Öncelikle…
Nüfus artıyor. Hususi taşıt alışkanlığı da hız kesmiyor. Yolların yetmediği ve otoparkın bulunmadığı gerekçesiyle taşıt almaktan da vazgeçilmiyor.
Özellikle…
Bilinçsiz yaya ve sürücüler, sorunun ortağıdır.
Davranış hataları, trafik kurallarının ihlaline neden oluyor. Cadde ve sokaklarda keşmekeşlikle beraber, can ve mal güvenliği de tehdit altında bulunuyor.
Taşıtlarıyla kendilerini, yolların kartalı görenler… Kapılarının önlerini ve park ettikleri yerleri de, tapulu yeri gibi görenler… Mancınıktan fırlatılmış gibi, tali yoldan fırlayanlar…
Yolun karşısına geçerken, trafiği kontrol etmeyenler… Gezinti parkındaymış gibi yürüyenler… Cep telefonlarıyla konuşanlar…
Minibüsler ve dolmuşçuların fotoğrafları… Esnaf odaları, uyarı ve eğitim çalışmaları yürütüyor, ancak geriye de dikkate alınmaları kalıyor.
Yalova Yolu’nda Hilton Oteli’nin yanındaki akaryakıt istasyonu, “S” plakalı servis midibüsçülerinin transit geçiş uyanıklığı… Kalabalık ana yoldan zaman kazanmak için Özdilek’li sinyalizasyon kavşağına kestirmeden geçişler, tehdit yaratıyor. İstasyonun girişine, transit geçiş yasağı tabelası konulmalıdır. İl Emniyet Müdürlüğü, seyirci kalmamalıdır.
Resmi kurumların görev zafiyetleri!
En uzun tek şeritli caddeleri; Prof. Tezok ve Tayyareci Mehmet Ali caddelerindeki tek şerit gerçeği ve istikrarlı, caydırıcı denetim yapmayan yetkili resmi kurumlar…
İl Emniyet Müdürlüğü’ne bir not daha…
Polis motosikletlerinin arkalarında yanıp sönen ciyak ışıldaklar, arkalarındaki sürücülerin gözlerini olumsuz etkiliyor. Işıldak sabitlenemiyor mu?
Caddelerdeki taşıt kiralama ofisleri ve park edilmeleri, yeni bir kronik sorun. Pek çok resmi kurum, bu sorunun paydaşıdır.
Bakımları düzenli yapılmayan ve akaryakıt yerine ucuz 10 numara yağ kullanımı gerekçesiyle tartışma konusu özel halk otobüsleri… Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği’nin merkezi olan Bursa’ya da, görüntüleri ve egzozlarıyla yakışmıyor.
Ulaşımda Karayolları Genel Müdürlüğü’nden, kentin merkezi ve yakın çevresi için altgeçit veya köprülü kavşak projeleri görmedik. Çevre yolu da, yıllarca sürdü ve İstanbul odaklı projeydi.
Bari…
Bursa’daki ana yolların beyaz şerit boyamalarını yapsınlar ki, sürücülerin ve yayaların can güvenliği, temel bir trafik koşulu sağlansın.