Hava Durumu

Renault’un yeni oyun planı başladı: Duster Bursa’da üretiliyor

Yazının Giriş Tarihi: 27.11.2024 08:12
Yazının Güncellenme Tarihi: 27.11.2024 10:46

Bursa, dün yapılan tanıtımla Türkiye’nin otomotivdeki iddiasını bir kez daha tüm dünyaya duyurdu. Oyak Renault’un modern tesislerinden yükselen bir motor sesi, aslında bir gururun yankısı: Renault Duster artık Bursa’da üretiliyor. Hem de öyle bir üretim ki yalnızca iç pazarı değil, global otomotiv sektörünü hedefleyen bir vizyonun meyvesi.

Aslında hikaye, 60 yıl önce Bursa’da Türkiye’nin ilk OSB’sinin kurulmasıyla başladı. 55 yıl önce Oyak Renault’un da burada üretime geçmesiyle Bursa, otomotiv sanayide söz sahibi olan merkezler arasına girdi. İstanbul yolunda kurulan TOFAŞ fabrikasıyla birlikte Oyak Renault’un üretimi otomotiv yan sanayinin de gelişmesini sağladı. Bu bilgi birikimi sayesinde Türkiye’nin yerli ve milli otomobili TOGG’un Bursa’yı üretim üssü olarak seçmesinde etkili oldu.

Bugüne kadar yaklaşık 100 ülkede 1,7 milyonun üzerinde satılan Duster’ın üretimine, Türkiye’nin en büyük binek otomobil üretim kapasitesine sahip olan Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda resmen start verildi. Aslında fabrika bu modelin üretimini eylül ayından beri gerçekleştiriyor.

Tüm dünyada tutulan bir model olan ve Dacia markasıyla üretilen Duster, Aralık 2023’te İstanbul’da açıklanan “Renault Uluslararası Oyun Planı” çerçevesinde Renault markası altında Bursa’da üretilerek tüm Türkiye’de satışa sunuluyor. Tanıtımın yapıldığı salonun girişinde bizleri önceleri Renault 12 olarak üretilen daha sonra Toros olarak adlandırılan beyaz binek araç karşıladı. Hemen yanında yer alan Duster, Bursa’daki üretimin hangi noktalara ulaştığının göstergesiydi. Zaten fabrika gezisinde gördüklerimiz teknolojiyi her zaman bir adım önce takip eden otomotiv sektörünün dijital devrimi gerçekleştirdiğini gösteriyordu. 5 bin 600 çalışanın yanı sıra fabrikada 800 robot görev yapıyor. Üretimin neredeyse yüzde 80’i robotlar aracılığıyla gerçekleştiriliyor. Endüstriyel Metaverse gibi yenilikçi teknolojilerin entegrasyonu sayesinde, üretim süreçlerinde daha yüksek verimlilik ve kalite sağlanıyor. Ayrıca, yapay zekâ ve kestirimci bakım sistemleriyle fabrika süreçleri daha esnek ve çevik hale gelirken, karbon ayak izi de büyük ölçüde azaltılıyor.

Bursa fabrikası, dünyanın çeşitli yerlerindeki tesislerle gibi online olarak bulut sistemiyle tek merkezden takip ediliyor ve üretimin neredeyse her aşaması yapay zekanın kontrolünde.

Oyak Renault fabrikasında halen Clio ve Duster üretiliyor. Megane modeli ise Renault adına Karsan tarafından gerçekleştiriliyor. Bursa fabrikasında önümüzdeki aylarda yeni modeller de üretilecek. Fabrika gezisinde gördük ki yeni model bantlarının kurulacağı bölümler bile hazırlanmış.

