Hava Durumu

Geleceğin tatlarının buluşması

Yazının Giriş Tarihi: 11.10.2017 08:49
Yazının Güncellenme Tarihi: 11.10.2017 08:49

Almanya'nın Köln kentinde iki yılda bir düzenlenen ve bu yılki teması 'Geleceğin tatları' olan Anuga Fuarı"na 107 ülkeden 7 bin 405 firma katıldı. 298 firmayla beşinci büyük katılımcı olan Türkiye firmaları arasındaki Bursa markaları fuara damgasını vurdu.

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın (BTSO) 75 kişilik heyetle katıldığı fuarda önümüzdeki yılların gıda trendleri dikkat çekti. İki yıl önce Çin'in çıkarma yaptığı fuarın bu yılki yıldızları Arjantin, Şili ve Brezilya oldu. Dünyanın dört bir yanında kurdukları şirketlerle gıda piyasasında söz sahibi olan Türklerin kurduğu firmalar da hesaba katılırsa aslında Türkler, fuardaki katılımın gerçek sıralamasında ikinciydi.
Uzakdoğu ülkeleri ise kenti damak zevklerini dünyada yaygın hale getirmek için çaba gösterirken, bireysel tüketime yönelik hazır gıdanın ulaştığı nokta sektörün nereye gittiğinin en iyi göstergesi oldu. Hemen hemen tüm yiyecekler dondurulmuş ve hazır gıda haline gelmiş. Bir zamanlar uzay programlarına katılanlar için üretilen yiyecekler önümüzdeki yıllarda soframıza gelecek ve onlarla besleneceğiz.
İki hapla kahvaltı gibi abartılar olmayacak ama gofret benzeri bir ambalajda protein, içeceklerde multivitamin almış olacağız.
Köln'e Bursa çıkarması
Tekstil ve son yıllarda ihracattın yıldızı haline gelen otomotiv sektörü sanayisinin ana omurgasını oluştururken, doğanın sunduğu imkanlar ve tarihsel özellikleri dolayısıyla Bursa'nın tarımsal kimliği tüm zorluklara rağmen dünya pazarlarında boy gösteriyor.
Dünyanın gıda vitrini olarak değerlendirilen Köln'deki Anuga Fuarı'na BTSO Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında 75 kişilik heyetle adeta çıkarma yaptı. Anadolu Ajansı Bursa Bölge Müdürü Zafer Akpınar ve BTSO Basın Bürosu görevlisi Yusuf Serkan Yılmaz ile birlikte Bursa heyetinin görüşmelerini izledik.
Buradaki en büyük yardımcımız ise 5 gün boyunca mihmandarlık yapan gazeteci Ali Osman Yayla oldu.
BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur ve Heyet Başkanı Burhan Saygın'ın öncülük ettiği heyet, fuar öncesi Almanya iş dünyası temsilcileri ile buluştu.,

Köln'de yapılan toplantıda, BTSO Küresel Fuar Acentesi ve Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme Projesi (Ur-Ge) ile Bursalı gıda sektörü temsilcileri, Almanya iş dünyası ile işbirliğinin yollarını aradı.
Toplantıya ağırlıklı olarak Almanya ve diğer Avrupa ülkelerinde faaliyet gösteren Türklerin sahibi olduğu firma sahipleri ve yöneticileri katıldı.
Kayhan'dan 81 yaşındaki güllaç üreticisi
Bursa heyeti ise renkli kişilerden oluşuyordu. Kayhan Çarşısı'nda elle açılan güllaç üretimi gerçekleştiren 81 yaşındaki Doğu Kılınç'tan bitkisel ürünler ve tedavi yöntemlerine pazar arayan Hasan Hüseyin Sarı'ya, Bursa markası olan Emek yağ ve diğer ürünlerini ihraç etmeyi planlayan ailenin ikinci kuşak yöneticilerine, eşi Ülkü Dangaç'ın ürettiği ev yapımı reçelleri Bursa'nın ardından dünya pazarlarına açmak isteyen Özkan Dangaç'a, Şener markasıyla pekmez, tahin, reçel ve helva üretimiyle sektörünün iddialı ismi şirketin yönetim kurulu başkanı Burhan Sayılgan'dan Waffle Art markasını Avrupa'da da yaygınlaştırmak isteyen Önder Uçar'a kadar heyet üyeleri 5 günlük maratonda ürünleri için ihracat kapılarını açmak için görüşmeler gerçekleştirdiler.

Türk firmaları boy gösteriyor
Toplantıya katılan Türkiye'nin Dusseldorf Başkonsolosluğu Ticaret Ataşesi Mustafa Hilmi Aşkın, hem Avrupa'daki Türk firmaları hem de fuarla ilgili bilgileri Bursa'dan gelen heyetle paylaştı.
Türkiye'nin İtalya, Almanya, Çin ve İspanya'nın ardından resmi olarak beşinci büyük katılımcı olduğunu vurgulayan Aşkın, "Gıda sektörü açısından gerçekten de burada olmalıydık ve varız. Yeni trendleri takip edip, kendi ürünlerimizi sergilemek açısından çok önemli. Dünyanın en büyük gıda fuarı. Sadece Almanya olarak değil tüm dünyaya ulaşabilme adına Türk firmaların kendilerini burada gösteriyor olması önemli" dedi.
Türkiye aslında ikinci sırada
BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur ise Almanya pazarının Bursa için önemli olduğunu vurgulayarak, Biz 5. büyük katılımcı olarak gözüküyoruz ancak, Türk firmasının sayısı fuarda oldukça fazla. Bulgaristan'dan Almanya'dan Kanada'dan ve Hollanda'dan katılan birçok Türk firmamız var. Bunlara baktığımız zaman belki ikinci belki üçüncü büyük katılımcı oluyoruz" diye konuştu.
BTSO Anuga Fuarı Heyet Başkanı ve Meclis Üyesi Burhan Sayılgan, Bursalı firmaların üretimdeki tecrübesiyle Almanya pazarında daha fazla yer alabileceğini söyledi.
Bursa heyetine övgü
MÜSİAD Kuzey Ren Vestfalya Başkanı Bahattin Yılmaz, Almanya'da 60 bin Türk firmasının olduğunu, bunun yüzde 50'sinin ise Kuzey Ren Vestfalya'da faaliyet gösterdiğini belirtti. BTSO'nun güzel bir organizasyona imza attığını ifade eden Yılmaz, "Bursalı firmaların kalitesi oldukça iyi. Ne sattığını ve ne istediğini bilen firmalar Almanya'ya getirilmiş" dedi. Almanya'da faaliyet gösteren Türk şirketlerinin ağırlıklı olarak gıda sektöründe faaliyet gösterdiğini dile getiren Yılmaz, Alman halkının en çok Türk dönerini sevdiğini söyledi.

SELFİE YARIŞI
Almanya'nın ikinci, dünyanın üçüncü büyük kilisesi olan Köln Katedrali, kenti ziyaret edenlerin ilgisini çekiyor. 632 yılda tamamlanan katedralin önünde selfie çektirmek isteyen turistler adeta birbiriyle yarışıyor.

Dom'un gizemi Aşıklar Köprüsü
Fuarın düzenlendiği Köln, Almanya'nın dördüncü, Kuzey Ren-Vestfalya eyaletinin en büyük şehri, 5 milyona yakın nüfusa sahip Köln, çok sayıda yabancının bulunması nedeniyle kozmopolit bir kent. Köln, eyaletin en önemli ulaşım, kültür, bilim, sanat, ticaret ve eğlence merkezi. Ayrıca demir ve havayolu ulaşım ağının da kesişme noktası. Amsterdam'a kadar uzanan ve taşımacılıkta büyük kolaylık sağlayan Ren Nehri, kentin tam ortasından geçiyor. Nehrin her iki yakası sekiz köprüyle birbirine bağlanıyor Sokakta veya alışveriş yaptığınız işyerlerinde o kadar çok Türk var ki, basit Almanca veya İngilizce kelimelerle başlayan alışveriş bir anda Türkçe sohbete dönüşüyor. Kente gelen turistlerin uğradığı en önemli yeri Dom Kilisesi ve Aşıklar Köprüsü.

Dünyaya bulaşıcı hastalık gibi yayılan selfie merakı yüzünden kilise ve köprüyü dolaşmakta zorlanıyorsunuz.
Almanya'yı Avrupa'ya bağlayan demiryolu ağında önemli bir nokta olan Tren Köprüsü farklı bir özelliği ile de dikkat çekiyor. Ülkenin dört bir yanından gelen çiftler, sevdiği kişiye bu köprüde aşkını ilan ediyor. Eğer aşkına karşılık bulursa çift köprüye bir kilit vuruyor.

Yani çiftler, sembolik olarak demirlere vurdukları kilit ile gönüllerini birbirlerine bağlıyorlar. İlgi bu kadar fazla olunca, 400 metre uzunluğundaki köprü bir ucundan öbür ucuna kadar farklı kilit ve yazılarla dolmuş.On binlerce kilit arasında Türk aşıkların vurduğu kilit ve ilginç yazılara da rastlamak mümkün. Köprüye ilk kilidin 10 yıl önce vurulduğu sanılıyor ancak köprü sevgi kilitleriyle şimdiden Köln şehrinin sembollerinden biri haline gelmiş durumda.
Köprünün hemen yanı başında ise kentin en ünlü yapısı, Köln Katedrali yer alıyor. 1248 yılında temeli atılan ve yapımı tam 632 yıl süren Köln Dom Kilisesi'nin inşaatı hâlâ devam ediyor desek yalan olmaz. Çünkü bazı bölümlerinde iskeleler hâlâ kurulu ve restorasyon devam ediyor.
Gotik tarzda 7 bin metrekarelik alan üzerine kurulan çift kuleli Dom Kilisesi UNESCO Kültür Mirası listesinde de yer alıyor.

Yarın: Dev fuar kapılarını açıyor ve dünyanın en tatlı müzesi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.