Hava Durumu

Son Dakika

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.

    Neden 'gastronomi' şehri olmayalım!

    Haber Giriş Tarihi: Yazının Giriş Tarihi: 22.02.2021 07:57

    Bugüne kadar defalarca yazdım..

    Çizdim, ekranlarda anlattım.

    Şehrin markalaşması için...

    Önce bir hikayesinin, sonrasında dünya örnekleri gibi mutlaka Şehir Pazarlama Ofisi'nin olması gerektiğinin altını çizdim.

    Yazımın öznesi, ana çıkış noktası şuydu.

    hotelrestaurantmagazine.com da okuduğum, Bursa Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Ramazan Başan'ın detaylı analizi.Aklına sağlık.

    Bir diğeride BTSO Başkanı İbrahim Burkay'ın geçenlerde açıkladığı..

    Bursa Kestane Şekeri'nin, Türk Patent ve Marka Kurumu'ndan coğrafi işaret tescili almasıydı.

    Hatta, cevizli lokum, üzüm şırası, cantık, tahinli pide, Pideli döner kebap (Bursa Kebabı) ve süt helvası içinde başvurular gerçekleşmiş. Ahaaaa dedim..Missss..

    Dünya genelinde coğrafi işaret tescilli yaklaşık 10 bin ürün var.

    Coğrafi işaretin, dünyada 200 milyar dolar, Avrupa'da ise 60 milyar Euro civarında bir pazarı mevcut. Baksanıza paraya...

    Bu durumda bu hamle çok yerinde ve akılcı.

    İşte üstüne..

    Ramazan Başan' ın sorduğu "Gaziantep ve Hatay'ın ardından Afyonkarahisar da gastronomi şehri kervanına katıldı. Sizce Bursa tarihi, kültürel, doğal, tarım, sanayi ve gastronomik değerleriyle bir gastronomi şehri olmayı hak etmiyor mu?" sorusu beraberinde şehir adına, lezzetleri duyurma adına Valilik, Büyükşehir Belediyesi ve BTSO gibi kurumlarla güzel işbirliklerini doğurabilir.

    Zaman hızla akarken, markalara sahip çıkarken...

    Lezzetlerimizi sadece şehirden geçenin, Uludağ'a gelenin, bir Bursa döner kebabı,cantık yiyip, bir kutu kestane şekeri satışının ötesine taşımalı.

    Hatta Fransız'lar kestane şekerine sahip çıkıp 'artislik' yaparken elimizdekileri doğru anlatmalıyız.

    Bu arada Kayhan Çarşısı'na dair "Gastronomik AVM'lerin ilkidir" tespiti çok yerinde Başan'ın.

    Vallahi yalan yok, yazarken karnım acıktı...

    İneöl köftesinden, siyah incirine varda var.

    İngiltere Kraliçesi Elizabeth Alexandra Mary Bursa ziyaretinde tatmıştı siyah inciri. Rahmetli Hikmet Şahin dönemiydi. 2009 falandı. Düşes Kate Middleton da hamilelik döneminde "bulantılarına şifa olsun" diye bizim siyah incir'i tüketmişti. Bir anda dünya duymuştu. Al sana pazarlama tüyoları..

    Buckingham Sarayı incirimizi yerken, Afyon'un gerisinde kalırsak yuh bize..

    Tamam şimdi pandemi vs ama sonrası için yapın planları..

    Getirin ünlüleri, futbolcusundan sanatçısına. Paris'te ünlü modacı kardeşler Ayşe- Ece Ege var bu şehirden...Neler neler var daha.. Şakır şakır akılda tutun.. Size kalkıpta...

    Orlando'ya yapılanı yapın demiyorum. Bu örnek belki başta absurt gelebilir. Ama bir perspektif.

    Amerikalılara göre emekli şehri Orlando..

    Fakat Disneyland'ın bölgeye girmesiyle, tematik parklarıyla kesinlikle benzersiz bir eğlence ve alışveriş dünyası olmuş.

    Bruce Willis, Sylvester Stallone ve Arnold Schwarzenegger'in ortak oldukları Planet Hollywood Restaurantı Downtown Disney'e gidenlerin bıraktığı nakti tahmin edin.

    Aslında özetlemeye çalıştığım açık...

    Evet tekstil, sanayi, tarih kentiyiz, Sıcak suyumuz, dağımız denizimiz herşeyimiz var. Hatta hiç üstünde durmadığımız İznik.

    '2025 yılında, İznik'te 1.700 yıl sonraki tarihi konsil fırsatını kaçırmayalım!' diye yazmıştım.

    Bir o kadarda lezzetlerimiz. Harmanla hepsini pazarla.

    Daha ötesini niye yapmayalım ki..

    Şimdi diyeceksiniz ' Hayaller Orlando, gerçekler Bursa'

    Kasmayın, germeyin hemen kendinizi... Konsepte uygun çok şey yapılabilir. Gölyazı'dan İznik'e uzanan novigasyonda. Ufak ufak dokunun, düşünün üretin, geliştirin ve pazarlayın..

    Yazımı Ramazan Başan'ın şu sözlerinide katılarak noktalıyorum..

    "Önceliğimiz Bursamızın 'gastronomi envanteri'nin çıkartılarak, yukarıda saydıklarımızdan onlarcasının var olduğu, elimizdeki değerlerimizi, şehrimize ait yemek kültürünü ve tariflerini ortaya çıkartmak olmalıdır. Bursa İstanbul'un üçüncü yakasıdır. İstanbul'un herhangi bir yerinden kentimize kara veya deniz yoluyla 90 dakikada ulaşılabiliyor. Bu özelliği sayesinde Bursa, kongre ve fuar merkezi olabilecek bir destinasyona sahiptir."

    Yol haritası çok doğru özetlenmiş...

    Kimsenin arka bahçesi olmayalım, kendi bahçemizde oyunun kurallarını biz yazalım..

    Yorum Ekle
    Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
    Yorumlar