7 adımda kendinizi yenileyin
Devamlı hareket halinde misiniz? Aktif ve yoğun bir yaşam tarzı elbette harika ancak zaman zaman yorucu da olabiliyor. Dinlenmek için kendinize ayıracağınız bir gün, stresinizi azaltmaya, bedensel ve zihinsel huzurunuzu yerine getirmeye yardımcı olacaktır.
SAĞLIK , 05 Mart 2017 Pazar, 23:55
7 adımda kendinizi yenileyin

Bir dinlenme günü belirleyin

Birçoğumuz dinlenme gününün hafta sonuna denk gelmek zorunda olduğunu düşünsek de aslında bazılarımızın fişi çekmeye hafta ortasında ihtiyacı var. Size en çok uyan günü seçin ve normal rutininizin bir parçası haline getirin.

Dinlenme gününe hazırlık

Bu gün için ajandanızı boşaltın. Bu, doktor randevularınızı o güne denk gelmesin diye tekrar ayarlamak da olabilir, tüm ufak günlük işleri başka günden halletmek de olabilir. En yakınlarınıza bile bu günü kendinize ayıracağınızı söyleyin. Tek başınıza, yapacak işleriniz olmadan kalarak dinlenme gününüzü daha verimli geçirirsiniz.

Güne 'doğa' vitamini ile başlayın

Yapılan birçok araştırma doğa ile bütünleşmenin fiziksel ve zihinsel sağlığa faydalarının olduğunu gösteriyor. Bunu birçok şekilde kendinize uydurabilirsiniz. Doğada yürüyüşe çıkabilir, bisiklete binebilir veya sadece dışarıda oturarak güneşin ve bitki çayınızın tadını çıkarabilirsiniz. Tüm dış faktörleri eleyerek (iş mail'leri, sosyal medya, yapılacaklar listesi vb.) gerçekten iyi hissetmeyi başarabilir ve dışarıdaki güzelliklere odaklanabilirsiniz.

Meditasyon olarak okuma

Heyecanlı ve sürükleyici bir kitap veya makale okurken dış dünyadan tamamen koptuğunuzu siz de hissediyorsunuz değil mi? Tüm dikkat dağıtıcı faktörlerden kurtulup kitap okumaya biraz vakit ayırarak stresinizin bir anda nasıl kaybolduğunu fark edeceksiniz.

Tam bir uyku döngüsü

20 dakikalık enerji şekerlemesi gibi bir tam uyku döngüsü de 90 dakika sürer ve uykunun beş safhasının içinden geçmenizi sağlar. Uyandığınızda tüm gece uyumuş kadar dinlenmiş hissedersiniz.

Mutfakta yeni bir malzeme kullanın

Yemek yapmak, hem yaratıcılığınızı konuşturduğunuz hem de hazırlama süreci ve malzemelere odaklandığınız bir tür doğal terapidir. Ayrıca aromalar, tatlar, görüntü ve sesler de duyularınızı harekete geçirerek zihninizin boşalmasına yardımcı olur. Yapılan çalışmalar evde hazırlanan yemeğin, restoranlarda yediklerinize oranla daha düşük kalorili ve daha az şekerli olduğunu gösteriyor. Chia tohumu, karnabahar veya zerdeçal gibi yeni ve enerji verici alternatifler de deneyebilirsiniz.

Günlük tutun

Bir günlük tutmak zihninizin dağılmamasına, hedeflerinizi daha kolay gerçekleştirmenize ve yaşadıklarınıza odaklanmanıza yardımcı olur. Bu günlüğe başladığınızda kendinize bazı sorular sorun: Neyi başarmak istiyorum? Hedeflerimi gerçekleştirebilmek için neyi yapmayı planlıyorum? Elde ettiklerimi nasıl kutlayacağım? Yolculuğunuz boyunca anda kalmak ve farkındalığı yüksek tutmak size çok iyi geri dönüşler getirecektir.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR