Hava Durumu

Son Dakika

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.

    Bursa hızlı treni, ihale ve tartışmaların hızına yetişebilecek mi?

    Haber Giriş Tarihi: Yazının Giriş Tarihi: 04.02.2022 07:55

    Haber Güncellenme Tarihi: Yazının Güncellenme Tarihi: 04.02.2022 08:07

    Düne kadar o kadar çok gazete köşelerinde kaleme alındı ki.
    Sürecin siyasal aktörleri...
    Olacak..
    Edecek..
    İhale şu tarihte!
    Temel bu zamana!
    Şu güne kaldı..!
    Bu yıl yapılacak...!
    Falan filan derken ilk ihale tarihinden bugüne Bursa, hâlâ hızlı treni bekliyor.
    23 Aralık 2012''de atılan temelin üzerinden tam 10 yıl geçti..
    Hem de ülkenin en önemli 3.büyük ihracat şehrinde..
    Derken bir de yeni ihale, iptaller, artışlar eklenince ölme eşeğim ölme.
    CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun açıkladığı belgeler.
    Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yalanlamaları..
    Trollerin karşılıklı suçlamaları arasında geçen süreçte elimizde olana bakalım.
    Bu iş 2023'e yetişir mi?

    Bandırma-Bursa-Osmaneli-Yenişehir Demiryolu Projesinde hatlar ne zaman birbirine bağlanır ?
    Mutlaka olacak da, elbet net karşılığını bulması gereken sorular var.
    3 Nisan 2018'de açık usulle gerçekleştirilen ihalede yükselen standartlar sonrasında rakamlar değişmiş. O tarihte 3 milyar 198 milyon lira..
    İhale iptalinden sonra oran 2020'de 9 milyar 49 milyon liraya çıkıyor...En düşük teklif Kalyon'da.
    Dış finansman teminiyle de ihale süreçlerinin tümü Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne devrediliyor.
    Yani karar vericiler yeni süreç başlatıyor.
    Başlangıçta ki planlar, uzayan yollar falan filan...
    Hazine ve Maliye Bakanlığı Kamu Yönetimi Borç Raporu’ndaysa başka bir durum söz konusu...
    Onu da CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz şöyle aktarıyor...
    "Özel şirketin üzerinde hiç borç yok. Borçların tümü, avro cinsinden Hazine'nin üstünde, vatandaşlarımızın sırtında. Her şey başından yanlış. İhalenin bütün riskini avro cinsinden Hazine ve Maliye Bakanlığı üzerine alıyor. Bugün itibarıyla kullandığı bu kredinin güncel avro kuruyla karşılığı 18 milyar 663 milyon 19 bin 530 liradır. Doğrudan oluşan kamu zararı 9 milyar 213 milyon 23 bin 697 liraya ulaşmıştır."
    Kim ne derse desin..

    Ortada dolaşan onca rakamdan sonra 2 tane doğru olmayacağına göre...
    Bursa'nın hızlı treni gerçekten rakamların, kararların hızına yetişemiyor.
    Haaa bu arada..
    Şu konu da es geçilemez...
    CHP Mersin Milletvekili Ali Mahir Başarır'ında soruları kafa karıştırıyor.
    Başarır, Sayıştay raporunda, ihale kapsamın da lüks araçların, bilgisayar, telefon ve televizyonların bulunduğunun belirtildiğini söylüyor ve ekliyor.
    "Sayın Ulaştırma Bakanı, bu ihalede VİP minibüslerin ve çok lüks araçların ne işi var? Sayıştay, 'Bu araçlar Bursa'da çalışmıyor, Ankara'da geziyor.' demiş. Burada bir soygun, ahlaki bir sorun vardır." 
    Farkında mısınız?
    Öznesi Bursa olana dair ne çok şey konuşuluyor, tartışılıyor...
    Mesele ekmek,su,yumurta, fiyatlarının daha da ötesinde!
    Hatta tüm imzaların ötesinde...

    Yorum Ekle
    Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
    Yorumlar