Motosiklet tutkusu rüzgarla arkadaş olabilme sanatıdır
Sizi tanıyabilir miyiz ile başlamak yerine Serkan Bükümcü’yü ben anlatmak istiyorum; Bursa’nın önde gelen tekstil firmalarından Pakipek Tekstil’in Ceo’su,Wild Brothers Motor Club’ın Başkan Yardımcısı , Bursa’nın ilk ve tek haftalık magazin dergisi Wekkly’nin Yayın Direktörü Neslihan Bükümcü’nün eşi ve Tuvan’ın babası..
BURSA , 08 Haziran 2014 Pazar, 09:17
Motosiklet tutkusu rüzgarla arkadaş olabilme sanatıdır

Öncelikle motorun üstündeyken hiçbir şey hissetmiyor ve düşünmüyorsun. Rüzgarı hissetmek insana acayip bir özgürlük hissi veriyor ve rahatlatıyor. Motor üstünde olmak insanın kanına girince,  vazgeçemediği bir tutku haline dönüşüyor. Tehlike, adrenalin, heyecan, korku, özgürlük, hız…. İnsanoğlunun hissedebildiği birçok duyguyu bir arada toplamayı başarabilen tutku; Motosiklet.

‘’Wild Brothers Motor Club’’ın kuruluş amacı nedir?

Wild brothers Club  motosiklet binmeye gönül vermiş bireyler topluluğudur. Kardeşlik paylaşmak gibi öğeleri bünyesinde barındırır, amaç birlikte yol yapmak ve her zaman sorgusuz birbirimize destek olmaktır.

Neden ‘’Wild Brothers ‘’?

Her motorcu yaratılış olarak biraz değişiktir yani vahşidir aslında, farklıdır. Vahşilik motorcunun doğasında vardır inkar edilemez, vahşi kardeşlik biraz da buradan geliyor .
Motosiklet kullanmak ciddi bir iştir ve hiyerarşik düzen gerektirir zira toplu sürüşte olabilecek herhangi bir hata diğer sürücüleri de etkiler, sertbirtakım kurallar zinciri uygulanmak zorundadır.

\\\"\\\"

Hangi tarz motorlar kullanıyorsunuz?

Açıkçası farklı tarz motorlar kullanan arkadaşlarımız var, security’ler yol güvenliğini sağlayan arkadaslar genelde enduro tarzı motorlar kullanıyorlar; onlar seri atak olup toplu sürüşlerde oluşabilecek tehlikeleri önlemek ile yükümlüler . Road captain (sürüşü yönetir) kuvvetli bir motor kullanmalıdır. Geri kalanlarımız cruser tarzı yüksek cc’li motorlar kullanıyoruz. Marka zorunluluğu olmamakla birlikte motorların biribirine ayak uydurması için minimum 600 cc olması gerekiyor.

Kulubünüze üye olmak için özel şartlarınız var mı? Herkes üye olabiliyor mu?

Kulübümüze herkes üye olabilir, motosikleti, sürmeyi seven herkese kapımız açık; eğer üyelerden birinin kefaleti ile bir arkadaş gelir ise hemen üye olabilir, bireysel başvuru yapar ise bir süre deneme yapılması gerekir. Yani sürüş düzeyi nedir, karakteri nasıl vs...  Zira biz motosiklet haricinde de vakit geçiriyoruz birlikte...

Üyeleriniz genellikle hangi kesimden kişiler?

Şu anda doktorumuz, ceo, üst düzey yöneticiler, mekanikçiler, custom motosiklet imalatı ile uğraşan arkadaşlar, danışmanlar, emekliler, müzisyen, mühendis gibi çok renkli bir grup var.

Motosiklet kullanmaya ilk ne zaman ve nasıl başladınız, biraz anlatır mısınız?

Bu çok enteresan. Motosiklet ile ilk tanışmam çok küçükken yurtdışından gelen bir ailenin beni motosiklet ile gezdirmesiyle başladı. Sanırım 13 yaşlarında idim. Rüzgarla bir kere tanışınca bir daha ayrılamadım. Aktif olarak 20’li yaşlarımda binmeye başladım fakat maalesef eğitimli bir sürücü değildim ve çok ciddi bir kaza yaptım fakat asla biribirimizden ayrılamadık. Motosiklet böyle bir şeydir, bir kere binen her zaman biner.

Motosiklet sizin için hayatı kolaylaştıran bir ulaşım aracı mı, yoksa bir tutku mu?

Tamamen bir tutku bunu yaşamayan anlayamaz. Yabancıların kullandığı şöyle bir söz var, “arabayla giderken köpeklerin neden camdan dışarı kafalarını uzattığını ancak motorcular anlayabilir” der. Rüzgarla tanıştığınız anda arkadaş olursunuz.

\\\"\\\"

Motosiklet tehlikelidir desem, siz ne dersiniz?

Evet otomobil kullanmaktan yaklaşık olarak 8 kat daha tehlikeli olduğu ölçülmüş bir veri, bunu bilip bunun farkında olup kendinizi eğitmeli ve geliştirmelisiniz.

Adrenalin mi, heyecan mı, korku mu, özgürlük mü? Hangisi sizce?..

Bu bir kokteyl bence hepsi... Güzel yanı da bu. Yol yaparken yol sürekli önünüze gelen bir bulmacadır, beyniniz refleksleriniz sürekli bu bulmacayı çözmeye çalışır. İşte bu kokteylin ana malzemesi adrenalin, korku, heyecan ve ozgürlüktür. Yapılan bir araştırmaya göre motosiklet kullanan kişilerin Alzeimer olmadığını belirtmişler, beyin sürekli çalışır ve daima tetikte tutar.

Siz yeter ki isteyin

Üye olduğunuz ‘’Wild Brothers Motor Club’’ üyeleriyle birlikte ne tür geziler ve etkinlikler  yapıyorsunuz?

Haftada bir kez bir araya gelip yemek yiyoruz sürüş rotalarımıza bakıyoruz. Festivaller, gezi programları, önceden belirlenmiş rotalar, kısa geziler ve sosyal sorumluluk gezileri oluyor. 19 Mayıs kortejleri, Cumhuriyet sürüşleri, sosyal sorumluluk adına her şeye varız...

Eğitmen olarak, motosiklet eğitimi almanın gerekli olduğunu düşünüyor musunuz?

Eğitim şart. Biz temel olarak arkadaşlarımıza yardımcı oluyoruz fakat ileri sürüş için harika akademiler var Türkiye’de artık. Art Akademi var OMM var, çok kıymetli profesyonel hocalar var ve emin olun gerçekten bir rant gözetmeksizin yollarda eğitimli sürücülerin artması için bu arkadaşlar ellerinden geleni yapıyorlar, kurslar hazırlıyorlar teorik dersler veriyorlar. İnanın eğitimli bir sürücü en az %50 daha güvenlidir.

\\\"\\\"

Uzun yolda yalnız mı sürmeyi seversiniz yoksa eşinizi ya da bir başka kişiyi de yolcunuz olarak alır mısınız?

Kişiden kişiye göre değişir bu. Ben şahsım adına yalnız sürmeyi sevmem, kalabalık sürüş hoşuma gidiyor fakat artçı (arkada oturan kişi) beni uzun yolda tedirgin eder çünkü aklım onda kalır. Sürüş esnasında zihninizi boşaltmanız gerekir. Kesinlikle kafanız meşgul iken motora binmemelisiniz, dalgın olmamalısınız çünkü birinci kural nereye bakarsanız oraya gidersiniz.

‘Asla …. Olmadan motora binmem’ dediğiniz ekipmanlar neler?

Bu çok önemli. Çok kısa mesafe bile olsa full ekipman olmalısınız, korumalı kıyafetleriniz, eldiveniniz ve kaskınız olmadan evinizin garajında bile dolaşmamalısınız.

Motor kullanırken koruma ekipmanları ve motosiklet elbiseleri kullanır mısınız?

Bu şart, motosiklet üzerinde iken size çarpan bir sivrisinek bile taş etkisi yapar, bırakın yere düşüp sürüklenmeyi, yerde sürüklenirken 770 derece bir ısı oluşur. Bunun size neler yapabileceğini siz düşünün. Bizim giydiğimiz normal gibi görünen kot pantolonlar, aslında kevlardan imal edilmiş yüksek ısıya dayanıklı ileri teknoloji kotlardır.

Ülkemizde insanların motosiklete bakış ile ilgili neler düşünüyorsunuz?

Maalesef araç sürücüleri motorsikletleri vasıta olarak görmüyor, bence esas olan otomobil sürücülerinin eğitimi. İki tekerlek üzerinde giden kaportası insan vücudu olan bir araç motosiklet. Yurt dışında öncelik her zaman bisiklet ve motorsikletlerindir fakat ülkemiz bu konuda çok eksik.

Sizce ülkemizde motosikletlere olan ilgiyi artırmanın yolları nelerdir? Yetkili siz olsanız, konuyla ilgili ne gibi düzenlemeler yapmak isterdiniz?

Trafik sorunu yaşamadığınız bir araçtır motosiklet. Büyük şehirlerde trafik sıkıntısının çözüm kaynağı olabilir. Devlet bu konuyu teşvik edebilir, vergilendirme kolaylıkları olabilir fiyat bakımından Türkiye’deki rakamlar çok yüksek. Düşük yakıt tüketimi ve çevre dostu motorlar aslında ülke ekonomisi için çok artı oluşturan şeyler.

Son olarak, motosiklet kullanmak isteyenlere nasıl yol gösterirsiniz?

Kesinlikle profesyonel eğitmenlerden eğitim alarak başlamalılar. Ehliyet almak yeterli değil. Başlangıçta düşük cc’li motorlarla başlamalılar, motosiklet nedir, nasıl davranır, bunu öğrenmeliler zira bu otomobil gibi direksiyonu çevirince dönen bir alet değil. Daha sofistike teknikler gerektiriyor, kontra tekniği vs… Belli bir gruba üye olmaları bilgi paylaşımını artıracaktır. Nasrettin Hoca’nın da dedığı gibi; “Bilenler bilmeyenlere anlatır”.(Şebnem SAKDER YILMAZ)

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR