Hava Durumu

3. Bursa Turizm Fuarı

Yazının Giriş Tarihi: 11.08.2022 08:02
Yazının Güncellenme Tarihi: 11.08.2022 08:02

Hasan Eker’in sahibi olduğu BURKON bünyesindeki Network Fuarcılık, “BUTUR 3. Bursa Turizm Fuarı”22-24 Eylül tarihleri arasında Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi Osmangazi Fuaye alanında düzenliyor.

Bu fuar Network Fuarcılık, GÜMTOB Güney Marmara Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği, T Ü RSA B Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu işbirliği ile gerçekleştirecek.

Fuar esnasında eş zamanlı olarak Merinos Park Bahçesinde Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından “Gastronomi Festivali” ve Merinos Fuar alanında ise  Network Fuarcılık tarafından “Hotel, Restorant ve Kafelere yönelik Gıda Fuarı” düzenlenecek. 3 etkinliğin eşzamanlı düzenlenmesi fuara güç katacak.

4. BURSA TURİZM ZİRVESİ

Bu etkinliklerin dışında 4. Turizm Zirvesi de eşzamanlı olarak gerçekleştirilecek.

4. Turizm Zirvesi’nde çalıştaylar gerçekleştirilecek. Bursa turizmi ile ilgili duayen turizmcilerin görüşleri alınarak çözüm önerileri sunulacak. İlçe belediye başkanlıklarının yapmış olduğu çalışmalara yer verilecek. Şehir dışından acenteler, oteller, hava yolları ve rehberlerin Birlik Başkanları ve Yönetim Kurulu Üyeleri de davet edilecek olup, ulusal turizmin nabzı Bursa’da atacak.

BUTUR’DAN NOTLAR

Fuar acenta ve otellerin kontrat zamanı olan Eylül ayında planlanarak, Ulusal ve Uluslararası düzeydeki tüm seyahat acenteleri fuara davet edileceğinden hedef kitlelerle buluşmanın kolaylaşması sağlanıyor.

Fuara ziyaretçi olarak “Ulusal tatil, kongre, iç turizm acentelerinin yanı sıra Avrupa, Rusya, Doğu Avrupa ülkeleri, Orta Doğu, İran ve Türki Cumhuriyetlerden acente ve tur operatörleri” davet edilecek.

Fuara katılımcı olmak üzere belediyeler, STK'lar, Otel ve Havayolu şirketlerine yer verilecek.

Otellerin hedef kitlesinin %90’ı İstanbul, Ankara ve İzmir bölgesinde. Bursa bu üç büyük şehrin ortasında yer alıyor. Bu açıdan ziyaretçilere yakın bir destinasyon planlandı.

EKER NE DEDİ?

BURKON sahibi Hasan Eker, bu fuarla ilgili şu bilgileri paylaştı:

“2017 yılında, Merinos AKKM’nin amacına uygun kullanılması amacıyla başlattığımız fuarlar dizisini, araya pandemi girmesine rağmen, Gıda, Kozmetik, Ayakkabı ve Turizm fuarlarıyla devam ettiriyoruz.

2019 yılında gerçekleştirdiğimiz, 2. Turizm fuarına 54 firma ve 2000 profesyonel ziyaretçi katılmıştı. Bu yılki fuara 60 firma ve 2500 ziyaretçi bekliyoruz.”

SON SÖZ

Fuarlar ticaretin her boyutu için önem taşımakta. Bursa’nın bu noktada kendini anlatma açısından özellikle turizm konusunda önemli araçlardan biri de fuarlar olduğunu düşünüyorum.

Bursa turizm açısından önemli bir destinasyon. Tarihi açıdan, termal turizm açısından, gastronomi turizmi açısından, kış turizmi açısından, sağlık turizmi açısından, yeni yeni geliştirilmeye çalışılan kongre turizmi açısından  büyük değer taşımakta.

Burada eksikliğimiz izlediğimiz turizm stratejisinin eksikliği veya stratejinin yanlış kurgulanışı.

Bursa turizm açısından da hakkı olanı alamıyor.

Bu noktadaki girişimlerin hepsi desteklenmesi gerekir.

3. Bursa Turizm Fuarı’nın iyi geçmesini diliyorum.

 

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.