Hava Durumu

Acemler'de direksiyonel kavşaktan vazgeçildi

Yazının Giriş Tarihi: 14.03.2020 09:07
Yazının Güncellenme Tarihi: 14.03.2020 09:07

Bursa'da trafiğin düğüm noktasını oluşturan Acemler Kavşağı, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın ulaşım ajandasının birinci sırasında.
Öyle bir kavşak ki İstanbul 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nden günlük ortalama geçiş 180 bin araçken Acemler'deki günlük geçiş 210 bini aşıyor
Biraz hatırlatma yapmakta fayda var:
İlk kez Erdem Saker döneminde gündeme gelen Acemler'in temeli Erdoğan Bilenser döneminde dönemin Bayındırlık Bakanı Koray Aydın tarafından atıldı. Ancak, proje yargıya taşınınca durdu. Kavşağı yapmak ise merhum Hikmet Şahin'e nasip oldu. İlk yıllarda trafiğe nefes aldıran kavşakta, artan araç sayısı nedeniyle Recep Altepe döneminde eklenen lup da çözüm olamadı.

Bugün hangi Bursalıya trafik ile ilgili soru yöneltirseniz Acemler'deki sıkıntıyı anlatır.
Emek-Şehir Hastanesi Bursaray hattının Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılacağının kesinleşmesinin ardından Aktaş, bütün enerjisini Acemler üzerinde yoğunlaştırdı.
31 Mart'taki seçim kampanyası döneminde Acemler için 'Direksiyonel Kavşak' formülü kamuoyuna açıklayan Aktaş, geçen ay ASTV'de yayınlanan Sönmez Medya Buluşmaları'nda Acemler ile ilgili proje değişikliği sinyalini vermişti.
Bu değişiklik kararı öncesi akademik oda temsilcileri, akademisyenlerle görüşen Aktaş, İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaştırma Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı'dan görüş almıştı.

Programdaki açıklamasında, 'Bursa'nın yüzde 15-20 iyileştirme sağlayacak bir projeye 160 milyon liralık yatırım yapma lüksü yok' diyen Aktaş'a Acemler'de gelinen son noktayı sorduk. O da yanıtladı:
'Acemler'de projeyi değiştirdik. Direksiyon kol artık olmayacak. 5-6 tarafta yapılacak çalışma var. Direksiyonel kol hem beklediğimiz rahatlatmayı kısa süre için sağlasa da uzun vadede çözüm getirmeyecek ve yüksek maliyetli bir iş. Ayrıca görsel olarak da şehrin siluetine ciddi şekilde zarar verebilir'
Proje ve simülasyonların tamamlanmak üzere olduğunu da ifade eden Aktaş, bir bölümünü kendi imkanlarıyla yapacakları ve Hayran Caddesi'nin tünelle geçileceği projenin tanıtımı için birinci değerlendirme toplantısını beklediklerini sözlerine ekledi.

AKTAŞ: HER TÜRLÜ ELEŞTİRİYE AÇIĞIM

İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Mehmet Albayrak, geçtiğimiz ay yapılan 17'nci Olağan Genel Kurul'da güven tazeleyerek üçüncü dönem için yeniden başkanlık koltuğuna oturdu.
Mehmet Albayrak ve yönetim kurulu üyeleri dün Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ı ziyaret etti. Şubenin çalışmaları ve belediye ile ortak yürütülecek projelerin ele alındığı toplantıda Albayrak, yeni dönemde İMO olarak yapıcı eleştirilerin alternatif çözüm önerileriyle birlikte devam edeceği mesajını verdi.

Başkan Aktaş da, her türlü eleştiriye açık olduğunu vurgulayarak, 'Hakaret içermediği sürece her türlü eleştiriye saygı duyarım. İlk göreve başladığım günlerde muhalefet partisinden bir ilçe başkanına yaptığı eleştiriden sonra teşekkür ettim ve dikkat çektiği noktayla ilgili davranışı bir daha göstermedim. Kendisine teşekkür etmeme ilçe başkanı da şaşırmıştı' dedi.

İHRACATTA ŞİMDİLİK SORUN YOK

Bursa, ihracatta Türkiye'nin lokomotif kentlerinden biri. Geçen yıl 187 ülke ve özerk bölge ile 14 serbest bölgeye 14 milyar 987 milyon 145 bin dolarlık dış satım gerçekleştirildi.
Peki koronavirüs ihracatı nasıl etkiliyor veya önümüzdeki günlerde neler olacak?

Bu soruyu konunun birinci derece ilgilisi olan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Dış Ticaret Konseyi Başkanı Murat Bayizit'e sorduk.
Bayizit, hem kendi işi hem de BTSO dolayısıyla Bursa'nın yurtdışına seyahat eden iş insanlarından biri. Koronavirüs yüzünden tüm seyahatlerini erteledi.
Sadece o değil BTSO da yurt dışıyla bağlantılı etkinliklerine ara verdi. Önümüzdeki hafta Gıda UR GE'sinin düzenlediği 40 ülkeden 200 katılımcının yer alacağı alım heyetiyle ilgili etkinliği ekim ayına ertelendi.
Koronavirüs, şu anda sadece İran ve onun üzerinden karayoluyla yapılan ihracata sekte vurdu. Türki cumhuriyetlere giden özellikle tekstil ürünleri TIR'ları bekliyor.
Avrupa ile ilgili şimdilik sıkıntı yok. Ancak, Türkiye'deki otomotiv sektörünün büyük üreticilerinin tedarik sıkıntıları önümüzdeki aylarda başlayabilir.
Krizi fırsata çeviren sektör var mı?
Kimya ve temizlik ürünleri dışında yok. O da temizlik malzemeleri için alkol üretimi yapan kartellerin fiyatı 800 dolardan 2 bin dolara çıkarmaları nedeniyle kısa sürebilir.
Bayizit'e göre, Türkiye şu anda iyi bir strateji izliyor. Sakin olmak ve panik havası oluşturmamak önemli. Bu şekilde giderse sıkıntı yok. Ancak İtalya'nın yaptığı gibi olursak çok daha büyük problem yaşarız.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.