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Portal with RTX ve Alan Wake 2 gibi oyunlarda kullanılabilir olacağını söylüyor.. Ayrıca NVIDIA Omniverse Platformu, Chaos Vantage ve D5 Render gibi uygulamalarda için de erişilebilir olacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Nvidia DLSS 3.5 resmen tanıtıldı! İşte yenilikler
Nvidia, DLSS'in en yeni sürümü DLSS 3.5'i resmi olarak duyurdu. Peki ne zaman kullanıma sunulacak veya desteklenen ilk oyunlar neler olacak? İşte DLSS 3.5 hakkında herşey...
Bildiğiniz üzere ekran kartı pazarında yaşanan rekabet, yerini yapay zeka ve görüntü teknolojilerine bıraktı. Bu teknolojilerden belki de en önemlisi RTX 2000 serisi ile hayatımıza giren DLSS teknolojisi oldu diyebiliriz. Bugün ise Nvidia, DLSS'in en yeni sürümü DLSS 3.5'i duyurdu. Gelin hep birlikte bu teknoloji bizlere neler sunuyor bir göz atalım.
NVİDİA DLSS 3.5 RESMİ OLARAK TANITILDI
Nvidia'ya göre DLSS 3.5, esasen ışın izleme deneyimini geliştirmeye odaklanacak. Bu noktada GPU devi, DLSS 3.5 için Ray Reconstruction (RR) isimli yeni bir özelliği duyurdu. Bu özelliği, oyun ve yazılım motoru verilerini birleştirmek, çeşitli ışın izlemeli efektleri tanımak, iyi ve kötü zamansal ve uzaysal pikselleri ayırt etmek ve yükseltme için yüksek frekanslı verileri korumak üzere eğitilen bir algoritma olarak tanımlayabiliriz.
Öyle ki Nvidia, Ray Reconstruction'ın DLSS3'ten beş kat daha fazla veri ile desteklendiğini iddia ediyor. Böylece ışın izleme ve DLSS aktif hale getirildiğinde, görüntü kirliliği büyük oranda ortadan kalkacak.
Bu noktada mevcut DLSS sürümlerinin "eksik" ışınları yeniden oluşturmak için yapay zekadan destek aldığını belirtelim. Ancak işlevsel olarak sektördeki diğer gürültü giderme tekniklerinden farklı değil. Ray Reconstruction'da ise durum böyle olmayacak.
Niketim Nvidia tarafından paylaşılan örnek görüntülerde de bunu rahatlıkla görebiliyoruz. Hem ışıklandırma hem de genel görüntü kalitesinde gözle görülür bir artış söz konusu. Ayrıca FPS değerlerinde de ufak bir artış yaşanağını belirtelim.
Hatırlayacak olursak DLSS 1.0 Mart 2020, DLSS 2.3 Kasım 2021, DLSS 3.0 Ekim 2022 ve DLSS 3.1 Ocak 2023'te tanıtılmıştı. DLSS 3.5 içinse net bir tarih henüz paylaşmadı. Ancak Nvidia, bu sonbaharda Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Portal with RTX ve Alan Wake 2 gibi oyunlarda kullanılabilir olacağını söylüyor.. Ayrıca NVIDIA Omniverse Platformu, Chaos Vantage ve D5 Render gibi uygulamalarda için de erişilebilir olacak.
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR