Hava Durumu

Bursa, turizm pazarlama stratejisini değiştiriyor

Yazının Giriş Tarihi: 05.02.2020 08:01
Yazının Güncellenme Tarihi: 05.02.2020 08:01

Bursa, tarım ve sanayi kimliklerine geçtiğimiz yıllarda isabetli kararla turizmi ekledi.
Rotanın turizme çevrilmesiyle kamu ve sivil toplum örgütlerinin çalışmalarının tek elden ve koordineli bir şekilde yürütülmesi amacıyla 3 yıl önce Bursa Turizm Platformu oluşturuldu. Valilik, büyükşehir belediyesi, kültür ve turizm müdürlüğü gibi resmi, TÜRSAB, Skal Kulüp, GÜMTOB gibi turizm alanında faaliyet gösteren paydaşların bir araya gelmesi ilk meyvelerini verdi. Bursa Turizm Zirveleri, fuarlar bu işbirliği sayesinde başarıyla gerçekleştirildi. Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, turizm zirvesinde platformun diğer kentlere örnek olması gerektiğini vurgulamıştı.
Nitekim Alpaslan'ın dediği de oldu. İstanbul kurdu, Eskişehir, Kütahya, Kocaeli, Yalova, Çanakkale, Balıkesir'de platform hazırlıklarına başladı. Desteği de Bursa veriyor.
Turizm platformunun kuruluş amacı, hedefleri ve bugüne kadar yaptığı çalışmalar, Muradiye Kuran ve El Sanatları Müzesi'nde düzenlenen basın toplantısı ile kamuoyuna duyuruldu.


Hasan Eker'in ardından geçen yıl Bursa Turizm Platformu Koordinatörü olan TÜRSAB Güney Marmara Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu, 2019 yılındaki faaliyetlerini ve 2020 yılı hedeflerini anlatırken önemli bir mesaj verdi: Bursa'nın turizm pazarlama stratejisi değiyor.
Daha önce çok pahalı olan fuarlar aracılığıyla yapılan pazarlama faaliyetlerinin yerini artık hedef ülkelerle karşılıklı ziyaretler, dijital pazarlama ve sosyal medya tanıtımları aldı.
Bir de unutmadan dizi ve film çekimleri için mekan temini. Neden bunu özellikle vurguladım. Basın toplantısı bittikten sonra Muradiye Külliyesi'ni gazeteci arkadaşlarım Mustafa Özdal ve Ersel Peker'le birlikte Muradiye Camii İmamı Lütfi Taşçı hocanın mihmandarlığında gezdik.
Bursa'nın Topkapı'sı olarak nitelendirilen Muradiye Külliyesi'nin girişinde Körfez ülkelerinden geldikleri anlaşılan bir turist grubunun önce rehberi, ardından grup üyelerinin ısrarla Şehzade Mustafa'nın türbesi hangisi diye sordu.
Muhteşem Yüzyıl dizinin etkisi hâlâ devam ediyor. Belki milyonlarca lira dökseniz yapamayacağınız tanıtımı bir dizinin nasıl gerçekleştirdiğine kendi gözlerimizle tanık olduk.

GÜNÜBİRLİK ÇOK, KONAKLAYAN AZ

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, görev geldiği günden beri tüm konuşmalarında turizmi ön plana çıkarıyor. Haklı da tarihi, dağı, denizi olan Bursa gibi bir kentin turizm alanında geri kalması anlaşılır değil.
Toplantıda verdiği mesajlar da aynı yöndeydi. Bursa'nın turizmden aldığı payın artması için maddi manevi hiçbir fedakârlıktan kaçınmayacaklarının altını çizen Aktaş'ın mesajı netti: 'Kimsenin şüphesi olmasın. Bu konuda gözümüzü budaktan sakınmayız.
Peki, Bursa'ya gelen turist sayısı ne durumda? Toplantıda açıklanan rakamlar ufak da olsa bir hareketliliğin başladığı yönünde. Bir önceki yıla göre büyüme yüzde 8. Yıllık konaklama gün sayısı 3 milyon. Bunun bir milyon 647 bini yerli turist. Gelen turist sayısı ise 2 milyon barajını bir türlü aşamadı. Bursa'ya geçen yıl gelen turistler arasında ilk sırayı Kuveyt, Suudi Arabistan, Çin, Malezya ve Endonezya aldı. Ancak, Aktaş'ın toplantıda açıkladığı bir rakam. Bursa'nın turizm gerçeğini de gözler önüne serdi. Turizm Tanıtma Birliği'nin geçen yıl yaptığı çalışmada, Ulu Camii başta olmak üzere turistik mekanlara geçen yıl 4 bin otobüs turist geldiği tespit edilmiş. Daha önce bu konuda sayım yapılmıyordu. Gelen kafilelerin ilk sırasında Malezya, Endonezya, Güney Kore, İspanya ve Japonya yer alıyor.


Önümüzdeki yıllarda yapılacak çalışmalara da bu sayılar yön verecek. Konaklamanın artırılması için mevcut hedef ülkeler olan Güney Kore, Malezya ve Endonezya'nın yanı sıra Balkanlar ve Avrupa ülkelerine dönük tanıtımlara ağırlık verilecek. Önümüzdeki günlerde AB ülkelerinin büyükelçileri Bursa'da ağırlanacak.
En önemli faaliyetlerden biri haziran ayında yapılacak Bursa Gastronomi Festivali olacak. Aktaş, sıradan bir festival yerine uluslararası nitelikte bir etkinlik olmasını istiyor. Hedefi de tıpkı Gaziantep gibi Bursa mutfağının da UNESCO listesine girmesi.
Yerli turist için İstanbul'la başlanan bilboardlarlı Bursa davetlerine İzmir, Konya, Kocaeli, Eskişehir, Ankara, Gaziantep de eklenecek.

AKTAŞ'I ÇİLEDEN ÇIKARAN KAMU KURUMU

Turizmde en önemli konulardan biri de mekansal çalışmalar. Bursa geçmiş yıllarda tarihi ve kültürel mirasın ayağa kaldırılması amacıyla önemli çalışmalar yaptı. Son yıllarda Başkan Aktaş'ın etrafı kapatılmış değerli bir maden olarak nitelediği Hanlar Bölgesi'nde. UNESCO Dünya Mirası listesi'nde yer alan Hanlar Bölgesi'nin çevresinin açılması için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın verdiği destek üzerine bir umut ışığı doğdu. Büyükşehir Belediyesi de desteği aldıktan sonra koruma amaçlı imar planını meclisten geçirdi.


'Kervan yolda dizilir' anlayışıyla hızlı davranan Aktaş, kamulaştırmalara da başladı. Kızılay ile de anlaşma sağlandı. Tam bu noktada Kızılay'ın hemen yanında bulunan bir kamu binası için istenen fiyat Aktaş'ı çileden çıkardı. 'Anormal yüksek ve fahiş' olarak nitelendirdiği fiyatı duyunca nevrinin döndüğünü söyleyen Aktaş, kamu kurumunun adını ısrarlı sorularımıza rağmen vermedi.

'BİRİLERİNİN CANI YANACAK AMA DOKUNACAĞIZ'

Aktaş, Hanlar Bölgesin'de bu yıl yıkımlara başlayacaklarını da açıklarken, yıllardan beri şikayet konusu olan bölgedeki bazı yanlışlara da parmak bastı. Sözlerini aynen vermekte fayda var:
'Bu bölgedeki fiziki dönüşümü hep birlikte göreceğiz. Çok detay konular var ama orada Bursa döneri diye satılanlar orada yapılan iş ve işlemler Bursa'nın ruhuna da çarşıya da asla yakışmayan işler. Bunların hepsine sıra gelecek. Bu birilerinin canını acıtabilir ama biz bu destinasyonları Bursa için bir değer haline dönüştürmek istiyorsak biz bunları yapmak, dokunmak zorundayız'

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.