Hava Durumu

Uçak seferleri için Ankara’ya çıkarma sırası Diyarbakırlılarda

Yazının Giriş Tarihi: 12.01.2022 08:13
Yazının Güncellenme Tarihi: 12.01.2022 08:19

Bursa, sadece Bursalıların yaşadığı bir kent değil. Son 100 yılda Balkanlardan Kafkaslara, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’dan Karadeniz’e kadar bir çok bölgeden göç alan dev bir metropol haline geldi ve göç almaya devam ediyor.

Göçlerin kattığı dinamizmle Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan Bursa, şehirlerin yarıştığı dünya ligindeki varlığını korumak ve sürdürmek istiyorsa bundan sonraki süreçte ulaşılabilir bir kent olmak zorunda. 

Ancak, sanayide yüzü gülen Bursa’nın ulaşımda ise tam tersi bir şanssızlığı var. İzmir-İstanbul bağlantısı olmasaydı otoyola bile zor kavuşurduk. Bursa-Ankara arasında hala otoyol yok. Geçtiğimiz günlerde Dr. Sadık Ahmet’in anma töreni için karayoluyla Ankara’ya gitmiştik. Şehir geçişleri ve radarlar nedeniyle tam bir eziyet. 387,5 kilometrelik mesafeyi 4,5 saatte gidebildik.

Oysa otoyolun olduğu 345 kilometre mesafedeki İzmir’e 2,5 saatte ulaşabiliyorsunuz. Aradaki fark sadece 45 kilometre…

Yol boyunca birlikte seyahat ettiğimiz Olay Gazetesi Başyazarı ve hızlı tren projesinin en yakın takipçisi Ahmet Emin Yılmaz’la sohbet konumuzda hızlı trendi. 2012 yılında temeli atıldığında verilen 2016 sözü yerine getirilseydi. Rahat ve konforlu bir yolculukla 2,5 saatte Ankara’ya ulaşabilecektik.

Havayolu ulaşımı ise ayrı bir dert…

Bursa gibi bir kent Türkiye ve dünya ile havayolu bağlantısını İstanbul aracılığıyla kurabiliyor. Oysa 40 yıl önce küçücük Yunuseli Havaalanı varken Bursa’nın şirketi ve her yöne seferi vardı.

Ne olduysa Yenişehir Havalimanı yapıldıktan sonra başladı.

Uluslar arası taşımacılık yapabilecek kapasite ve nitelikte havaalanımız var ama sefer yok.

Koronavirüs pandemisi başladığında 28 Mart 2020’de Bursa’dan yapılan tüm seferler iptal edilmişti. Geçen yıl AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ve AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan’ın THY yetkilileriyle yaptıkları görüşme sonrası 24 Mayıs’ta sadece Trabzon, Erzurum ve Muş seferleri başladı. Diyarbakır ve Gaziantep için temmuza söz verildi ama o da gerçekleşmedi.

Bursa’dan sefer düzenlenmemesi için öne sürülen gerekçe doluluk oranları. Oysa pandemi öncesi rakamlar bunu söylemiyor. Bursa’dan yapılan seferlerin doluluk ortalaması Türkiye genelinden yüksek. Öyle kentler var ki yüzde 90’larda dolulukla uçaklar kalkıyordu.  

 Ayrıca Diyarbakır’a yaptığımız gezide öğrendiğimiz bir gelişme ise işin sadece doluluk olmadığının en güzel örneği. Diyarbakır-Trabzon arasına sefer konuluyor, üstelik taşıma ücreti de promosyonlu.

Seferler için önce Bursa’da yaşayan Gaziantepliler harekete geçti. Kasım ayında, TBMM’ye uçak seferleri için seferleri için çıkarma yapan Bursa Gaziantepliler Dernek Başkanı Bilal Şengüloğlu yönetim kurulu üyeleriyle birlikte Ankara’da yanlarına AK Parti Gaziantep Milletvekili ve Meclis İdare Amiri Ali Şahin’i de alarak TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Başkanı Hakan Çavuşoğlu, AK Parti Bursa Milletvekilleri Zafer Işık, Ahmet Kılıç, Muhammet Müfit Aydın, Dr. Mustafa Esgin ve Refik Özen ile görüşmüşlerdi.

GEREKİRSE SEFER YOLCU GARANTİSİ VERİLECEK

Gazianteplilerin ardından Bursa’da yaşayan Diyarbakırlılar da harekete geçti. Bursa Diyarbakırlılar Kültür ve Dayanışma Derneği ile Dicle Vakfı üyelerinden oluşan heyet bugün TBMM’de AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehdi Eker ve Diyarbakır Milletvekilleri Ebubekir Bal ve Oya Eronat ile birlikte 11 AK Parti Bursa Milletvekili ile bir araya gelecekler. Bursa ve Diyarbakır milletvekilleri daha sonra Bursa Diyarbakır arasında uçak seferlerinin yeniden başlaması talebini Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı başta olmak üzere ilgili kuruluşlara iletecekler.

Bursa’dan gidecek heyette Bursa Diyarbakırlılar Kültür ve Dayanışma Derneği üyesi olan AK Parti Bursa İl Başkan Yardımcısı Osman Öztürk, Dicle Vakfı Başkanı Kadri Yıldız, İş insanları Şahin Meşe, Yusuf Çal, Hamit Tutuş, Mehmet Karakoyun, Remzi Şiper ve Avukat Zehranur Dalgıç yer alıyor.

Osman Öztürk, Diyarbakır’a seferlerin düzenlenmesini beklediklerini ve gerekirse yolcu garantisi vermeye hazır olduklarını söyledi.

HIZLI TREN YİNE Mİ GECİKİYOR?

Hafta sonucu Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açılışına katıldığı Konya-Karaman hızlı tren hattını görünce Bursa adına üzülmüş ve kıskanmıştım.

Dün CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu’nun sorusuna Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın verdiği yanıtı okuyunca üzüntüm bir kat daha arttı.

Yukarıdaki yazıda anlatmıştım. Bursa aslında 2016 yılında hızlı trene kavuşacaktı ama coğrafyanın çıkardığı engeller, inşaat sırasında yaşanan sorunlar ve ihale süreçlerinin uzaması Bursa’nın hızlı tren sevdasını geciktirdi.

En son, önceki yıl ağustos ayında yapılan ihalenin finansman konusunun çözüme kavuşturulduğu haberini almıştık.   Kayışoğlu’nun Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na yönelttiği ‘Hızlı tren ne zaman bitecek?’ sorusuna bakanlık yanıt verdi. 

Bakanlığın yanıtında Bursa-Yenişehir arasında demiryolu altyapı imalatlarının devam ettiği, Yenişehir-Osmaneli arası altyapı işleri ile tüm hattın üstyapısı için dış finansmanlı ihale sürecinin tamamlandığı vurgulanarak, kredi sözleşmesinin imzalandığı hatırlatıldı. 

Yanıttaki asıl önemli bölüm ise şurası: ‘Yakın zamanda sözleşmenin yürürlüğü girmesi ve sahada yer teslimi ile ilgili işlemler tekâmül edecektir. Projenin yer teslimine müteakip 36 ayda tamamlanması planlanmaktadır’

 Yanıtı değerlendiren Kayışoğlu, ‘Bu açıklama,  Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin 2025’ten önce bitmeyeceğini ortaya koyuyor’ dedi. 

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.