Hava Durumu

Bursa Airport'un değerini bilmek...

Yazının Giriş Tarihi: 09.01.2020 08:24
Yazının Güncellenme Tarihi: 09.01.2020 08:24

İstanbul, havayolu ulaşımı açısından önceki gün kabus dolu saatler yaşadı. Fırtına yüzünden Sabiha Gökçen'de sabah saatlerinde özel bir havayolu şirketine ait uçak pistten çıkarak, çamura saplandı. Uçaklar İstanbul Airport'a yönlendirildi. Fırtına burayı da etkiliyordu. Rusya Devlet Başkanı Putin'in uçağı bile Atatürk Havalimanı'na yönlendirildi.

Uçakların yönlendirildiği bir havalimanı daha vardı. Tabii ki Yenişehir. Fırtınadan etkilenmediği gibi İstanbul'dan gelen uçaklara da güvenli iniş sağladı. Bu bilinen bir gerçek. Sadece önceki güne ait özel bir durum değil. Kış aylarındaki fırtınalı havaların güvenli limanı Yenişehir, daha doğrusu Bursa Airport.

Bursa Airport, tüm bu özelliklerine rağmen açıldığı günden beri istenilen verimlilikte bir türlü kullanılamadı. İç hatlara konulan seferler, daha vatandaşta alışkanlık yaratması beklenilmeden yolcu azlığı gerekçesiyle kısa sürede kaldırıldı. Sanki görünmez bir el Bursa yolcusunu İstanbul'a yönlendirdi. Bugün saat başı birkaç otobüs Sabiha Gökçen'e sefer düzenliyor.

Tüm bunlara rağmen Yenişehir için büyük çaba harcayanlar da var. AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin bunlardan biri. Seçildiği günden beri Yenişehir için gösterdiği çabalar 2019'da bir canlılık yaratırken, 2020 için umut oldu.



İnşaat Mühendisleri Odası Ulaşım Komisyonu Üyesi Cengiz Duman, yıllardan beri Yenişehir Havalimanı'nın belirli dönemlerde raporlarını hazırlıyor. Havalimanının daha rantabl hale getirilmesi için önerilerini sıralıyor. Duman'ın hazırladığı Bursa Airport 2019 Raporu dün elimize ulaştı.

2008 yılında beri yolcu taşımacılığı ile ilgili verilerin yer aldığı rapora rakamlar ışığında değerlendirme yapan Duman'a göre, Bursa Airport, tüm olumlu yönlerine rağmen yine İstanbul lobisinin altında ezildi.
İstanbul'da seferler iptal edilirken, Yenişehir'de hiçbir sorun yok. Buna rağmen halen Yenişehir'in uzak olduğu gerekçesi öne sürülerek İstanbul'un bu derecede ön planda tutulması kabul edilebilir değil.

REKOR KIRILDI AMA YETERSİZ

Bursa Airport, 2019'da 252 bin 931 yolcu ile tüm zamanların iç hat rekorunu kırdı. Bir önceki yıla oranla yüzde 13 oranında yolcu artışı sağlandı. Bu rakam ülke genelindeki 100 milyon 140 bin yolcunun ancak binde 2,5'ine denk geliyor. Dış hatlarda ise 16 bin 852 kişi ile son 10 yılın en düşük yolcu sayısı gerçekleşti. Yine ülke geneliyle kıyaslarsak 108 milyon 692 bin dış hat yolcusunun onbinde 1,6'sına denk geliyor.

Yurtiçi ve yurtdışı toplam yolcu sayısı ülke genelinde 208 milyon 833 bin iken Bursa'da bu rakam 269 bin 783 kişide kaldı.

Bir umut olan kargo taşımacılığının rakamları da pek parlak değil. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Lojistik AŞ.'nin tüm çabalarına rağmen yıl boyunca taşınan bagaj, kargo ve posta miktarı 2628 ton olarak gerçekleşti. Rakamın küçüklüğünü anlatmak için bir örnek verirsek; toplam taşıma tutarı sadece 100 TIR'a eşdeğer. Bursa'daki ihracat rakamları açısından değerlendirildiğinde bu miktar bir günlük TIR taşımacılığının bile altında.

YENİŞEHİR NASIL CAZİP HALE GELİR?

Cengiz Duman'ın bu veriler ışığındaki önerisi ise Bursa Airport için tüm paydaşların elini taşın altına sokması gerekliliği.

'Bu şehrin sahiplerine seslenmek istiyorum' diyen Duman, havaalanının daha rantabl kullanılması için önerileri ise şöyle:
- Yenişehir'in İstanbul'dan daha yakın ve ulaşımının daha ekonomik olduğu anlatılmalı. İstanbul'un arka bahçesi değil, hava yolu trafik yoğunluğuna ortak olmak istiyoruz. Yenişehir'i kullanacaklardan otopark ücreti alınmamalı.
- İnsanlara sadece uçmak için değil, zaman geçirmek için de bu bölgeye çekmeyi amaç edinecek AVM, sosyal donatı alanları, eğlence parkı, free shoplar, outlet merkezleri gibi alanlar oluşturup Yenişehir Havaalanı ve bölgeyi algıda yakınlaştırıcı projeler üretmeli. -Yapımı devam eden hızlı tren ve karayolu bağlantıları ile Bursa ve çevresinin taşımacılık sektörü Yenişehir'e kaydırılmalı.
- Başta ülke genelinde Samsun, Adana, Gaziantep, Ordu-Giresun, Van, Antalya, Kayseri gibi şehirler ve Üsküp, Filibe, Kosova, Sofya gibi yurtdışı ağına ek olarak yaz dönemlerinde Avusturya, Almanya, Belçika ve Fransa gibi gurbetçi yoğunluğunun çok olduğu ülkelere ayda birkaç kez olsa bile karşılıklı seferler başlatılmalı.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.