Bursa-Ankara arasındaki yolculuğu 45 dakikaya indirecek olan Yüksek Hızlı Tren projesinin temeli 2012 yılında atılmış…
Temeli atanlar, 2016 yılında da seferlerine başlama müjdesi verince, Bursalılar olarak demiryolu hayalimiz nihayet gerçekleşiyor diye çok sevinmiştik…
En çok da, kente tren gelmesi için siyasi hayatı boyunca mücadele eden CHP Bursa milletvekili merhum Kemal Demirel sevinmişti…
Ne var ki, evdeki hesap çarşıya uymadı!
Ülkemizde meydana gelen beklenmedik siyasi ve ekonomik krizler, afetler, felaketler, pandemi derken projenin güzergâhında çıkan teknik sorunlar, ihalelerde ve yüklenici firmalarla yaşanan mali sıkıntılar yüzünden, tren hayalimiz gecikti…
Projenin yüksek hızlı olmasından vazgeçtik, ağır ağır giden kara trene de razı olduk, yeter ki o raylardan geçerken görelim…
Demiryoluna sahip şehirler gibi biz de gururlanalım…
Ulaştırma Bakanı, son Bursa ziyareti sırasında, projenin 105 kilometrelik Osmaneli-Bursa arasındaki bölümü 2025 sonuna kadar, Bursa-Bandırma arasını da 2028 yılında tamamlayacaklarını söyleyince umutlarımız yine “çuf çuf” etti!
Nedir bu demiryolu konusundaki bahtsızlığımız?
Bizden sonra yapımına başlanan birçok kentte, trenler raydan raya atlarken, nüfus ve ekonomisiyle ülkenin dördüncü büyük kenti Bursa neden şanssızlık yaşıyor?
Var bir kerametsizlik ama kimde veya nerede…
Diye soruyordum ki kendi kendime, soruların cevabını, Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından bastırılan Doç. Dr. Hacer Karabağ’ın hazırladığı ‘Atatürk Bursa’sında Modernleşme’ adlı kitabında buldum…
Meğer, Bursa’nın demiryolu projelerindeki kadersizliği tarihten gelen bir mirasmış!
Nasıl mı?
Bakın kitabın 27.nci sayfasında ne diyor…
Aynen yazıyorum:
“…Mudanya-Bursa Demiryolu, Bursa’nın uluslararası ticaret ağına entegrasyonunu güçlendiren önemli bir altyapı yatırımı olarak karşımıza çıkmaktadır. 1872-1873 yıllarında inşa edilen ancak teknik ve mali sorunlar nedeniyle 18 yıl atıl kalan bu demiryolu, 1891’de yeniden düzenlenmiştir…”
Kadere bakın ki;
1872’de temeli atılan Mudanya-Bursa treni teknik ve mali sorunlar nedeniyle 18 yıl atıl kaldıktan sonra sefere çıkabilmiş…
Temeli 2012’de atılan Bursa-Ankara treni ise aynı nedenlerden dolayı 15 yıldır atıl durumda…
Ulaştırma Bakanı’nın verdiği tarihte güncelleme olmazsa, o proje de 18 yıl sonra bitecek gibi duruyor!
Geç olsun güç olmasın, yeter ki akıbeti Mudanya treni gibi olmasın diyelim…
Rahmetli Kemal Bey’e görmek kısmet olmadı, biz görelim bari diye dua edelim!
Ankara’ya kadar gitmesek de olur, Osmaneli veya Bandırma’ya kadar gidelim yeter, sonrası otostop da yaparız!
Rahmetli babamdan dinlerdim…
Mudanya treni öyle ağır gidermiş ki tren, yolcuları vagondan iner yol kenarındaki ağaçlardan şeftali, elma, armut toplar tekrar binerlermiş trene…
Bizim şansımıza da ayva düştü!