Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Farklı bakış ve Çağdaş Eğitim Kooperatifi

Yazının Giriş Tarihi: 27.05.2019 08:35
Yazının Güncellenme Tarihi: 27.05.2019 08:35

Yaşamı güzelleştiren farklılıklardır. Gelişmenin temelinde de farklı düşünce yatar.
Bir sorunun çözümü, bir konunun anlatımı noktasında klasiğin dışına çıkan çözüm veya anlatım yolu beraberinde genelde gelişme getirir.
Toplumumuzun temelinde farklı, yeni düşüncelere karşı bir reaksiyon bulunur. Bunlara sahip insanlara karşı da genelde çekinceli dururuz.
Çocukluğumuzdan itibaren "başımıza icat çıkarma" diye baskılanarak büyütüldük.


Yeni bir düşünceyi, yeni bir bakışı, yeni bir yöntemi hep ürkerek karşıladık. Deneyimlerimiz, düşünce yapımız ve değerlerimizin üzerine oturttuğumuz paradigmalarımız yeniliğe açık değildi.
Halbuki farklılıkların, farklı bakışların, farklı yöntem ve düşüncelerin getirdiği zenginlik toplumun, bir bilim alanının veya kültürün gelişiminde ana unsurdur.
Eğer bu görüş yanlış olsaydı, bir ampulü yakmak için Edison 1000 kez deneme yapmazdı.
Ve yaptığı her denemede başarısızlığı, "Ampulü yakmayacak bir yöntem daha buldum" diye nitelendirmezdi. Beş kez en fazla 10 kez deneyip, vazgeçerdi. Hayatta bir şeyi kaç kez denersiniz? O 1000 kez denedi ve Edison oldu.
Ama onu bu yola iten yine bir farklılıktı, o farklı bir anneye sahipti. İlkokuldan evine getirdiği mektupta " Çocuğunuz uyumsuz ve sorunlu, onu geri gönderiyoruz, okuldan alın" yazan kağıdı, o çocuğuna "Oğlum sana artık okula verebilecekleri bir şey kalmamış, okula gitmene gerek yok" deyip, oğlunu kendi yetiştirmeye çalıştı.
Yıllar sonra bu mektubu annesinin sandığı içinde bulduğunda ise Edison gözyaşlarını tutamadı.
Evet, bir toplumun en büyük zenginliği onu oluşturan unsurlardaki farklılıklardır.

ÇAĞDAŞ EĞİTİM KOOPERATİFİ VE FARKLILIK

Bundan yaklaşık 24 yıl önce yine ülkemizde bir ilke Bursa'da imza atıldı. Eğitim konusunda bir ilk gerçekleştirilerek ülkemizin ilk eğitim kooperatifi olan Çağdaş Eğitim Kooperatifi kuruldu. Burada da devreye giren bakış "Çağdaş ve laik bir eğitim sisteminin" vakıf veya özel okul modeli ile değil de, kooperatif modeli ile hayata geçirilme düşüncesiydi.
Bu amaçla 23 kurucu ile yola çıkılıp, Çağdaş Eğitim Kooperatifi kuruldu.
Ve hazırlanan tüzük gereği kooperatifin temel mantığı olan üyelere katma değer sağlamayı sağlayacak kâr payı dağıtımının olmadığı günümüzde ise sosyal kooperatifçilik olan bir model ortaya konuldu.
1995 'te çıkılan yolculuğun sonucu günümüzde bir anaokulu, bir ilkokul, bir ortaokul ile bir fen ve bir Anadolu lisesine; bir yüksek öğrenim öğrenci yurdu ve bir de ortaöğrenim kız öğrenci yurduna sahip dev bir eğitim kooperatifi. Bu kurum ayrıca Kır Çiçekleri Okusun, diye ve de ÇEK(İ)MECE isimli iki önemli sosyal sorumluluk projesini de yıllardır sürdürmekte.
Bu 24 yıllık süreç içinde Fevzi Topçuoğlu, Korhan Durusoy, Nejat Vardar, Prof.Dr. Ayhan Kızıl, Mümin Ceyhan, Prof.Dr. Ulviye Özer, Ali Arabacı ve Buğra Küçükkayalar başkanlıklarını yaptıkları bu kooperatife katma değer yaratmaya çalıştılar. Hepsine teşekkür ediyorum.
Cumartesi günü Çağdaş Eğitim Kooperatifi 23. Mali Genel Kurulu'nu gerçekleştirdi. Genel kurulda divan başkanlığını Prof.Dr.Ali Ceylan yaptı. ÇEK Başkanı Buğra Küçükkayalar'ın konuşması ile başlayan genel kurulda, Prof.Dr.Füsun Öztürk Kuter faaliyet raporunu, Nihan Alpay mali tabloları ve Murat Diyaroğlu da denetim kurulu raporunu sundu.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.