Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Yaşam Boyu Öğrenme ve Milli Hazine kavramı

Yazının Giriş Tarihi: 01.01.2018 10:13
Yazının Güncellenme Tarihi: 01.01.2018 10:13

1970'li yıllarla birlikte eğitimde Yaşam Boyu Öğrenme kavramı konuşulmaya başladı. Yaşam Boyu Eğitim, yaygın ve algın eğitim modellerini içerisinde barındıran bir sürecin bütünüdür. Birey, hangi yaşta olursa olsun, eğitim seviyesi ne olursa olsun yaşam boyu eğitimin bir parçası olabilmektedir.
Bilindiği gibi belirli yaş grubundaki ve aynı seviyedeki bireylere, amaca göre hazırlanmış programlarla, okul çatısı altında düzenli olarak yapılan eğitime örgün eğitim diyoruz. Yaygın eğitim de örgün eğitim yanında veya dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerinin tümünü kapsar. Bu arada insanın ailesinden, komşularından, işyerinden, iletişim araçlarından, kütüphanelerden öğrendikleri de algın eğitimi içerir.
Bu arada BTSO da geliştirdiği projelerden biri olarak Uludağ Yaşam Boyu Eğitim Merkezi'ni hayata geçirmeye çalışıyor. BTSO Başkanı İbrahim Burkay, iş dünyamız için otel, tez odaları, grup çalışma odaları, kütüphane, konferans salonları, kafeterya, restoranlar, yüzme havuzları, spor merkezi ve spa merkezini bünyesinde barındıran bir yaşam boyu eğitim merkezi için çalışmalarını sürdürüyor.


Yalın Enstitü Kurucu Başkanı Yalçın İpbüken'in 2017 değerlendirmesi, 2023 ve 2032'ye kadar uzanan süreçle ilgili düşüncelerini paylaştığı mektup çok ilgimi çekti. İş dünyasının bence bu mektubu okumasında yarar olduğunu düşünüyorum.
İpbüken, mektubunun bir bölümünde Japon NHK kanalında izlediği bir seramik ustası ile yapılan söyleşiden şunları aktarıyor:
"NHK'da Japon Seramik Mirası ve sanatçılığı ile ilgili bir program izliyordum. Programda söz konusu olan kişiyi tanıtırken program sunucusu kendisini 'Milli Hazine/National Treasure' olarak vasıflandırıyordu. Milli Hazine kavramını çok değerli eserler için birçok kere duymakla beraber hayatta olan, profesyonelliklerinin sınırını aşmış bu gibi kişileri Milli Hazine olarak vasıflandırmaktan çekinmeyen bir dil kullanmalarını çok önemsedim.
Bu unvana konu olan kişi seramik üzerine altın varakları işleyerek sanat eseri yaratan bir çaba içinde iken söyledikleri hâlâ kulaklarımda yankılanıyor, bu kişi konuşurken atalarından uzun yılların çabaları ile günümüze gelen sanatı geleceğe taşırken büyük bir tevazu içinde 'sürekli öğrenmekten' bahsediyordu."
Michelangelo Buonarroti, 1475 ve 1564 yılları arasında yaşadı. Michelangelo'nun 87 yaşında gözlerinin zor gördüğü bir dönemde ünlü bir mimari eserini yaparken, bir sütun önündeki iskeleye çıkar. Ve elleri ile sütunu incelemeye başlar. Onu gören ustaları telaşa kapılırlar ve "Usta ne yapıyorsun?" diye ona sorarlar. Onun verdiği cevap tarihe geçen bir cevaptır:
"Ancora Imparo" yani "Hâlâ Öğreniyorum" der. İnsanlık tarihinin en büyük sanatçılarından biri 87 yaşında bile öğreniyordur. İşte, Yaşam Boyu Öğrenmenin en çarpıcı örneği budur.
Bizlerin de artık Milli Hazine kavramına Japonların baktığı gibi bakmamız gerekmektedir. Biz birçok Milli Hazinemizi yok sayıyoruz ve yok etmeye çalışıyoruz.
2018 yılının hepinize, ülkemize ve dünyamıza sağlık ve huzur getirmesini diliyorum.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.