Online alışveriş sitesi Amazon'un kurucusu Jeff Bezos'un şirketi Blue Origin, 2030 yılına kadar ticari uzay istasyonu inşa edeceklerini açıkladı.
Haber Giriş Tarihi: 27.10.2021 08:41
Haber Güncellenme Tarihi: 27.10.2021 08:41
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
Aralarında havacılık devi Boeing'in de olduğu 5 şirketin ortaklığında kurulacak istasyona, tam 14 üniversite çalışmalarıyla katkı sağlayacak. "Orbital Reef" (Yörünge Resifi) adlı istasyon 830 metreküp hacmi ile tek seferde 10 kişiyi ağırlayabilecek kapasitede olacak. Halihazırda kullanılan Uluslararası Uzay İstasyonu (UUİ) 916 metreküp ile yaklaşık olarak bir Boeing 747 yolcu uçağına eşdeğer iç hacme sahip. UUİ'nin 2028-2030 yılları arasında kullanım ömrünü doldurması beklenirken Orbital Reef'in tam da bu döneme yetiştirileceği belirtildi. Blue Origin, istasyonun potansiyel müşterileri arasında uzay ajansları, teknoloji şirketleri, uzay programı olmayan ülkeler, medya ve seyahat şirketlerinin olduğunu belirtti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kendi uzay istasyonunu inşa edecek
Online alışveriş sitesi Amazon'un kurucusu Jeff Bezos'un şirketi Blue Origin, 2030 yılına kadar ticari uzay istasyonu inşa edeceklerini açıkladı.
Aralarında havacılık devi Boeing'in de olduğu 5 şirketin ortaklığında kurulacak istasyona, tam 14 üniversite çalışmalarıyla katkı sağlayacak. "Orbital Reef" (Yörünge Resifi) adlı istasyon 830 metreküp hacmi ile tek seferde 10 kişiyi ağırlayabilecek kapasitede olacak. Halihazırda kullanılan Uluslararası Uzay İstasyonu (UUİ) 916 metreküp ile yaklaşık olarak bir Boeing 747 yolcu uçağına eşdeğer iç hacme sahip. UUİ'nin 2028-2030 yılları arasında kullanım ömrünü doldurması beklenirken Orbital Reef'in tam da bu döneme yetiştirileceği belirtildi. Blue Origin, istasyonun potansiyel müşterileri arasında uzay ajansları, teknoloji şirketleri, uzay programı olmayan ülkeler, medya ve seyahat şirketlerinin olduğunu belirtti.
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR