Hava Durumu

Kıskanmamak elde değil, Sivas hızlı trene 4 Eylül'de kavuşuyor

Yazının Giriş Tarihi: 14.07.2021 08:12
Yazının Güncellenme Tarihi: 14.07.2021 08:12

Bursa, hava ve demiryolu ulaşımında en şanssız şehirlerden biri.

Otobana ise İstanbul'un İzmir ve Ege bölgesine bağlantısının kurulmak istenmesi sayesinde kavuştuk. O da her yıl katlanarak artan geçiş ücretleri dolayısıyla cep yakıyor.

Yine de olması hiç yoktan iyidir...

Hava ve demiryolu için aynı şeyi söylemek mümkün değil.

Bugün Bursa'nın iktidar ve muhalefetteki tüm milletvekilleri birleşse hatta bakanlar dahi devreye girse Yenişehir gibi uluslar arası nitelikteki bir havalimanı yatırımını gerçekleştirmek için yıllarca bekleriz.

Maalesef havaalanımız olmasına rağmen kullanamıyoruz. Pandemi nedeniyle 28 Mart 2020'de durdurulan uçuşlar AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ve AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan, THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı ve Anadolu Jet Başkanı Şamil Karakaş ile görüşmesi sonucu 24 Mayıs 2021'de Trabzon, Muş ve Erzurum seferleri başlayabildi. Diyarbakır ve Gaziantep seferleri için ise temmuz ayına işaret edildi. Temmuzun yarısına geldik hala ses seda yok.

Geçtiğimiz ay Diyarbakır'a gitmek için Sabiha Gökçen Havaalanını kullanmak zorunda kaldım. Eminim her ay binlerce yolcu uçak seferi için İstanbul'a taşınıyor. Üstelik ekstra otobüs bileti alarak. Ayrıca dönüşte Bursa Büyükşehir otobüsleri gece 01.00'den sonra sefer yapmadığı için eski usul çalışan şirketlerin insafına kalıyorsunuz. 01.30'da kalkacağı söylenen otobüs, maalesef dolmadan hareket etmiyor.

Diyarbakır'dan uçarken havaalanındaki uçuş listesine baktığımda 6 saatlik periyotta 3'ü yurt dışına tam 9 seferi görünce Bursa adına üzülmüştüm.

Asıl vahim durum tren seferleriyle ilgili. Cumartesi günü Sivas'tan gelen haberi okuyunca hem üzüldüm hem de kıskandım.

Sivas'taki çeşitli açılış törenlerine katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, 4 Eylül itibarıyla Ankara-Sivas yüksek hızlı tren seferlerinin başlayacağını duyurdu.

Biz hızlı treni bu kadar arzu ederken, kısa zaman sonra seferlerin düzenleneceği Sivas'ta göçü tetikleyeceği için karşı çıkanlar bile varmış.

2012 yılında dönemin Başbakan Yardımcısı ve Bursa Milletvekili Bülent Arınç, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile birlikte Balat'ta temel atarken, hızlı trenin 2016'da Bursa'ya geleceğini müjdelemişti.

Temel atma törenin üzerinden neredeyse 10 yıl geçti. Önce yükseği, sonra hızlı özelliği yenilenen projelerle giden Bursa hattı inşaatı iki bölümden oluşuyor. 56 kilometrelik olan Bursa-Gölbaşı-Yenişehir, 50 kilometre olan Yenişehir-Osmaneli. Altı üstü 106 kilometre...

Geçtiğimiz günlerde meslek büyüğümüz Olay Gazetesi Başyazarı Ahmet Emin Yılmaz, hızlı trende hem kredi hem de güzergah konusunda sıkıntı yaşandığını duyurmuştu.

Böyle giderse 2023'te bile hızlısından vazgeçtik treni görmemiz mümkün olmayacak...

Her platformda, yaptığı ihracat ve ürettiği katma değerle tüm kentlere örnek gösterilen Bursa, bunu hak etmiyor...

EN İYİ TAKİPÇİ KEMAL DEMİREL BİLE UMUDUNU YİTİRİYOR

22 ve 23'üncü dönem CHP Bursa Milletvekili Kemal Demirel, 24 yıldan beri Bursa'ya tren hattı gelmesi için kampanya yürütüyor ve ısrarından asla vazgeçmiyor.

19 Ocak 1997'den buyana Bursa'ya tren istiyoruz sloganıyla imza kampanyaları da yürüten, ancak son 1,5 yıldır koronavirüs pandemisi nedeniyle etkinliklerine ara veren Demirel, ısrarla tren projesinin takipçisi olduğunu, aradan geçen yıllar içerisinde 40 il dolaştı ve 100 binlerce imza topladı.

Demirel, dün 2 ay önce Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Arif Karaismailoğlu'na gönderdiği mektubuna gelen cevap üzerine, Bursa-Ankara Hızlı Treni için 2012'de temelin atıldığı Balat'ta açıklama yaptı.

Demiryolu Sevdalıları Derneği Yönetim Kurulu üyelerinin de katıldığı toplantıda, Ulaştırma Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanı Dr. Yunus Emre Ayözen'in imzasını taşıyan cevap yazısını kamuoyu ile paylaşan Demirel, sorularına yanıt alamamaktan yakındı.

En son ihalenin 20 Ağustos 2020'de yapıldığını hatırlatan Demirel, geçen bir yıllık süre içinde neler yapıldığını sordu. Demirel, kendisinin de katıldığı 2012 yılındaki törende 2016 sözü verildiğini hatırlatarak, 'Ulaştırma ve Altyapı Bakanına çağrı yapıyorum. Bir gününüzü ayırarak, güzergahta inceleme yapsın. Ayrıca Bursa'nın bütün dinamiklerine sesleniyorum. Daha güçlü bir şekilde 2023 yılında Bursa'da trene binmek istiyoruz diye her platformda konuyu dile getirmelerini istiyorum.' dedi.

GÖZLEM KULESİ'NDE GÜNDEM: MİMARLIK VE TOPLUM BULUŞMALARI

Yıllık iznin ardından ASTV'deki Gözlem Kulesi Programları başlıyor.

Geçen hafta sonu Bursa önemli bir toplantıya ev sahipliği yaptı. TMMOB Mimarlar Odası, Bursa, Muğla, Giresun ve Şanlıurfa'da yapmayı planladığı 'Kamu Yararı Bakışıyla Mimarlık ve Toplum Buluşmaları'nın ilkini Bursa'da gerçekleştirdi.

Dönüşen Kentler Değişen Yaşamlar ana temasıyla yapılan panele yerel yöneticilerden, bilim insanları ve akademik oda temsilcilerine kadar çok sayıda kişi katıldı.

Gözlem Kulesi'nin bu akşamki konuğu olan Mimarlar Odası Bursa Şube Başkanı Şirin Rodoplu Şimşek ile bu toplantıda ele alınan konuları değerlendireceğiz.

Ayrıca, Bursa'daki kentsel dönüşüm, Hanlar Bölgesi ve yeni spor salonu projeleri konularını da ele alacağız.

Gözlem Kulesi bu akşam saat 20.30'da ASTV'de...

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.