Hava Durumu

Mehmet Erbak ve su

Yazının Giriş Tarihi: 05.01.2021 08:14
Yazının Güncellenme Tarihi: 05.01.2021 08:14

Uludağ İçecek'in sahiplerinden sanayici Mehmet Erbak aynı zamanda bir fotoğraf sanatçısı. Yıllardır bu tutkusu devam ediyor.

Mehmet Erbak, yıllardır yılbaşı kartlarında suyun önemine dikkat çeken mesajlar verir. Bu kartları da basılı halde değil, çevre duyarlılığından ötürü elektronik ortamda paylaşır. Bu yılki paylaşımında da 3 ayrı dilde verdiği ve dünya çapında 10 bini aşkın kişiye ulaşan mesajlar hep suyun önemi üzerineydi.

Ayrıca Mehmet Erbak, küresel ısınmaya bağlı olarak ortaya çıkan kuraklık ve yağış azlığının, şu anda 8 milyara ulaşan dünya nüfusundaki artışın bu şekilde devamıyla 2040 yılında mevcut temiz su kaynaklarının, dünya nüfusu için yeterli olmaktan çıkacağını da anımsatıyor.

Bu temiz su, çevre duyarlılığı ve atık konusu, onun şahsının dışında uzun yıllardır, Uludağ İçecek 'in de bir misyonu haline geldi. İçecek sektörünün ilk Ar Ge'sini kuran Uludağ İçecek, geliştirdiği "Su geri kazanım projesi" ile Türkiye Sürdürülebilir Kalkınma Derneği tarafından en büyük ödül olan Platin Ödül ile ödüllendirildi.

Mehmet Erbak, paylaşımında bireysel su tasarrufuna da dikkat çekerken, "Duş alırken, ellerimizi sabunlarken, dişlerimizi fırçalarken ve traş olurken" bireysel olarak yapabileceğimiz su tasarrufunu anımsatıyor. Sadece bu bireysel tasarrufla bile günde 20-30 litre su tasarrufu yapmanın mümkün olduğunu belirtiyor.

Ve mesajını şöyle bitiriyor:

"Dilerim 2021 yılında bu sorumluluğumuzu perçinler ve hayatlarımızda yapacağımız ufak değişikliklerle geleceğimizi daha iyiye evirebiliriz."

BİR ANIMSATMA

Mehmet Erbak'ın bu paylaşımının üzerine Coşkun İrfan da yıllar önce Bursa Rotary Kulübü'nün temiz su konusuna dikkat çektiği projeyi anımsatarak eğitime yönelik o dönem hazırlanan kartları paylaşmış.

Bu kartları bana yıllar önce Prof. Dr. Ulviye Özer hoca vermişti. Kartlarda çeşitli yiyecek ve giyeceklerde sanal su kullanım değerleri veriliyordu. Özetle üretim sürecinden, kullanım ve tüketim sürecine gelene kadar o üründe kullanılmış olan sanal su miktarları yazıyordu. Bu değerler çok çarpıcıydı. Birkaçını sizlerle paylaşmak istiyorum:

"Tarladan masamıza gelene kadar 1 kg ekmek için 1.350 lt, 1 kilo süt için 1.000 lt, 1 kg peynir için 5.000 lt, 1 kg zeytin için 3.200 lt, 1 portakal için 50 lt, 1 kg çay için 9.000 lt su harcanmakta.

Bir adet pamuklu t-shirt için üretimi için 2.000 lt, 1 çift ayakkabı üretimi için 8.000 lt, 1 adet A4 kağıt için 10 lt, 1 otomobil için ise 400.000 lt su tüketilmekte."

Lütfen tasarruf. Önce kendime söylüyorum.

İNOVASYON HAFTASI VE ÇİLEK

Çilek Ailesi, Bosna Hersek'ten Türkiye'ye göç eder ve İnegöl'e yerleşir. Mustafa Çilek, Muzaffer Çilek ve Muharrem Çilek üç kardeştir. 1980'li yılların ortalarından sonra mobilya işine girme konusunda karar verilir. Baba mesleği olan bakırcılık yapan Muzaffer Çilek işini bırakır, mühendis olan ağabeyi Mustafa Çilek ve üstteğmen olup, sağlık nedenleriyle subaylığı bırakan kardeşi Muharrem Çilek'te onlara katılır.

Uzun fizibilitelerden sonra Çocuk ve Bebek Mobilyası konusunda bir dünya markası olmayı hedefleyerek yola çıkılır. 1996'da markanın adını Çilek koyarlar.

5 kıta, 71 ülkede 500'ü aşkın mevcut satış noktası hayata geçirilir. Çilek hem Bursa'nın, hem de ülkemizin çocuk ve bebek mobilyasında gururu olur. Önümüzdeki 5 yıl içinde hedef 1.000'in üzerinde satış noktası kurmaktır.

Ticaret Bakanlığı'nın katkılarıyla 2012 yılından bu yana gerçekleştirilen Türkiye İnovasyon Haftası, bu yıl pandemi nedeniyle 25-26 Aralık tarihlerinde sanal ortamda düzenlendi.

"İhracat inovasyonla, Türkiye ihracatla yükselecek!" sloganıyla düzenlenen İnovasyon Haftası; eğitimden sanata, bilimden sağlığa, ihracattan dijital ve sosyal medyaya her alanda etkili, tüm sektörleri kapsayan bir organizasyon oldu.

Etkinlikte bu temalar çerçevesinde 63 yerli ve 7 yabancı konuşmacı yer aldı. Ayrıca TİM-TEB Girişim Evi'nden başarılı 19 proje, İnovaLİG, İnoSuit ve İnovaTİM'den 15 projenin başarı hikayeleri de anlatıldı.

8. Türkiye İnovasyon Haftası'nda Çilek Mobilya Tasarım Merkezi Direktörü Çiğdem Esra Kanberoğlu, İnoSuit Programı ile Çilek'in yenilikçi, ergonomik ve güvenli üretim vizyonunu anlattı.

Çilek'i kutluyorum. Bursa'nın tanıtımı noktasında bunun benzeri etkinliklerde Bursa firmalarının yer alması önem taşıyor.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.