Hava Durumu

Renault hibritin adresi TEKNOSAB

Yazının Giriş Tarihi: 17.04.2018 07:27
Yazının Güncellenme Tarihi: 17.04.2018 07:27

Geçen hafta, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katıldığı Beştepe'deki törenle Proje Bazlı Teşvik Sistemi'nin tanıtımı gerçekleştirildi. Sistem kapsamında yatırım tutarı yaklaşık 135 milyar lira olan 19 firmaya ait 23 projeyle ilgili teşvik belgeleri verildi.
Teşvik belgeleri alanlar arasında Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun da vardı. 493 milyon liralık yatırımla Oyak Renault Türkiye'nin ilk hibrit motorunu üretecek. Açıklamalarda yer alan listelere göre yatırımın adresi Bursa olarak görülüyor.
Hibrit yani melez motor Bursa fabrikasında üretilecek beşinci nesil Clio'da kullanılacak. Melez motor, elektrikli ve benzinli olacak çünkü yeni nesil Clio'da dizel motor seçeneği yer almayacak.
Peki, fabrika Bursa'nın hangi bölgesinde kurulacak?
Oyak Renault'nun mevcut fabrikası Bursa OSB'de ve yeni modellerle fabrika artık kabına sığmaz hale geldi. Bu nedenle yeni melez motor için adres Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın artık yatırım yapılabilecek aşamaya getirmek üzere olduğu TEKNOSAB'dan başka yer olmayacak.
AS TV'de yayınlanan Gözlem Kulesi'nin konuğu olan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Cüneyt Şener, TEKNOSAB'daki altyapı yatırımlarının yarıdan fazlasının bittiğini ve kasım ayında ilk fabrikaların temellerinin atılacağını söyledi.
Eşgüdümlü olarak Bursa-İzmir otoban çıkışı da aynı tarihlerde bitecek. Şener, isim vermedi ama Beştepe'de teşvik belgesi alan iki fabrikanın TEKNOSAB'da kurulacağını açıkladı. Biri Oyak Renault olacak, diğer firmanın da önümüzdeki günlerde açıklanması bekleniyor.
Aslında, sadece Bursa'nın değil tıpkı bugün başka ülkelerin model olarak incelediği Pilot OSB gibi TEKNOSAB, Türkiye'nin önümüzdeki 50 yılına damgasını vuracak bir proje. BTSO'nun yarattığı sinerji, hükümeti de etkilemiş durumda, öyle ki Türkiye'ye yatırım için gelen firmalar, devletin her katından Bursa'ya yönlendiriliyor.
TEKNOSAB'ın bu kadar ilgi çekmesinin bir diğer nedeni de Endüstri 4.0'ın yeniliklerini Bursa'ya getirmesi olacak. Enerjisini kendisi üretecek, bütün fabrika çatılarında güneş panelleri yer alacak. Isıtma ve soğutma toprağa gömülecek ısı pompalarıyla sağlanacak. Bütün fabrikalar kendi aralarında tedarikçi ve üretici olarak birbirleriyle fiber optik kablolarla iletişim kuracak. Akıllı ya da diğer bir deyişle Türkiye'nin ilk karanlık fabrikaları tedarik zincirleriyle birlikte burada üretim yapacak.
Oyak Renault'nun böylesine donatımlı bir bölgeyi tercih etmesi de TEKNOSAB'a olan ilgiyi daha da artıracak.

Tedarik altyapısı olmayan yere yatırımcı gitmez

BTSO'nun Bursa'daki KOBİ'lere adeta çağ atlatacak KOBİ OSB projesi de TEKNOSAB ile eşgüdüm içinde yürütülecek. Cüneyt Şener, projeyi açıkladıklarında bu kadar büyük ilgi beklemediklerini belirterek, 2 bin 500 talep geldiğini ve proje alanının 12 milyon metrekareye ulaştığını ifade etti. Bu rakam TEKNOSAB'ın bir buçuk, Bursa OSB'nin 2, NOSAB'ın da 3 katı büyüklüğünde. Şener'e göre, bu talep Bursalı girişimcinin geleceğe umutla baktığının ve yatırım iştahının en büyük göstergesi.
Ölçek ekonomisine göre büyük fabrikalar TEKNOSAB'da daha küçükleri ise KOBİ OSB'de yer alacak. BTSO talepleri bakanlığa iletti ve bir aya kadar sonuç bekleniyor. Arkasından tıpkı TEKNOSAB'daki gibi hızlı bir kamulaştırma gelecek. BTSO'nun hedefi, aynı tarihlerde iki sanayi bölgesinin devreye girmesi. Çünkü büyük fabrikalar tedarik altyapısı olmayan yere gitmez. Otomotiv fabrikalarının Bursa'yı tercih etmesinin nedeni de bu. Yerli otomobilin üretim merkezinin Bursa olması bu nedenle kimseyi şaşırtmayacak.

Kaynaklar 20 katına çıkacak

BTSO Başkan Yardımcısı Cüneyt Şener, programda ilki geçen yıl New York'ta açılan Türk Ticaret Merkezi'nin önemine de vurgu yaptı. ABD'deki merkezin inanılmaz etkili olduğunu vurgulayan Şener, 'O bölgede işletmeler, adres göstermek için bin 500-2 bin dolara posta kutusu kiralıyor. Düşünün, bizim 9 katlı binamız var' dedi.
Moskova'daki merkezin hazırlık aşamasında, Tahran'dakinin de açılmak üzere olduğunu ifade eden Şener, Balkan ülkelerinin merkezin kendilerinde kurulması için yarış ettiklerini söyledi.
Şener'in dikkat çekmek isteği önemli nokta ise BTSO'nın bu projeler için kasasından bir kuruş harcamaması. Şener, 'Cebimizden harcamıyoruz. Devlet ve fonlardan inanılmaz destek var. Önemli olan bunları organize etmek. Geçen yıl bütçemizin 12-13 katı kaynağı bu imkanları kullanarak sanayicilerimize aktardık. Bu yıl, 20 katına çıkarmayı hedefliyoruz' dedi.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.