Hava Durumu

Kent Meydanı- Terminal tramvay hattında inşaat yeniden başladı

Yazının Giriş Tarihi: 25.09.2020 08:03
Yazının Güncellenme Tarihi: 25.09.2020 08:03

Her gün Gemlik'ten Bursa'ya geldiğim için Büyükşehir Belediyesi'nin en yakından takip ettiğim yatırımı Kent Meydanı ile Terminal arasındaki tramvay hattıdır sanırım.

Trafikte yaşadığım zorluklar bir yana Özdilek ile Buttim arasındaki bölümde yeralan çınar ağaçlarının kesilmemesi için büyük çaba göstermiştim. İnşaat başlayıp ağaçlar kesilmeyince de çok sevinmiştim.

Dün sabah Sönmez Medya'ya gelirken önümüzdeki istasyonda çalışmaların başladığını görünce aynı sevinci yaşayarak 5 yıl öncesine gittim.

Proje açıklandığında, bir yandan sevinmiş, diğer yandan üzülmüştük. Çünkü kent merkezi ile otobüs terminali arasında raylı sistem bulunmayan ender büyükşehirlerden biriydik ve nihayet raylı sistem kuruluyordu. Üzülüp karşı çıktığımız yanı ise Ankara, İzmir ve Mudanya güzergahından sonra yerüstünden yapılacak hat İstanbul yolunu da ikiye bölecekti. Kent Meydanı'ndaki bölüm ve istasyonun Bursaray'a entegre olmaması en önemli itirazlardan biriydi.

İtirazlara kulak tıkanarak inşaata başlandı. Sonrasında ise genel seçimler öncesi yaşanan dövizdeki türbülans ve müteahhit firmanın bakanlığa yaptığı tasfiye talebi üzerine inşaat durdu.

Alinur Aktaş, tam da işlerin durduğu ve bölgedeki esnafın inşaat yüzünden yaşadığı sıkıntılar zirveye ulaştığı günlerde Büyükşehir Belediye Başkanlığı koltuğuna oturdu. Önündeki en büyük sorunlardan biri de T2 hattıydı. Bu bölgeyi ilk ziyaretini izlemiştim. Trafikle ilgili sıkıntıların en kısa süre içinde çözülmesi için esnafa söz verdi ve sözünü tutarak bunu yerine getirdi.

Ancak T2 hattı inşaatı devam etmedi. Daha sonraki dönemde Aktaş da 'Ben olsam önce bu bölgede dönüşümü gerçekleştirir ardından ulaşım konusuna başlardım. Ancak inşaatın yüzde 70'e yakını tamamlandığı için yapılacak bir şey yoktu' sözleriyle T2 hattındaki yanlışlığa dikkat çekmişti.

Aktaş, daha sonrasında alternatif arayışlarına başladı. Beşyol'dan Kent Meydanı'na kadar olan bölümün yeraltına alınması planlanıyordu. Ancak ortaya çıkan maliyet, neredeyse projenin tamamı kadar bir rakama ulaşınca bundan vazgeçilerek eski projeye dönüldü.
Aktaş'ın haziran ayında açıklandığı 7 büyük proje arasında T2 hattı da yer alıyordu. Açıklanan tarihten bir ay önce Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı, 11 istasyonu bulunan toplam 9 bin 445 metre uzunluğundaki Kent Meydanı - Terminal Tramvay Hattı İnşaatı Yapım İşinin, 'tamamlama işleri' ihalesini 05 Ağustos'ta gerçekleştirdi.

ÖNCE İNŞAAT DAHA SONRA ELEKTRO MEKANİK İŞLERİ

Davet usulü yapılan ihaleyi kazanan Öztimur şirketi ile Büyükşehir Belediyesi arasında 21 Ağustos'ta sözleşme imzalandı. 3 Eylül'de ise yer teslimi yapıldı.
T2 inşaat tamamlama işleri ihalesi kapsamında hat üstyapısındaki eksik ray kaynakları, raylarının gerdirilmesi, ayarlamaların yapılması, makas montajları, makas kaynakları, eksik betona tespitli hatların yapımı gibi çalışmalar yapılacak. Ayrıca 9 adet üstgeçit istasyonun dış cephe kaplamaları, cam ve prefabrik kaplama işleri gibi eksik imalatlar tamamlanacak. Dün benim gördüğüm çalışma da istasyon dış cephe kaplamaları işiydi.

İnşaat işlerinin tamamlanmasının ardından hattın işletmeye alınabilmesi için yapılacak olan elektromekanik işleri ise projenin ikinci bölümünü oluşturuyor.

Bu arada hatırlatmakta fayda var. Hatta çalışacak tramvayların imalatı proje başlarken sipariş edilmiş ve kısa sürede tamamlanmıştı. Vagonlar, halen depoda hattın açılacağı günü bekliyor.

Henüz hattın ne zaman hizmete açılacağı ile ilgili resmi bir açıklama yok ama benim gibi bu güzergahı kullanan Bursalıların beklentisi hattın yeni bir yol kazasına uğramadan tamamlanması.

CHP'li Karabıyık'tan KDV sıfırlansın teklifi

CHP'nin Eğitim Politikalarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı ve Bursa Milletvekili Prof. Dr. Lale Karabıyık, ASTV'de yayınlanan Gözlem Kulesi programına konuk oldu.

Karabıyık, program öncesi CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ile Türkiye'nin dört bir yanından veliler ve öğretmenlerle internet üzerinden bir araya gelmişti. Sıcağı sıcağına izlenimlerini anlattı.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın sorunlarının 10 yıldan beri yetersiz bütçeden kaynaklandığına işaret eden Prof. Dr. Karabıyık, bakanlığın daha önce yüzde 17 olan genel bütçe içindeki payının son yıllarda yüzde 3,8'e düştüğüne işaret etti.

Prof. Dr. Karabıyık, okulların mart ayından beri kapalı olduğunu ve sürecin devam edeceği bilinmesine rağmen önlem alınmadığını savunarak, 'Yoğun girişler olunca sistem çöktü. Aksaklığın asıl nedeni sadece merkezde iki server bulunmasından kaynaklanıyor. Oysa güçlü bir erişim için 81 ilde serverların şimdiye kadar kurulmuş olması gerekirdi' dedi.

Öğretmen, öğrenci ve velilerin de uzaktan eğitimde büyük sıkıntılar yaşadığını internet üzerinden yaptıkları toplantıda gördüklerini anlatan Prof. Dr. Karabıyık'ı Anadolu'nun kırsal kesiminden bir annenin, '3 ineğimiz vardı. Bir tanesini satıp uzaktan eğitim gören çoğuma bir bilgisayar aldık. Ama benim iki çocuğum daha var. Onlar için de bir ineği daha satacağız' sözleri oldukça duygulandırmış.
Eğitimin partilerüstü bir anlayışla yürütülmesi konusunu programda sık sık dile getirerek, önerilerde bulunan Prof. Dr. Karabıyık dün TBMM'ye verdiği yasa teklifi ile bunu somutlaştırdı. Prof. Dr. Karabıyık, verdiği teklifte uzaktan eğitim araçları olan televizyon, bilgisayar ve tabletlerde 30 Eylül'e kadar KDV alınmamasını gündeme taşıdı. Prof.Dr. Karabıyık'ın eğitim ve ekonomiyle ilgili programdaki açıklamalarını önümüzdeki günlerde yazacağım.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.