Facebook, 2016 ABD başkanlık seçimlerini etkilemek amacıyla yapılan Rus destekli reklamlardan sonra reklam verenlere karşı ciddi politikalar geliştirdi
Haber Giriş Tarihi: 05.10.2017 14:07
Haber Güncellenme Tarihi: 05.10.2017 14:07
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
Geçtiğimiz yıl Amerika Birleşik Devletlerindeki başkanlık seçimlerine internet aracılığıyla yapılan Rus müdahalesi Google ve Twitter gibi Facebook'un da başına dert oldu. Seçim öncesinde ve sırasında Facebook'ta yayınlanan binlerce propaganda reklamı tespit edildi. Şirket tespit edilen reklamların incelenmesi ve kaldırılması için büyük çaba sarf ederken bundan sonra sitede yayınlanacak reklamların içeriklerini incelemek ve hedef kitleleri değerlendirmek için ekibine 1.000 kişi daha katmaya karar verdi.
Şirket ayrıca, ABD seçimleri ile ilgili reklam yayınlamak isteyen kişilerden çok daha detaylı dokümantasyon talep edecek ve reklam verenlerden temsil ettikleri kuruluş ve organizasyonların onay mektubunu isteyecek.
Şirketin denetimini sıkılaştırdığı içeriklerden yasak olanlardan bazıları; şiddet ve şiddet ifadeleri kullanılan reklamlar, silah promosyonları, ırksal ve sosyal bölünmelere yol açacak reklamlar.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Facebook Rus müdahalesi için sansür
Facebook, 2016 ABD başkanlık seçimlerini etkilemek amacıyla yapılan Rus destekli reklamlardan sonra reklam verenlere karşı ciddi politikalar geliştirdi
Geçtiğimiz yıl Amerika Birleşik Devletlerindeki başkanlık seçimlerine internet aracılığıyla yapılan Rus müdahalesi Google ve Twitter gibi Facebook'un da başına dert oldu. Seçim öncesinde ve sırasında Facebook'ta yayınlanan binlerce propaganda reklamı tespit edildi. Şirket tespit edilen reklamların incelenmesi ve kaldırılması için büyük çaba sarf ederken bundan sonra sitede yayınlanacak reklamların içeriklerini incelemek ve hedef kitleleri değerlendirmek için ekibine 1.000 kişi daha katmaya karar verdi.
Şirket ayrıca, ABD seçimleri ile ilgili reklam yayınlamak isteyen kişilerden çok daha detaylı dokümantasyon talep edecek ve reklam verenlerden temsil ettikleri kuruluş ve organizasyonların onay mektubunu isteyecek.
Şirketin denetimini sıkılaştırdığı içeriklerden yasak olanlardan bazıları; şiddet ve şiddet ifadeleri kullanılan reklamlar, silah promosyonları, ırksal ve sosyal bölünmelere yol açacak reklamlar.
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR