Unity Software yöneticileri, Apple'ın iOS işletim sisteminde yaptığı gizlilik değişikliklerinin etkisini azaltmaya çalışırken, şirketi büyük bir zarara soktular.
Haber Giriş Tarihi: 13.05.2022 15:48
Haber Güncellenme Tarihi: 13.05.2022 15:48
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
Unity Software, reklamverenlere Apple'ın iOS 14 Uygulama İzleme Şeffaflığı'ndan (App Tracking Transparency) kaynaklanan kayıpları önlemek için geçici bir çözüm sundu. Ancak bu çözüm işe yaramadığı gibi, şirketin hisseleri de %37 değer kaybına uğradı.
Apple'ın Uygulama İzleme Şeffaflığı(ATT), kullanıcıların uygulamaları kullanırken reklamcılar tarafından izlenmekten kaçınmalarını sağlıyor. Örnek verecek olursak bu değişiklik, 2022 yılında sadece Facebook'un 12,8 milyar dolar kaybedeceği anlamına gelmekte.
Hatalı veriler reklam harcamalarını düşürdü
ATT, Apple'ın daha önce şirketlerin reklam hedeflemeleri yapacak kadar kullanıcıları tanımlamasını sağlayan IDFA'nın (Identifier for Advertisers)yerini almıştı. Apple IDFA yerine reklamcılara, istedikleri bilgileri almalarına yardımcı olan, ancak kullanıcı gizliliğini de etkilemeyen alternatif bir yöntem sundu.
Ancak Unity Software, kullanıcıların nereye gittiklerini izlemek için iPhone'larını kullanmak yerine, kullanıcıların ne zaman ziyaret ettiklerini görmek için web sitelerini izlemeye başladı ve şirket böylece kısmen ATT'nin üstesinden gelebileceğine inanıyordu.
Marketwatch'a göre, Unity'nin Apple'dan alınan verilere dayanmayan bu Pinpointer adı verilen reklam ürünü işe yaramadı. Sonuç olarak da hatalı veriler, alıcıların reklam harcamalarını azaltmasına neden oldu. Ardından hisseler %37 düşüşle 30.30 dolar seviyesine geriledi ve şirketin hisse fiyatının 52 dolar olduğu Eylül 2020'deki halka arzından bu yana en kötü rakam oldu. Sonuç olarak da şirket 5 milyar dolarlık piyasa değeri kaybına uğradı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Unity Software 5 milyar dolar zarar etti
Unity Software yöneticileri, Apple'ın iOS işletim sisteminde yaptığı gizlilik değişikliklerinin etkisini azaltmaya çalışırken, şirketi büyük bir zarara soktular.
Unity Software, reklamverenlere Apple'ın iOS 14 Uygulama İzleme Şeffaflığı'ndan (App Tracking Transparency) kaynaklanan kayıpları önlemek için geçici bir çözüm sundu. Ancak bu çözüm işe yaramadığı gibi, şirketin hisseleri de %37 değer kaybına uğradı.
Apple'ın Uygulama İzleme Şeffaflığı (ATT), kullanıcıların uygulamaları kullanırken reklamcılar tarafından izlenmekten kaçınmalarını sağlıyor. Örnek verecek olursak bu değişiklik, 2022 yılında sadece Facebook'un 12,8 milyar dolar kaybedeceği anlamına gelmekte.
Hatalı veriler reklam harcamalarını düşürdü
ATT, Apple'ın daha önce şirketlerin reklam hedeflemeleri yapacak kadar kullanıcıları tanımlamasını sağlayan IDFA'nın (Identifier for Advertisers) yerini almıştı. Apple IDFA yerine reklamcılara, istedikleri bilgileri almalarına yardımcı olan, ancak kullanıcı gizliliğini de etkilemeyen alternatif bir yöntem sundu.
Ancak Unity Software, kullanıcıların nereye gittiklerini izlemek için iPhone'larını kullanmak yerine, kullanıcıların ne zaman ziyaret ettiklerini görmek için web sitelerini izlemeye başladı ve şirket böylece kısmen ATT'nin üstesinden gelebileceğine inanıyordu.
Marketwatch'a göre, Unity'nin Apple'dan alınan verilere dayanmayan bu Pinpointer adı verilen reklam ürünü işe yaramadı. Sonuç olarak da hatalı veriler, alıcıların reklam harcamalarını azaltmasına neden oldu. Ardından hisseler %37 düşüşle 30.30 dolar seviyesine geriledi ve şirketin hisse fiyatının 52 dolar olduğu Eylül 2020'deki halka arzından bu yana en kötü rakam oldu. Sonuç olarak da şirket 5 milyar dolarlık piyasa değeri kaybına uğradı.
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR