Hava Durumu

Aktaş, yeşil beyaz taşın altına neden elini koydu?

Yazının Giriş Tarihi: 09.03.2022 08:14
Yazının Güncellenme Tarihi: 09.03.2022 09:18

Ukrayna’daki savaş, marketlerdeki yağ kapışması, akaryakıt fiyatları görünün gündem olsa da Bugünlerde Bursa’nın gözü kulağı Bursaspor’da. Çünkü bir zamanların şampiyonu küme düşme potasında.

Bursa’nın gözünün kulağının yeşil beyazlı takımda olması da lazım.

Çünkü Süper Lig Şampiyonluğu’nu elde eden takım sayısı hala bir elin parmaklarını geçmiyor. Geçmişteki başarılı imajın üzerine bir de şampiyonluk tacı eklenince, kentin tanınan ve bilinen en önemli markası Bursaspor olmuştu. Bir marka yaratmak için ne kadar emek harcandığını bilenler dediklerimi daha iyi anlayacaklardır.

Bir de yeşil beyaz sevdası olanlar var ki onlar için her şeyden daha değerli.

Böyle bir markayı kaybetmeyi kim ister ki…

Sönmez Medya Buluşmaları programına konuk olan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ile sohbetimizin ana konusu da bu nedenlerden ötürü Bursaspor oldu.

Başkana tabii ki ulaşımı, hanlar bölgesini ve yılan hikayesine dönen T2 hattını sorduk ama can yakan konu Bursaspor’du.

Can alıcı soruyu Bursa Hakimiyet Spor Müdürü Süha Gürsoy yöneltti. Neden taşın altına elinizi koydunuz, kümede kalacak mıyız?

Başkan Aktaş da sürece nasıl müdahale ettiğini yani neden taşın altına elini koyduğunu anlattı:

’29 Ocak günüydü. Önce yönetim lideri, ardından yönetim istifa etti. Bir boşluk vardı. Teknik direktör Tamer Tuna açıklama yaparak bu takım sahipsiz değildir dedi. Bursaspor, 13 kişi ile kampa gitti. Bunların 4’ü ise kaleciydi. Dediler ki otelde mahsur kaldık parasını gönderir misiniz? Belediye başkanı olarak bu manzara karşısında ne yaparsınız bana söyler misiniz?

Aktaş, birileri bazı şeyleri kendisine fatura etmeye kalktıklarını ancak bir gün hakikati anlayınca kendisinin ne kadar Bursasporlu olduğunu ve yerel yönetici olarak bu işe nasıl sahip çıktığını anlayacaklarının altını çizerek şöyle devam etti:

‘Bu şehrin aynı zamanda yerel yöneticisiyim. Evet, bizim asli işimiz değil. Bir yerel yöneticinin yapması gerekeni yapıyorum. Hatay genel sekteri Hatayspor’un başkanı Gaziantep genel sekreteri  Gaziantepspor yöneticisi. Benim bu işi belediyeleştirmek gibi bir niyetim yok. Ali Ay, Mesut Mestan, Erkan Kamat  ve en son Hayrettin Gülgüler yönetimine de destek verdim.

'KAN KUSTUM KIZILCIK ŞERBETİ İÇTİM DEDİM'

‘Formalarında Biko reklamlarıyla çıkıp maçta yenilen takımın röportajında bana her türlü hakarette bulundular. Biko neredeye ait? Büyükşehir belediyesine ait kuruluş. Ben bunların hepsini yuttum. Kan kustum kızılcık şerbeti içtim dedim. Benim kişilerle falan işim yok’

Teknik Direktör Tamer Tuna ile helalleşerek ayrıldıklarını ifade eden Aktaş, alınan 5 oyuncunun tamamının Tamer ve Deniz hocaların kararı olduğunu söyledi.  Bursaspor’un mutlaka kümede kalması gerektiğinin altını çizen Aktaş, şunları söyledi:

‘9 kişi kalan Tuzla ve Bolu’ya karşı ben mi oynayacağım. Hasta halimle ilaç takviyesi alarak maçlara gittim. Gözükelim katkı verelim diye.  Geriye 11 maç, 33 puan kaldı. Yenilmeyecek takım yok. Bu takıma elektroşok lazım. İnşallah sporcu kardeşlerim nerede olduklarının farkına vararak ellerinden geleni yaparlar. Herkes üzerine düşen görevi yapması lazım.  İkinci lige düşmek bizim için bir felakettir’

Aktaş, ligde kaldıktan sonra Vakıfköy gibi bir gerçeği göz önüne alarak yola devam etmek gerektiğini hatırlatarak, 8-9 futbolcu 60-70 milyona uçup gittiler. Size temin ederim Bursaspor borçların yüzde 70’ini öderdi bu çocuklar. Ama süreci idare edemedik’ dedi.

Bu mücadeleye rağmen Bursaspor’un ligde kalamayabileceğini de ifade eden Aktaş, şöyle devam etti:

‘Ben ölmüş ve tamamen düşmüş bir yapıyı ayağa kaldırmak adına bir yerel yönetici olarak risk aldım görev aldım. Kimseden alkış beklemiyorum ama saygı bekliyorum. Yaptığım işin ne kadar büyük bir fedakarlık olduğunu da birilerinin bilmesini istirham ediyorum’

T2 HATTI HAZİRANDA SEFERLERE BAŞLAYACAK

Ulaşım, Bursa’nın en önemli konularından biri son haftalarda öğrencilerin ilgisi, akaryakıt fiyatlarındaki artışlar nedeniyle toplu ulaşıma ilgi arttı. Bursa’daki toplum ulaşımı kullanan sayısı 820 bini gördü. Bu rakam pandemi öncesi 930 binlerdeydi. Son bir buçuk yılın ortalaması ise 650 bin dolayındaydı.

Aktaş, trafikte nispi bir rahatlama olsa da ulaşım yatırımlarının devam etmesinin kaçınılmaz bir gerçek olduğuna dikkat çekerek, ‘Merkezde çoğalıyoruz. Nüfus bir yılda 46 bin arttı’ dedi.

Trafikte Şehir Hastanesi’nin nirengi noktalarından biri haline geldiğini ve yol çalışmalarının haziran ayına kadar tamamlanacağını ve çevre yoluna çıkmak için ciddi alternatif hatlar oluşturulacağını ifade eden Aktaş, şöyle devam etti:

‘Nihayet Emek- Şehir hastanesi inşaatı başladı. Bursa tarihinde ulaştırma bakanlığı tarafından Bursa şehir içinde yapılan ilk raylı sistem çalışması.  Genel müdür haftanın iki günü burada hem bu çalışmayı hem de hızlı treni sıkı bir şekilde takip ediyor.’

Aktaş, da T2’nin yılan hikayesini döndüğü gerçeğinin altını çizerek, bu hatta test sürüşlerinin mayıs,  düzenli seferlerin de haziranda başlayacağını söyledi. 

5 BÜYÜKŞEHİR ARASINDA EN UCUZ SU BURSA'DA

Alinur Aktaş, zor bir dönemden geçildiğini ve göstermelik projelerle değil, vatandaşın direkt cebine dokunacak konuları ele aldıklarını ifade ederek, sudaki indirimi gıda olarak değerlendirip ilk gerçekleştiren belediye olduklarını söyledi.

Muhalefet partisi başkanlarının yanlış beyanlarla Bursa halkını yanlış yönlendirdiğini de savunan Aktaş, ‘Türkiye’nin 5 büyük belediyesini istedikleri kriterlerle tespit edebilirler, biz 5 büyük şehir arasında en ucuz suyu evlere ulaştıran belediyeyiz’ dedi.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.