Yazılarımda sık sık dile getiririm; Bursa, Türkiye’nin nüfus olarak dördüncü, ekonomi penceresinden bakarsak İstanbul’un ardından ikinci kenti olmasına rağmen ulaşım konusunda şanssız illerden biri.
İstanbul ile İzmir’i bağlamak amacıyla yürütülen proje sayesinde otobana kavuştuk. Ankara ile otoyol bağlantımız ise henüz yok. Hava yolu ulaşımı ise pamuk ipliğine bağlı. THY’nin kararıyla bir gecede Yenişehir’den yapılan uçak seferleri kaldırılabiliyor. Yeni hatlar eklendiğinde ise Bursa kanatlanıyor manşetleriyle çocuklar gibi seviniyoruz. Neyse ki otoyolun Sabiha Gökçen Havalimanına olan ulaşımı bir saate indirmesiyle hava yoluyla ulaşım imkanı sağlanıyor.

Şanssızlığımızı anlatmaya en güzel örnek Bursa’nın 60 yıllık hayali olan demiryolu projesi bir diğeri ise dağ ilçeleriyle ulaşımı kolaylaştıracak Doğancı tüneli.
Hızlı treninin temeli 2012 yılında atıldığında bu kez bitecek diye umutlanmıştık. Tamamlanma süresi 2016 olarak verilmişti. Ancak, güzergahta çıkan coğrafi problemler, ihale süreçleri nedeniyle temelinin atılmasının üzerinden 12 yıl geçmesine rağmen Bursa hızlı trene kavuşmadı. Bu arada temeli atıldığında Yüksek Hızlı Tren olarak açıklanan hat, zaman içinde yük de taşınabilecek konvansiyonel tren taşımacılığına dönüştü. Tek sevindirici gelişme ise Bandırma limanı bağlantısının eklenmesi oldu. Hala umutla 2025’i bekliyoruz.
Geçtiğimiz aylarda Bursa’nın hızlı tren projesini meclis gündemine taşıyan CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu bu kez Doğancı Tüneli’ni Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdilkadir Vuraloğlu’na sordu.

İhalesi 2017’de yapılan temeli 2018 yılında atılan Doğancı Tüneli’nin bitirilmesi için konulan hedef gün sayısının 650 olduğunu hatırlatan Altaca Kayışoğlu, “Bursa’nın Orhaneli, Harmancık ve Büyükorhan ilçelerinin kullanacağı Doğancı Tüneli’nin hedeflenen gün sayısı geçilmesine rağmen hala açılmadığı görülüyor. Ne zaman açılacağı ise kesin değil. Oysa ihale sürecine baktığınızda Bursa’nın üç dağ ilçesiyle şehir merkezi arasındaki ulaşım süresi kadar yol güvenliği açısından da önemli katkısı olacak 2 bin 36 metre uzunluğundaki tünel bugüne kadar bitirilemediği gibi iktidar tarafından bitimine ilişkin de kesin bir tarih henüz verilemiyor, Sürekli ötelenen tarihler söz konusu” diye konuştu.

Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin yürütücüsü Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Doğancı Tüneli’nin ne zaman bitirileceğini dair verdiği soru önergesine “2025” tarihini hedef tarih olarak verdiğini vurgulayan CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu, şöyle devam etti:
‘Türkiye’nin katma değer üreten en önemli şehirlerinden birisi olan Bursa’nın iktidar gözünde değerinin ne kadar olduğunu yıllar içinde bitirilemeyen projeleri gözler önüne seriyor. Türkiye’nin en önemli sanayi kentlerinden birisi olan Bursa’nın hala demiryoluyla bütünleşmemiş olması düşündürücüdür. Temeli 2012’de atılan 2016’de bitirileceği açıklanan Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi hala bitmiş değil. Ne zaman biteceği de kesin değil. Benzer durum Doğancı Tüneli’nde de yaşanıyor. Orhanelililerin, Harmancıklıların, Büyükorhanlılaların hatta Balıkesir’in Dursunbey, Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde yaşayanların da kullandığı bu güzergâhın 2 bin 36 metrelik tünel projesiyle birlikte 210 metrelik bir de viyadüğü söz konusu. Umarız, Ulaştırma Bakanlığı, soru önergemize verdiği cevaptaki gibi 2025’te trafiğe açılma hedefini tutturur” dedi.
BUSİAD BAŞARI ÖDÜLÜ OYA COŞKUNÖZ AKTAŞ’A
Bursa Sanayicileri ve İşinsanları Derneği (BUSİAD) tarafından bu yıl 27’ncisi verilecek olan “Doğan Ersöz ve BUSİAD Başarı Ödülleri” sahiplerini buldu.

