Hava Durumu

İstanbul'un tramvayları ve Besaş mahallemizin marketi olsa

Yazının Giriş Tarihi: 04.01.2021 08:01
Yazının Güncellenme Tarihi: 04.01.2021 08:01

Öyle bir süreç yaşıyoruz ki..

Hele bu dönemin tek bir gerçeği var.

O da ekonomi..

Pazara çıkıyoruz her hafta fiyatlar farklı.

Domatse bir hafta 5, bir hafta 7 liraya alıyorsun.

Böyle ürün örneği çok..Ama bir türlü denge yok.. Cepte de para.

Çevremize bakıyorum o eski aile bakkal, kasap, manavları tarih oldu.

Neredeyse sokak başı ulusal markalı marketler..

Serbest piyasada hepsi olacak ama birde yol , su elektrik altyapının ötesine bakmalı..

Belediyelerde ekonomi odaklı ciddi bir denge sağlayabilir..

1982 yılında üretime geçen, ürün gamını giderek geliştiren ve kalitesinde tutarlılığı sağlayan Besaş ekmek, ekmek çeşitleri, süt ve süt ürünleriyle hep vitrinde..

Temel amacı vatandaşa kaliteli, sağlıklı, hijyen ve ekonomik ürünler üretmek.

Ve en önemlisi de piyasada denge unsuru olmaktır.

Bende hergün ekmeğini, yumurtasını Besaş'tan alan bir birey olarak ki kesinlikle de tavsiye ederim...

Sayfasında sanal büfe uygulamasını da görünce..

Mevcut çok sayıda bayisi var.. Bunları biraz daha geliştirip büyütme imkanı olursa..

İçeride satılan ürünleri dahada çeşitlendirerek..

İsterse Besaş çok sayıda markayla çok uygun pazarlıklar yapıp bir çok ürünü vatandaşa dahada ucuza satmak için köprü görevi bile görebilir..

Hatta bölgemizde üretilen bir çok sebze ve meyveye kadar raflar dolabilir..

1 lira kar 1 liradır..

Neyi ne kadar ucuza alabilme imkanımız olursa..

O kadar toplumsal faydamız olabilir..

Basit bir Tansaş örneği gibi..

1973 te kuruldu, 1986'da 12 mağazası oldu..

2016 yılında 270 mağazaya ulaştı..

Yine bir başka örnek..

İstanbul'un giderek artan nüfusunun ve fiyatlar arası uçurumlarının artması karşısında 1954 yılında İstanbul Belediyesi bir İsviçre Kooperatif Birliği (MİGROS) ile anlaşmaya varıp Türkiye'ye 20 gezici kamyon göndermesini istedi.

Böylece gıda ve ihtiyaç malzemelerinin halka en uygun fiyat ve kaliteden belediye kontrolünde sunulmasının yolu açıldı. Migros ilk zamanlarda mağaza açmadı. Kamyonlarda satış yaptı. İsviçre'den ithal edilen 20 kamyon ile İstanbul'un belli yerlerinde belli günlerde dolaşımlı bir şekilde, halka gıda ve diğer ihtiyaç maddelerini makul fiyatlarla sunmaya çalışıyordu. 1975'de çoğunluk hisseleri Koç grubuna, 2015'de Anadolu grubuna geçti.

Bu örnekler absurt gelmesin...

Sadece hatırlatmak istedim...

Besaş pekala niye mahallemizin marketi olmasın...

Birde piyasayı dengeler, bunu iyi duyurursa...

Vatandaşın hep aklında kalır...

Çünkü derdimiz önce ekonomi...

İSTANBUL'UN TRAMVAYLARI BURSA'DAN...

TV'lerde reklamını gördüğümde çok beğenmiştim.

İstanbul Eminönü-Alibeyköy tramvay hattının ilk kısmı 1 Ocak'ta CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun katılımıyla açıldı.

Törenin çok özel bir detayı var..

Oda 14 yolcu istasyonlu, 10 km'lik hat uzunluğunda ki projede kullanılacak 30 tramvayın Bursa'da Durmazlar tarafından yapılıyor olması.

Hatırlayın düne kadar raylı sistemlerde yabancı konsorsiyomlara ödediğimiz vagon paralarını...

Bugün bu teknoloji ve insan kaynağıyla, yerli ve milli araçlarla katkı koymak gözardı edilemez..

Ayrıca bu araçların sadece Bursa, İstanbul değil Avrupa'nın farklı şehirlerinde de boy gösterecek olması keyifli..

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.