Hava Durumu

Son Dakika

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.

    Çocuğuma kaybetmeyi nasıl öğretebilirim?

    Çocuğunuzun oyunların ve yarışmaların kaybedilebilecek şeyler olduğunu anlaması, kendine bunlardan başka bir değer biçmesini ve daha sağlıklı bir zihin yapısı kurmasını sağlayacaktır.
    Haber Giriş Tarihi: 19.05.2022 15:18

    Haber Güncellenme Tarihi: 19.05.2022 15:19

    bursahakimiyet.com.tr

    Herkes kazanmak ister ama her zaman sadece bir kazanan vardır. Bazı çocuklar kaybetmeyi zor bulur ve kaybedilen bir oyun üzerinde alay, zorbalığa başvururlar. Çocuğunuz oyun oynamaktan çok kaybetmeyi ve kazanmayı önemsediğinde endişelenir. Sakinliğinizi koruyarak kaybetmeyi öğrenmek ancak pratik ve azim ile öğrenilebilecek bir beceridir. Dünya her yönüyle rekabetçidir ve ister oyun ister başka bir şey olsun, çocuğunuza kaybetmenin düşündüğü kadar kötü olmadığını öğretmelisiniz.

     Çocuğa kaybetmeyi öğretmek

    Bir oyunu kaybetmek bir çocuk için önemli ve üzücü bir şey olabilir; kendisi veya takım arkadaşları tarafından hayal kırıklığına uğrayabilir. Davranışını etkileyebilecek bir dizi duygu yaşaması da muhtemeldir ancak her zaman kazanan taraf olması mümkün olmadığından bu durumla başa çıkmayı ne kadar erken öğrenirse o kadar az zorlanacaktır. İşte ona bu konuda yardımcı olabilmek için 8 tavsiye…

    1- Sadece oyun oynamasına izin verin: Her zamanki sporlarının yanı sıra oyuncaklarla oynamasına izin verin. Köpekle koşmasına, piknik yapmasına, bisiklete binmesine veya kumda/suda oynamasına izin verin. Bu, herhangi bir rekabet duygusu olmadan rahatlamasına yardımcı olur.

     2- Rahat bir uyku sağlayın: Çocuğunuzla birlikte bir yatak rutini oluşturun ve bunu uygulamak için yarın önemli bir maçı veya yarışması olmasını beklemeyin. Normal bir rutine sahip olmak, rahatlamasına yardımcı olacaktır.

    3- Onu rahatlatıcı bir geziye götürün: Onu bir sinemaya, fuara veya sıcak çikolata içmeye götürün. Bu, zihnini stresten uzaklaştıracak ve gençleşmiş hissedecektir. Yeni enerji ile daha verimli performans gösterebilir.

     4- Birlikte dua edin: Küçük çocuklara meditasyon, aşkınlık ve yoga kavramlarını öğretmek zordur. Yüksek sesle dua etmeyi alışkanlık haline getirin. Meditasyon etkisi yaratır ve duyguları ve endişeyi boşaltmak için bir çıkış yolu sağlar.

    5- Bir koç bulun: Çocuğunuzun ilgi alanlarına ve performansına bağlı olarak, bir uzman eşliğinde antrenman yapmasına izin vermek akıllıca olacaktır. Profesyonel denetim ve rehberlik, onun güvenini artıracak ve yeni yöntemlerde ustalaşacaktır.

     6- Onunla konuşun: Çocuğunuzu endişelerini serbest bırakmasına teşvik edin. Tutmaktansa bırakmak her zaman daha iyidir. Bir oyunu kaybetme konusundaki endişelerini dile getirdiğinde onu destekleyin. Yenilgisi veya zaferi ne olursa olsun onu sevdiğinizi söyleyin.

    7- Dengeli bir diyet sağlayın: Çocuklar stres sırasında daha fazla kalori harcar. Yiyecek, duygusal istikrarı ve zihinsel konsantrasyonu korumak için önemlidir. Aynı zamanda ruh halini de düzenler. Çocuğunuzun susuz kalmaması için bol su almasını sağlayın. Abur cuburdan uzak durduğundan ve ruh halinin yükselmesine yardımcı olan dengeli, besleyici bir diyete sahip olduğundan emin olun.

    8- Çocuğunuza birkaç rahatlatıcı teknik öğretin: Derin nefes almak, gözleri kapatmak ve odaklanmak, egzersiz yapmak, müzik dinlemek, dans etmek, rahatlatıcı bir duş almak gibi gevşemesine yardımcı olabilecek yöntemler önerin ve öğretin.

    Yorum Ekle
    Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
    Yorumlar