BUSİAD'dan yapılan açıklamada, “Doğan Ersöz ve BUSİAD Başarı Ödüllerinin” 27 Kasım’da düzenlenecek törenle sahiplerine verileceği ifade edildi. Yapılan açıklamada, 2023 yılı için BUSİAD Yönetim Kurulu’nun oybirliği ile verilen ödüller şöyle açıklandı:
"Doğan Ersöz Ödülü Oya Coşkunöz Aktaş, BUSİAD Özel Başarı Ödülü Sencer Solakoğlu, BUSİAD Kültür-Sanat ve Spora Destek Ödülü TOFAŞ Türk Otomotiv Fabrikası A.Ş., BUSİAD Meslek Ödülü Atilla Parlamış ve Sinan Baykal, BUSİAD Eğitim Ödülü Mehmet Zorlu Vakfı, BUSİAD Sosyal Sorumluluk Ödülü BUSADER Federasyonu."

Oya Coşkunöz Aktaş’a Doğan Ersöz başarı ödülü verilmesinin gerekçesi, Aktaş’ın özgeçmişi ve mesleki başarıları anlatıldıktan sonra şöyle ifade edildi:
‘Coşkunöz Eğitim Vakfı’nın Yönetim Kurulu Başkanı olarak, ulusal ve uluslararası çapta eğitim ve gelişim projelerini destekleyen Oya Coşkunöz Aktaş, Hatay’daki deprem sonrasında, vakıf tarafından 4 okulun yapımını sağlayarak bölgenin eğitiminin kesintisiz devam etmesi için büyük bir katkı sunmuştur. Aktaş, aynı zamanda sanayi kuruluşları arasındaki Bursa’nın ilk girişim sermayesi yatırım fonu olan CVentures’ı kurarak yenilikçi girişimlere de destek olmuştur’

Son yıllarda tarımın önemini sık sık gündeme getiren BUSİAD, Özel Başarı ödülü için de tarımda yaptığı yatırımlarla Türkiye gündemine sık sık gelen Sencer Solakoğlu’nu seçti.
Solakoğlu’nun yurt dışındaki eğitimi hakkında bilgi verilen ödül gerekçesinde ise şu görüşlere yer verildi:
‘2003 yılında Türkiye'ye dönüş yaptıktan sonra, ülkenin en önemli eksiği ve ihtiyacı olarak gördüğü tarım ve hayvancılık konusunda yatırım yapma kararı alan Solakoğlu, 2009 yılında süt üretmek üzere Avrupa’nın örnek çiftliklerinden biri olarak kabul edilen Feyz Çiftliğini kurmuştur.
15 yıl gibi bir süre içinde kurduğu işletmeyi dünya ölçeğinde örnek bir tesise dönüştürmesi ve başta hayvansal tarım olmak üzere tarımda verimliliği ülke gündemine sokması, tarımı ve modern çiftçiliği görünür kılması nedeniyle Sencer Solakoğlu, BUSİAD Özel Başarı Ödülü’ne layık görülmüştür’

MUHTAR GAZETECİ OLUNCA; SABAHIN İLK IŞIKLARINDA DENETİM
40 yıllık deneyimi bulunan meslektaşımız Halil Özçoban, iki dönemden beri 30 Ağustos Mahalle muhtarlığı görevini yapıyor. Mahallesinin sorunlarını kamu kuruluşları ve belediyenin ilgili birimlerine taşıyarak çözüm yolu arayan Özçoban, ulaşım konusunda da harekete geçti.

BURULAŞ Genel Müdürü Fahrettin Beşli, 30 Ağustos Zafer Mahallesi’nde vatandaşların Özçoban’a onun da BURULAŞ’a ilettiği şikayetleri mercek altına aldı. Sabah saat 07.00 de mahalleye BURULAŞ’ın birim müdürleri ve ekipleri ile çıkartma yapan Beşli, özellikle şikayet konusu olan dolu otobüslerin yolcu alamamalarının gerekçelerini gözlemlediklerini ve çözüm alternatiflerini değerlendireceğini söyledi. Beşli’nin incelemelerine katılan Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Esnaf Odası Başkanı Sadi Eren, otobüs sorununa çözüm bulacaklarını ifade etti.

Mahallesinin ulaşımda sorunun büyük olduğuna dikkati çeken mahalle muhtarı Halil Özçoban, ‘’Mahallemiz, her geçen gün nüfus ile birlikte hızla büyüyen ve gelişmektedir. En büyük sorunlarımızın başında ulaşım geliyor. Her sabah ve akşam saatlerinde ulaşımda halkımız sorun yaşamakta. Minibüs tipi otobüsler yoğunluğu kaldıramıyor. Bir de arada bir otobüs arıza yapmaya görsün. Duraklarda yolcudan geçilmiyor. Sabah saat 07.00 ile 08.30 arasında hatlarında 5 olan minibüs sayısını 7’ye çıkarılmasını istiyoruz. Saat 16.00 ile 20.00 arasında ise Uludağ Üniversitesi’nden saatte 4 olan otobüs sayısının 6’ya çıkarılması uygun olacaktır. Ayrıca mahallemize Kayapa’dan kalkacak ve Üniversite istasyonuna direkt gidecek bir iç hat konulması istiyoruz’’ dedi.