TÜRKİYE PAZARINA ÜÇ YENİ MODEL DAHA GELİYOR

Fabrika gezisi öncesi konuşan Renault Group Türkiye CEO’su Jan Ptacek, Türkiye’nin Renault Group için kritik bir merkez olarak önemli bir rol üstlendiği hatırlatması yaparak, şöyle devam etti:

‘Bugün Türkiye'deki her 7 otomobilden biri, Renault logosunu taşıyor. Stratejimiz; yerli üretim, yeni ürünler ve elektrifikasyon üzerine odaklanıyor. Hedefimiz, Türkiye'deki pazar liderliğimizi daha da güçlendirmek. Bunun için Bursa fabrikamızın endüstriyel varlığı büyük önem taşıyor. Oyak Renault fabrikası, Türkiye'nin en büyük binek otomobil üretim kapasitesine sahip. Aralık 2023’te açıkladığımız ‘Renault Uluslararası Oyun Planı’ kapsamında, 2027 yılına kadar Türkiye’de 4 yeni modelin üretimine başlanacağını duyurmuştuk. Bu planın ilk adımını, Oyak Renault’ta Renault Duster üretimine geçerek attık. 2027’ye kadar devreye alacağımız 3 yeni modelle Türkiye pazarındaki liderliğimizi güçlendirmeyi ve Bursa fabrikasını sadece Avrupa için değil, dünya genelindeki diğer ülkeler için de bir ihracat merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, 2025 yılının ilk yarısında yeni nesil hibrit motor üretimine geçmeye hazırlanıyoruz. Tüm bu gelişmelerle birlikte, mühendislik ekiplerimizi güçlendirme çalışmalarımıza da hız kesmeden devam ediyoruz.” diye konuştu.

A’DAN Z’YE TÜRKİYE’DE GERÇEKLEŞEN ÜRETİM SÜRECİ

MAİS Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş ise Duster’ın uzun yıllardır dünya genelinde oldukça popüler ve severek kullanılan bir model olduğunu belirterek, ‘Böylesine önemli bir modelin Türkiye’de üretiliyor olması, gerek Türkiye otomotiv endüstrisi gerekse Türkiye’deki kullanıcı kitlesi açısından büyük önem arz ediyor’ dedi.

Bu başarıda, OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem’in vizyonu çok önemli olduğunun altını çizen Çağdaş, şöyle devam etti:

‘Bu yalnızca ekonomik ve ticari bakımdan bir başarı değil, aynı zamanda başta Türkiye otomotiv endüstrisi olmak üzere OYAK şirketleri olarak bizim için büyük bir gurur kaynağı. Renault Duster’ın A’dan Z’ye Türkiye’de gerçekleşen üretim süreci ile hem Renault’nun Türkiye’deki başarısını pekiştiriyor hem de ülkemizin sanayisi ve ekonomisine önemli katkılar sağlıyoruz. Bundan daha büyük bir gurur ve mutluluk olabileceğini düşünmüyorum’

Dünkü fabrikası gezisi ve lansmandan çıkardığım sonuca gelince;

Renault Duster’ın üretimine Bursa’da başlanması, bir aracın ötesinde bir hikâyeyi temsil ediyor. Bu, Türkiye’nin sanayideki iddiasının, vizyonunun ve global pazar hedeflerinin somut bir göstergesi. Çünkü Renault Bursa fabrikasında üretilen araçların yüzde 70’i ihraç ediliyor.

Otomobil sevdalıları için belki de bu haberdeki en heyecan verici detay, Duster’ın “Made in Türkiye” damgasını taşıyacak olması. Ama daha büyük resme bakınca, bu yalnızca bir aracın değil, otomotiv sektörünün geleceğe uzanan yolculuğunun hikâyesi.

Bir de madalyonun öbür yüzü var. Dünya’da otomotiv sektöründe söz sahibi olmaya başlayan Çin’in yükselişi. Türkiye’de de fabrika kurmaya başlayan Çin’in üreteceği otomobillerle yıllardan beri üretim yapan fabrikaların nasıl rekabet edeceği de ayrı bir tartışma konusu.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.