Hava Durumu

Sezin Türk Kaya, Uzak ve Akeramos

Yazının Giriş Tarihi: 27.03.2021 07:30
Yazının Güncellenme Tarihi: 27.03.2021 07:30

Kolaj baskı veya Kolografi tekniği geniş parçaların metal ve tahta baskı plakası üzerine yapıştırılarak ayrı ayrı parça etkisi bırakacak şekilde baskının gerçekleştirilmesidir.

Sanatçı ve Öğretim Üyesi Doç. Sezin Türk Kaya'nın "Uzak" isimli sergisi, dün sanatçı Aysun Diniz Çölbayır'ın sahibi olduğu Akeramos Sanat Galerisi'nde açıldı. Sergi 25 Nisan'a kadar açık kalacak.

Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Öğretim Üyesi Doç.Sezin Türk Kaya'nın sergide 27 kolografik baskı ile çalıştığı eser bulunuyor.

SEZİN TÜRK KAYA KİMDİR?

2004'te Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği - Grafik bölümünden mezun olan Kaya, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde 2007'de "Geçmişten Günümüze Almanya'da Ekslibris" isimli çalışması ile yüksek lisansını, Prof. Gülbin Koçak danışmanlığında tamamladı. Bir süre Almanya'da Hochschule für Angewandte Wissenschaft und Kunst, HAWK'ta araştırmalar yaptı.

2011 yılında "Gelişim Sürecinde Kolografi ve Deneysel Baskıresme Etkileri" isimli sanatta yeterlilik çalışması ile Prof. Atilla Atar'ın danışmanlığında sanatta yeterliliğini aldı.

5 kişisel, 35 Ulusal karma ve grup sergisi, 2 yurtdışı kişisel sergisi ve 24 Uluslararası karma ve grup sergisinde eserleri sergilendi. Ayrıca 13 tasarım etkinliğine katıldı ve 2 ödülü bulunmakta.

UZUNOĞLU NE DEDİ?

Sergi ile ilgili olarak sanatçının bu sergide sanatsal birikimini ileriye taşıdığını ve izleyiciyle deneysel bir sürecin sonuçlarını paylaştığına dikkat çeken sanatçı-öğretim üyesi Meryem Uzunoğlu şunları söylüyor:

"Sanatçı önceki serilerinde olduğu gibi bu sergide de izleyiciyi yıkık dökük evlerin yer aldığı ıssız sokaklarda dolaşmaya davet ediyor. Kimi zaman dibine kadar yaklaştığı bu viraneler kadrajdan dışarı taşıyor, kimi zaman da birbirine destek olarak ayakta duran yığınlara dönüşüyor. Ancak her seferinde kadrajın tamamına yayılmış detayların büyüsüne kapılıyoruz.

Minik saksılarda boy vermiş çiçekleri, derme çatma balkon korkuluklarını, boydan boya uzanmış iplere asılı çamaşırların rüzgârda salınmasını keyifle izliyoruz. İçimizi ısıtan bu detaylar bizi kendine çekerken sımsıkı kapanmış kapılar, perdeleri çekilmiş pencereler ve aşağı inmiş ahşap panjurlar belli bir mesafede kalmaya zorluyor bizi. İçimizde bir merak duygusu filizlenirken karşımızdaki kapıların aralandığını, perdelerin açıldığını ve içeri davet edildiğimizi hayal ediyoruz. Ve kendi öykümüzü yazıyoruz... Tebessüm ederek yan taraftaki esere doğru yürürken başka hikayelere doğru yol alıyoruz.

Sanatçı dar espasları ortaya çıkartmak için açık koyunun nüanslarını ve dokuyu kullanıyor. Bu monokrom resimlerde şiddetli koyular ve beyazların yer yer patlaması güçlü bir etki yaratırken çizgi ve dokuyla hareketlenen alanlarda anlatı yoğunlaşıyor. Sanatçının belleğinden süzülerek sanatsal ifadelere dönüşen imgeler gizem, belirsizlik ve arada kalmışlık hissi birleşiyor ve bizi kendi öykülerimizi yazmaya davet ediyor."

Sezin Türk Kaya'yı kutluyorum. Nice sergilere diyorum.

BUSİAD'la Göbeklitepe

Göbeklitepe'nin keşfi ile gerek Anadolu tarihinde, gerekse dünya insanlık tarihinde yeni bir kapı açıldı. Bir takım bilinen ezberler bozuldu.

Bu konular Perşembe günü BUSİAD'ın geleneksel etkinliği olan Açık kapı toplantıları, Felsefe Söyleşileri'nde online olarak masaya yatırıldı

"Neden Göbeklitepe?" sorusunun yanıtını İstanbul Üniversitesi, Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Özdoğan hocadan dinledik.

Birçok yeni bilmediğimiz konuyu öğrendik. Kendilerine teşekkür ediyorum.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.