Hava Durumu

Turizmciler sitemli ama gelecekten de umutlu…

Yazının Giriş Tarihi: 30.03.2022 08:13
Yazının Güncellenme Tarihi: 30.03.2022 08:13

Koronavirüs pandemisinden en çok hangi sektör etkilendi diye sorarsanız, tereddütsüz verilecek yanıt turizm olur.

Tüm dünya ülkeleri kapılarını kapattı, uzun süreli karantina tedbirleri uygulandı, bırakın seyahat etmeyi insanlar evden çıkamaz hale geldi.

İki yılın sonunda bazı uzmanların öngörüleri gerçekleşti ve virüsün geçirdiği mutasyon sonucu koronada neredeyse gribe dönüştü. Bu gelişme aslında geçen yazdan itibaren en çok turizm sektörünü sevindirdi. 2-3 aydan beri de hareketlilik daha da arttı.

‘Kurt kışı geçirir ama yediği ayazı unutmaz’ misali turizmciler, yeni döneme hevesle hazırlanırken, yaşadıklarını unutmadı. Bunun nedeni de pandemi döneminde taleplerinin karşılanmamasıydı.

Turizmin ana aktörlerinden Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu, dün 2021 yılı çalışmaları ve 2022 yılı hedeflerini anlatmak için dün basın toplantısı düzenledi. Toplantının yapıldığı mekan da tam Bursa’nın turizm kimliğine uygun bir yerdi.

Misi köyündeki ‘Mis gibi’ adlı butik oteldi. Başkan Yardımcısı Erol Bodur, Genel Sekreter Gülşen Erice ve Yönetim Kurulu Üyesi Ekrem Aladağ’ın da katıldığı toplantıda Saraçoğlu, geçen yıl pandemi olmasına rağmen 274 etkinlik ve faaliyet gerçekleştirdiklerini söyledi.

Bir de denetim görevi var tabii…

Turizm sektöründe kaçak faaliyetlerin ve kayıtdışı turların önüne geçmek üzere 139 noktada 57 bin 931 denetim gerçekleştirildi. Bu denetim tatil yapmak isteyenlerin mağduriyetlerinin önlenmesini sağlarken, mahalle turları gibi organizasyon yapanları da bir süre sonra mevcut sistemin içine almasına vesile oluyor.  

Bursa’da turizmin kabuk değiştirdiği vurgusuyla değerlendirmesine başlayan Saraçoğlu, turizmin reorganizasyon sürecini başlattıklarını, ana Pazar olan Kuveyt, Katar, Balkan ülkeleri,  Almanya, Fransa, Polonya, Güney Kore, Endonezya, Malezya, Çin, İran, Hindistan, Rusya ve Ukrayna ilişkilerin devam ettiğini söyledi.

Çok az sayıda turist gelse de pandemi sonrası için bu ülkelerle ilişkiler sürekli canlı tutuldu. Saraçoğlu, bunun meyvelerinin önümüzde yıllarda alınacağına inanıyor. Tıpkı iç turizmde olduğu gibi. Pandeminin hafiflemesiyle birlikte özellikle iç turizmde başlayan canlılık son 5 yıldır tanıtım faaliyetlerinin başarısını gösteriyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin İstanbul’da acentalarla yaptığı anket de bunu teyit ediyor.

YENİ ROTA SRİ LANKA VE HİNDİSTAN

2022 yılı hedeflerini de açıklayan Saraçoğlu’nun aslında geçen yıldan beri şekillenen en önemli projelerinden biri, ‘Herkes kendi şehrinin bir günlük turisti olsun’ organizasyonu. 24 Şubat’ta ilk gerçekleştirilecekti ancak olumsuz hava koşulları buna izin vermediği için mayıs ayına ertelendi.

Gazetecilerle başlayacak Bursa turları, iş insanları, STK temsilcileriyle devam edecek ve muhtarlıklar aracılığıyla vatandaşlara kadar uzanacak.

Bu yıl ayrıca başta İstanbul olmak üzere İzmir Ankara, Kayseri, Kocaeli Eskişehir Konya Diyarbakır ve Gaziantep’ten seyahat acentaları Bursa’ya davet edilerek, iç pazardan daha fazla turist alınmaya çalışılacak.  

Nisan ayı sonunda Sri Lanka Büyükelçiliği ve THY müdürlüğü organizasyonuyla acenta ve tur operatarleri Bursa’da ağırlanacak.  Bu iki ülke Bursa için yeni Pazar olacak.  Mayıs ayında Bulgaristan’ın Varna kentine info programı gerçekleştirilecek.  Ayrıca Türki cumhuriyetlerin kriz durumlarında ikame Pazar olarak devreye girmesi için çalışmalar yapılacak. Bursa’nın Türk Türk Dünyası Kültür Başkenti olmasının avantajları kullanılacak.

 18-19 Haziran’da ise Bursa Gastro Kültür Yolu info programı düzenlenerek, Ahududu tarlaları, siyah incir, tahanlı pide, cevizli lokum, balık mezatı gibi Bursa’nın tanınmamış lezzetleri gastronomi turizminde öne çıkarılacak.

Ana hedef ise Bursa’ya gelen turist sayısını arttırmak kadar 1,6 gün olan konaklama süresini 2 gece 3 güne çıkarmak. Bursa’yı günübirlik gezilecek şehir kategorisinden gece konaklanan kent haline getirmek. Günü birlik turizm aslında Bursa’nın turizmden ne kadar pay aldığının ölçülmesini de engelliyor. Veriler, konaklama tesislerine göre yapıldığı için Bursa’ya gelen turist sayısını ne kültür ve turizm müdürlüğü ne de Büyükşehir Belediyesi belirleyemiyor.

TÜRSAB'IN KIRGINLIĞI: YOK SAYILDIK, DIŞLANDIK

Saraçoğlu konuşmasının son bölümünü ise beklentilerine ayırdı. Turizmin lokomotif olan seyahat acentalarının sorunlarının çözümünü beklediklerini ifade eden Saraçoğlu’na göre, sektör kamudan isteği desteği göremiyor. Pandemi döneminde sektör, kamu açısından yok sayılacak kadar dışlandı. Aldığı hasarı da henüz onaramadı.

Bunun nedeni ise sektörün diğer alanlarla birlikte görülmesi. Oysa en çok zarar gören sektörün beklentileri farklıydı ama karşılık bulmadı.

Toplantıda gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Saraçoğlu, kültür turizminden olumlu not aldığı ortaya çıkan acentalarla yapılan ankette Bursa’nın eğlence hayatındaki eksiklikle ilgili görüşe katılmadığını söyledi. Saraçoğlu, Arap Şükrü Sokağı için de Osmanlı geleneği taşıyan eğlence sistemine dönüşmesiyle ilgili bir proje yapılabileceğini sözlerine ekledi.

Uludağ Alan Başkanlığı ile ilgili soru üzerine de Saraçoğlu, ‘Sorunları gidereceğini düşüyoruz. Tek elden tanıtımı ve yönetiminin gerçekleşmesi açısından oldukça değerli. Ancak nasıl olacağını biz de bilmiyoruz. Yazı yazıp bilgi istedik ama cevap alamadık. Doğanın dengesini bozacak yapılaşma ve yeni imar bölgeleri açılmasına karşıyız. Buna müsaade etmeyiz’ dedi.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.