Hava Durumu

Aktaş net konuştu: Çataltepe asla ve asla düzelmez

Yazının Giriş Tarihi: 07.04.2022 07:52
Yazının Güncellenme Tarihi: 07.04.2022 07:52

Koronavirüs pandemisi, yılların alışkanlıkları ve geleneklerinin değişmesine neden oldu. İki Ramazan ayını ve bayramları evlerde karantinada geçirdikten sonra bu yıl pandeminin azalmasıyla özlediğimiz günlere yavaş yavaş dönmeye başladık.

Bursa Sanayici ve İş İnsanları Derneği (BUSİAD), pandemi nedeniyle birçok kurum gibi geleneksel iftar programlarını iptal etmişti. İki yıl aranın ardından düzenlenen ilk iftar programının konuğu ise Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş oldu.

BUSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Buğra Küçükkayalar’ın açılış konuşmasının ardından kürsüye çıkan Aktaş, 2040 Çevre Düzeni Planı, Kültür Park Master Planı, Ulaşımda Yeni yatırımlar, TEKNOSAB yapılanması ve etkisi konu başlıklarını anlattı.

Bu konuyla ilgili detayları anlatmadan önce soru-cevap bölümüyle başlamak istiyorum. Çünkü konu önemli. Kestel Çataltepe’de BESOB tarafından başlatılan ancak yılan hikayesine dönen sanayi sitesiyle ilgili sorulan soruya Aktaş önemli bir yanıt verdi.

Önceki ay Uludağ Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Yunus Aydın, esnafın mağdur olmaması için bu alanın bin dönümünün küçük esnafa ayrılıp, geri kalanın da OSB yapılmasını önermiş ve Uludağ OSB olarak bunu üslenebileceklerini söylemişti.

Soruya sitenin temel atma törenine Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Başbakanlığı döneminde katıldığı hatırlatmasını yaparak başlayan Aktaş, burayla çok ilgilendiğini vurguladı ve şöyle devam etti:

Bu konu asla ve asla düzeltilemez. Hele şu inşaat maliyetleriyle düzeltilemez. Bu gerçeği gördüm.  Bana göre bu iş bitmiş. Olması mümkün değil. Ortada çok değerlenmiş bir arsa var fakat o arsanın üzerine o binaları yapacak güç kalmamış millette. 10 bin lira verende konuşuyor 110 bin lira veren de konuşuyor. Bizim orada yerimiz var diyor ama TOKİ’nin parasını ödememişsin. Ne olacak?  BESOB seçimleri olduğu için o detaylara girmek istemiyorum. Bana göre o iş olmaz. Olacak bir tarafı yok. Ben ticaret yaptığım için direkt pat diye konuşuyor olabilirim yanlış anlaşılmasın’

Toplantıya 1994-1999 yılları arasında Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevinde bulunan Erdem Saker de katıldı. Aktaş, sunumunda, Saker’in 1996 yılında bir televizyon programında yaptığı konuşmayı izlediğini ve aradan 25 yıl geçmesine rağmen Bursa’da aynı konuların konuşulduğunu söyledi.

Saker’in görev döneminde Bursa’ya çok ciddi katkılar yaptığını ve hala Hayvanat Bahçesi’nde hizmetlerinden yararlandıklarını söyleyen Aktaş, ‘Belediye personeli Sayın Saker’in yarısı kadar samimi çalışma Bursa uçardı’ dedi.

‘RECEP ALTEPE’YE T2’NİN YANLIŞ OLDUĞUNU SÖYLEDİM’

Aktaş, konuşmasında T2 hattının test sürüşlerine mayıs ayında başlanacağını, haziran ayında da normal seferlere geçileceğini açıkladı. Yine soru-cevap bölümünde söz alan Saker, bir katkı yapmak istediğini vurgulayarak, T2 hattıyla ilgili eleştirilerini dile getirdi.

İstanbul yolunun tramvay değil, hafif raylı sistem yolu olduğuna dikkat çeken Saker şöyle devam etti:

‘Osmangazi istasyonundan inşaat sırasında İstanbul yolu hattının çıkışı bırakıldı.  Ben belki görmem sizler göreceksiniz İstanbul yolunu düşündüğünüz dönüşümler yapıldığında tramvay o yolcuyu taşıyamayacak. DOSAB var, konut alanları var. İstanbul yolu Bursaray projesinin hattıdır. 

Recep (Altepe) Başkan, o projeye başlarken kendisine gittim anlattım. Yanlış yapıyorsunuz, acele etmeyin illa raylı sistem koymak diye bir şey yok. Şu anda katlı otobüsler koyun. Ama ne zaman yük raylı sistem büyüklüğüne ulaşırsa o zaman arşivinizdeki projeyi çıkıp uygulayın. Bütün ilgililer burada, siz buradasınız. Günün birinde beni ararsınız Erdem Saker bunu söylemişti diye’

KENT İÇİNDEKİ SANAYİNİN TAŞINMASI GEREKİYOR

Konuşmasında 2040 Çevre Düzeni Planı’nı anlatırken Bursa’nın cazip bir kent olduğunu ve bunu korumaya devam ettiği vurgusu yapan Aktaş, sanayi alanlarıyla ilgili şunları söyledi.

Almanya’da sanayi bölgelerinin kapladığı alan yüzde 4.5. Bursa’da hala yüzde 0.8 plansız sanayiyi de eklersek yüzde 2 yapıyor. Sanayileşme ile ilgili bir hamle yapılabilir. Benim bu konudaki kanaatim, bir kere içerisini temizlemek lazım. Çünkü konutlarla iç içe geçmiş sanayi bölgeleri var. Yeni tasarlanacak sanayi bölgelerinden taşıma yöntemi olması gerekir. Vişne Caddesi tarzı yapılanmaların olduğu yerleri, sanayi ile konutun iç içe geçtiği bu yerleri ayıklamak lazım. Öncelikle yapılması gereken hamle bu’

Aktaş, kentin batıya doğru müthiş derecede büyüdüğünü ve büyümeye devam ettiğini ifade ederek, 2040 planı ve TEKNOSAB ile ilgili de şunları söyledi: 

Nerede konut, nerede ticaret, nerede sanayi, nerede bundan sonraki gelişim, bunların hepsini tanımlayarak hale getirmemiz gerekiyor. Bunları tanımlamadan mevcut sanayi bölgesinin dönüştürme ile alakalı yaklaşım çok sağlıklı bir yaklaşım değil. Bizim Katma değeri yüksek işler yapmamız lazım. TEKNOSAB’da bu manada değerli ve kıymetli görüyorum.”

Çevresinde 11 mahalle bulunan Hamitler çöp depolama alanın buradan kaldırılması gerektiğini kaydeden Aktaş, Bursa’nın öncelikli sorununun ulaşım olduğunu vurguladı ve şöyle devam etti: 

‘Bursa’da herkes ulaşımı konuşuyor. Trafik sebep değil, trafik sonuçtur. Siz 3 katlı binaları yıkıp, 13 katlı binalar yaparsanız trafik olur. TEKNOSAB mesela aldığım bilgilere göre 18 bin istihdamdan bahsediliyor. 180 bin nüfuslu bir şehir planlamak zorundasınız.” 

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.