Hava Durumu

Celal Gökçen, AQUILA ve AERO 2022

Yazının Giriş Tarihi: 20.04.2022 07:53
Yazının Güncellenme Tarihi: 20.04.2022 07:53

Almanya’da Friedrichshafen’de uluslararası genel havacılığın öncü fuarı olan AERO 2022, 27-30 Nisan tarihleri arasında gerçekleşiyor. O fuarda Celal Gökçen’in 2015’de Almanya’da satın aldığı ve 1995’de kurulan AQUILA Uluslararası Havacılık şirketinin ürettiği yeni uçak modelleri de sergilenecek. Burada AQUILA’nın dört kişilik uçağının ilk prototipi deyim yerindeyse görücüye çıkacak.

AQUILA, A4. salonda 407 nolu stantta yer alacak. AQUILA dizayn, üretim, servis ve yedek parça olanakları ile sahip olduğu çok sayıdaki uluslararası yetki sertifikasyonlarıyla dikkat çekiyor. AQUILA, 6 bin saat uçuştan sonra diğer uçak firmalarının bakım maliyetleri 25 bin Euro seviyesinde iken AQUILA’da bu maliyet 4 bin Euro´ya kadar düşüyor.

450 metre mesafede hem kalkış hem de iniş yapabilen AQUILA, İngiliz Hava Kuvvetleri pilotları başta olmak üzere eğitim için pilotlar tarafından tercih edilen ilk marka. Aynı zamanda diğer marka uçaklara bakım ve servis hizmeti sunan AQUILA, ABD, AB ve Avusturalya’da kabul gören sertifikasyon yetkilerine sahip.

CELAL GÖKÇEN NELER DEDİ?

Aquila’yı 2015’te satın alarak Aquila Uçak ve Havacılık şirketi ile 150 yıllık sanayi mirası ve tecrübemizi uçak sanayinde de teknoloji ve tasarıma dayalı öncü ürünlerle büyümeyi hedefledik, diyen Celal Gökçen şöyle devam etti:

“Aquila da dört kişilik uçağımızın ilk prototipini Nisan sonunda Almanya’daki AERO 2022 fuarında sergileyeceğiz. Bu prototip yılın ikinci yarısında test uçuşlarına başlayacak. İlk siparişlerini aldığımız bu yeni uçağımızın teslimatlarına 2024 yılında başlayacağız. İki kişilik uçağımızın farklı opsiyonlu modellerle satışı devam ediyor. Bu uçaklarda oto pilot uygulamasını devreye aldık. Amerika’da satışa çıkabilmesi için gerekli olan yapısal değişiklik programını başlattık.

Yenişehir’de uçaklarımızın bakımını ve muhafazasını yapabileceğimiz 800 metrekarelik kapalı bir hangarımız var. Orada uçuş okulu, bakım kuruluşu ve uçak hangar alanları ile tam donanımlı bir uçuş okuluna sahibiz.

FENIX Uçuş Okulu ile iş birliği yapılarak uçuş eğitimleri başlatıldı. Operasyon merkezimiz Bursa Yenişehir’dir. Ancak Eskişehir Sivrihisar ve İzmir bölgesinde ek meydanlarımız da olacak. Tasarladığımız yeni iş modelimizle hızla büyüyebileceğimizi tahmin ediyoruz. FENIX’de sağlam bir alt yapımız, iyi bir ekibimiz var.

Herhangi bir uçuş eğitimi bulunmayan adaylara; PPL (Private Pilot Licence/ Hususi Pilot Lisansı) eğitiminden başlayarak, ATPL(Airlıne Transport Pilot Lıcence/Havayolu Nakliye Pilotu Lisansı) aşamasına kadar olan bütün teorik ve uçuş eğitimlerinin sektörde çok tecrübeli ve saygın uçuş öğretmenleri ve akademik öğretmen kadrosu ile mevcut standartların üzerinde Türkçe ve İngilizce eğitim verilmektedir.

Başlangıcından bu yana 22 öğrenci PPL lisanlarını Aquila uçakları ile alarak havayolu pilotu olma yolundaki eğitim süreçlerini sürdürüyorlar.

Bursa Uzay ve Havacılık Şirketimiz burada faaliyet göstermektedir. Kısaca BUvHA olarak adlandırdığımız bu şirketimizle Aquila uçaklarının satışını, dönemsel veya kısa süreli kiralama, kurumsal leasing gibi satış kanallarının alt yapısını tamamlıyoruz.  Şu an on iki Aquila uçağımız var, bu sene sonu 18-20 uçağa ulaşacağız.

Aquila uçaklarının bakımlarını ve üretimlerini gerçekleştirmek amacıyla Almanya’daki Aquila tesislerinde eğitim gören teknik kadro Bursa Yenişehir’e getirildi. Türkiye’de Türk Kartal’ını tercih eden özel kullanıcılara tam anlamıyla donanımlı bir destek vermek manasıyla 2019 yılında inşaatına başlandı, 2020 yılında hizmete girdi.” 

ÖDÜLLÜ TÜRK KARTALI ALPINA

‘Türk Kartalı ALPINA’ uçak modelinin, ilk olarak 1969 yılından itibaren Alman Tasarım Konseyi tarafından düzenlenen dünyanın en köklü tasarım yarışmaları arasında yer alan ‘German Design Awards 2019’ da ‘Mükemmel Tasarım’ ödülünü kazandığına dikkat çeken Celal Gökçen şöyle devam etti:

“ALPINA uçak tasarımı, suya inebilen ‘AQUA’ ve 4 kişi kapasiteli ‘ALPINA D-DSNB’ alternatifleri ile ‘havacılık, deniz ve demiryolu taşıtları’ kategorisinde de altın ödüle layık görüldü.

İstenen sertifikasyonlara uyabildiği seviyede tabii ki AQUILA’yı yerli yapmayı düşünüyoruz. Gönül istiyor ki yüzde 100’ünü yerli yapalım.

Biz Almanya’ya bir yatırım yaptık ama bu paraları Türkiye’de kazandık. Dolayısıyla zaman içinde bunların Türkiye’ye gelmesi arzumuz. İleriye dönük yapacağımız uçakların Türkiye’ye mal olması lazım diye düşünüyorum.”

SON SÖZ

Bursa’nın Emir Ali Yıldız’ın yaptığı Yelkenkanat ve Sabiha Gökçen ile başlayan, NASA’da İsmail Akbay ile devam eden havacılık macerasında, ülkemizin havacılık öncüleri Nuri Demirağ ve Vecihi Hürkuş’ların peşinden koşarak kentimizin ve ülkemizin adını hem ulusal hem de uluslararası platformda duyurmaya çalışan Celal Gökçen’e teşekkür ediyorum.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.