Bursa'da geleceğin bilim insanları sahnede
Bursa'da Görükle Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri, öğretmenlerinin danışmanlığında hazırladıkları birbirinden güzel ve ilginç projeleri, TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı'nda sergiledi.
BURSA , 10 Haziran 2021 Perşembe, 16:30
Bursa'da geleceğin bilim insanları sahnede

TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarının açılışına, Nilüfer İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Mustafa Sakarya, Emekli İl Milli Eğitim Müdürü Zeki Baştürk, Sendika başkanları, bölge okul müdürleri, bölge mahalle muhtarları, öğretmen, öğrenciler ve velilerin katılımıyla gerçekleştirildi.

Programın konuşmasını Okul Müdürü Girne Ağcihan Coşkun yaptı.

Bilim fuarlarının öneminden bahseden Coşkun, "Bu tür etkinlikler hayal gücü ile yaratıcılığın birleşimidir. Öğretmenlerimizin amacı yaratıcılığın ortaya çıkmasına zemin hazırlamaktır. Projelerimiz Proje yürütücüsü Hafize Altay öncülüğünde Tasarım, Araştırma ve inceleme olmak üzere üç başlıktan oluşmaktadır. öğretmen ve öğrencilerin gayretli çalışmaları ile ortaya çıkan bu projelerin bilim ve teknikte yeni buluşlara kapı aralamasını temenni ederim Emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederim" dedi.

Açılış konuşmasının ardından davetliler fuarın açılışını gerçekleştirdi. Öğrenciler tarafından sunumu yapılan projelerde Tübitak temsilcileri ve gelen ziyaretçiler, öğrencilerin danışman öğretmenlerle birlikte hazırladıkları çalışmaları gezerek projeler hakkında öğrencilerden bilgi aldı. Büyük bir beğeni ile karşı karşıya kalan misafirler, 11 Hazirana sürecek fuarda birbirinden çeşit projeleri görme imkanı bulacak.

Bilim fuarında Kimya alanında 4, biyoloji alanında 2, tarih alanında 1, beden alanında 1, çocuk gelişimi alanında 2, gıda teknolojileri alanında 2, müzik alanında 1, edebiyat alanında 1, proje olmak üzere toplam 16 projeyi 45 öğrenci 11 danışman öğretmenin nezaretinde özverili çalışmalarını ortaya koydular.

4006 TÜBİTAK Bilim Fuarı Nedir ?

4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı ile, 5-12. sınıf ilk ve ortaöğretim öğrencilerinin bilimsel çalışmalar gerçekleştirme konusunda teşvik edilerek, soru ve sorunlara çözüm bulma yoluyla bilimsel süreç becerilerinin kazandırılmasına katkı sağlanması; farklı bilişsel, duyusal ve psikomotor seviyedeki her öğrenciye proje hazırlama fırsatının sunulması; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin, raporlamanın ve sunum becerilerinin öğrencilere kazandırılması; öğrenciler üzerindeki yarışma baskısının ortadan kaldırılarak takım çalışması içerisinde proje hazırlama konusunda yeni ortam ve olanakların sağlanması amaçlanmaktadır.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR