Fidansoy'dan BursaKart çağrısı: Yeni kart için ücret alınmamalı
Fidansoy'dan BursaKart çağrısı: Yeni kart için ücret alınmamalı
BursaKart sisteminde yapılan yenilikler hakkında değerlendirmelerde bulunan BURULAŞ'ın eski genel müdürlerinden Levent Fidansoy, "BURULAŞ'ın, BursaKart değişikliği kararı vatandaşa mali külfet getirmekte. Kart değişikliği zorunlu olmamalı ve ücret alınmamalı. " dedi. Fidansoy ayrıca kendi tavsiyelerini de paylaştı. İşte ayrıntılar...
Haber Giriş Tarihi: 15.08.2025 09:22
Haber Güncellenme Tarihi: 15.08.2025 10:31
Muhabir:
İsmail Karaduman
BURULAŞ, toplu ulaşım hizmetlerinin daha güçlü, daha hızlı ve daha güvenli hale getirmek amacıyla BursaKart sisteminde yenileme süreci başlatmıştı.
Bu kapsamda sene sonuna kadar tüm eski BursaKartların değişeceği belirlenmişti.
Recep Altepe'nin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde BURULAŞ Genel Müdürü olarak görev yapan ve Alinur Aktaş döneminde görevden alınan Levent Fidansoy, yeni sistem hakkındaki fikirlerini Bursa Hakimiyet ile paylaştı.
"VATANDAŞA MALİ KÜLFET GETİRİYOR"
BURULAŞ'ın BursaKart sistemini hangi amaçla değiştirdiğini anlamanın mümkün olmadığını söyleyen Fidansoy, "Yapılan açıklama çelişkiler ile dolu olduğu gibi vatandaşa kolaylık getirmesi gerekirken zorluklar ve mali külfet getiriyor. BursaKart sisteminde 2 milyonun üzerinde kart bulunmakta, bunların bir kısmı evlerde kıyı köşeye atılmış kullanılmamakta. Çoğunluğu kayıp edildiği sanılan kart yerine alınan kartlar olup üzerlerinde bir miktar para yüklü. Bu kartlar ne olacak? Mevcut Mifare kartlar, ulaşım sistemlerinde yoğun kullanılmakta olup aktarma, ücret iadesi, mesafeye göre ücret, indirimli ve abonman ücretlendirme, avans, kişiselleştirme, esnek zaman tarifeleri vb toplu ulaşımda kullanılan tüm ücretlendirme ihtiyaçlarını karşılayabilecek durumda. Kartlar dijital olup kişiselleştirmeye de uygun. Yenilik getirdiği iddiası doğru değildir." dedi.
"YENİ KART İÇİN BEDEL ALINMAMALI"
Yeni kartların hangi tip olacağının belirtilmediğini belirten Fidansoy, " Kartlar Desfire mı olacak yoksa aynı Mifare standardında mı kalacak? Desfire ise avantajı ulaşım dışında alışveriş vs işlerde kullanılabilmesidir. Bu mu hedeflenmektedir? Öyle ise vatandaş neden zorlanmakta şu tarihe kadar geçerli olacak şeklinde ifade edilmektedir? Kartlar değişecekse ham birim bedeli bir kaç senti geçmeyen kartlardan neden 50 TL sonra 100 TL bedel talep edilmektedir? Aynı şekilde yeni kart bedeli neden 150 TL'dir? Bankalar gibi bu işten para kazananlar dahi kartlardan bedel almamaktadır." şeklinde konuştu.
Kişisel olmayan kartların kiosklardan alınabilmesini yorumlayan Fidansoy, "Eski karttaki para kioskta yeni karta nasıl aktarılacak. BURULAŞ öncelikle atıl eski kartlardaki paraların yeni veya mevcut kartlara aktarılması işlemini sağlamalıdır. Aktarma için koşullar sürülmemeli her iki yönde ücretsiz aktarma mümkün olmalıdır." ifadelerini kullandı.
Yeni kart tasarımlarını değerlendiren Fidansoy, "Kartların üzerinde Bursa'yı tanıtan fotoğraflar varken yeşil-beyaz-kırmızı İtalyan ve Bulgaristan renkleri ile sınırlamak ve yolcuları sınıflara ayırmak anlaşılmazdır. Kart üzerine mevcut belediye başkanının sloganını işlemek ileride yönetim değiştiğinde sıkıntı yaratacak. Ben 15 yıldır aynı kartı kullanıyorum. 'Her Şey Bursa İçin' ve 'Canla Başla Bursa' sloganları artık hiçbir yerde yok. Kişisel kartlarda fotoğraf istemek yerine ofiste çekilmesi veya arşivden alınması sağlanmalıdır. Bizim zamanımızda BURULAŞ'ın çalıştırdığı bilet sistemi yeniden bünyeye alınmalı kayıp ihtimali ortadan kalkmalıdır." dedi.
"2900 TL'YE 100 BİNİŞ ABONMAN DEĞİLDİR"
"Şu yapılacak" gib ifadelerden yazılıma hakim olunmadığının anlaşıldığını savunan Fidansoy, "2900 TL'ye 100 biniş abonman değildir. Abonman sistemi yeniden acilen getirlmelidir. Çok sayıda kart vardı azaltıyoruz sözü de doğru değildir. Farklı desenler ayrı kart olarak mı değerlendiriliyor. yeni karta vatandaşlar zorlanmamalı, arzu eden alışveriş kartı olarak isteğe bağlı almalıdır. Eski kart bakiyeleri yeni kartlara aktarılmalı ve kart ücretsiz olmalıdır. İstanbulKart ile birleştirmek isteniyorsa ki iyi olur. Sadece talepte bulunanlara kart verilebilir ve öncelikle İstanbulKartların Desfire BursaKart olarak kullanılması sağlanabilir. Fakat bakanlığın ülkede tek kart geçerli olması yönün de de çalışması var. Sanırım Konya'da başladı. Bu konuda dikkate alınmalıdır." diyerek değerlendirmesini tamamladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Fidansoy'dan BursaKart çağrısı: Yeni kart için ücret alınmamalı
BursaKart sisteminde yapılan yenilikler hakkında değerlendirmelerde bulunan BURULAŞ'ın eski genel müdürlerinden Levent Fidansoy, "BURULAŞ'ın, BursaKart değişikliği kararı vatandaşa mali külfet getirmekte. Kart değişikliği zorunlu olmamalı ve ücret alınmamalı. " dedi. Fidansoy ayrıca kendi tavsiyelerini de paylaştı. İşte ayrıntılar...
BURULAŞ, toplu ulaşım hizmetlerinin daha güçlü, daha hızlı ve daha güvenli hale getirmek amacıyla BursaKart sisteminde yenileme süreci başlatmıştı.
Bu kapsamda sene sonuna kadar tüm eski BursaKartların değişeceği belirlenmişti.
Recep Altepe'nin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde BURULAŞ Genel Müdürü olarak görev yapan ve Alinur Aktaş döneminde görevden alınan Levent Fidansoy, yeni sistem hakkındaki fikirlerini Bursa Hakimiyet ile paylaştı.
"VATANDAŞA MALİ KÜLFET GETİRİYOR"
BURULAŞ'ın BursaKart sistemini hangi amaçla değiştirdiğini anlamanın mümkün olmadığını söyleyen Fidansoy, "Yapılan açıklama çelişkiler ile dolu olduğu gibi vatandaşa kolaylık getirmesi gerekirken zorluklar ve mali külfet getiriyor. BursaKart sisteminde 2 milyonun üzerinde kart bulunmakta, bunların bir kısmı evlerde kıyı köşeye atılmış kullanılmamakta. Çoğunluğu kayıp edildiği sanılan kart yerine alınan kartlar olup üzerlerinde bir miktar para yüklü. Bu kartlar ne olacak? Mevcut Mifare kartlar, ulaşım sistemlerinde yoğun kullanılmakta olup aktarma, ücret iadesi, mesafeye göre ücret, indirimli ve abonman ücretlendirme, avans, kişiselleştirme, esnek zaman tarifeleri vb toplu ulaşımda kullanılan tüm ücretlendirme ihtiyaçlarını karşılayabilecek durumda. Kartlar dijital olup kişiselleştirmeye de uygun. Yenilik getirdiği iddiası doğru değildir." dedi.
"YENİ KART İÇİN BEDEL ALINMAMALI"
Yeni kartların hangi tip olacağının belirtilmediğini belirten Fidansoy, " Kartlar Desfire mı olacak yoksa aynı Mifare standardında mı kalacak? Desfire ise avantajı ulaşım dışında alışveriş vs işlerde kullanılabilmesidir. Bu mu hedeflenmektedir? Öyle ise vatandaş neden zorlanmakta şu tarihe kadar geçerli olacak şeklinde ifade edilmektedir? Kartlar değişecekse ham birim bedeli bir kaç senti geçmeyen kartlardan neden 50 TL sonra 100 TL bedel talep edilmektedir? Aynı şekilde yeni kart bedeli neden 150 TL'dir? Bankalar gibi bu işten para kazananlar dahi kartlardan bedel almamaktadır." şeklinde konuştu.
"ESKİ KARTLARDAKİ BAKİYELER YENİ KARTLARA AKTARILMALI"
Kişisel olmayan kartların kiosklardan alınabilmesini yorumlayan Fidansoy, "Eski karttaki para kioskta yeni karta nasıl aktarılacak. BURULAŞ öncelikle atıl eski kartlardaki paraların yeni veya mevcut kartlara aktarılması işlemini sağlamalıdır. Aktarma için koşullar sürülmemeli her iki yönde ücretsiz aktarma mümkün olmalıdır." ifadelerini kullandı.
SLOGAN ELEŞTİRİSİ: YÖNETİM DEĞİŞTİĞİNDE SIKINTI YARATACAK
Yeni kart tasarımlarını değerlendiren Fidansoy, "Kartların üzerinde Bursa'yı tanıtan fotoğraflar varken yeşil-beyaz-kırmızı İtalyan ve Bulgaristan renkleri ile sınırlamak ve yolcuları sınıflara ayırmak anlaşılmazdır. Kart üzerine mevcut belediye başkanının sloganını işlemek ileride yönetim değiştiğinde sıkıntı yaratacak. Ben 15 yıldır aynı kartı kullanıyorum. 'Her Şey Bursa İçin' ve 'Canla Başla Bursa' sloganları artık hiçbir yerde yok. Kişisel kartlarda fotoğraf istemek yerine ofiste çekilmesi veya arşivden alınması sağlanmalıdır. Bizim zamanımızda BURULAŞ'ın çalıştırdığı bilet sistemi yeniden bünyeye alınmalı kayıp ihtimali ortadan kalkmalıdır." dedi.
"2900 TL'YE 100 BİNİŞ ABONMAN DEĞİLDİR"
"Şu yapılacak" gib ifadelerden yazılıma hakim olunmadığının anlaşıldığını savunan Fidansoy, "2900 TL'ye 100 biniş abonman değildir. Abonman sistemi yeniden acilen getirlmelidir. Çok sayıda kart vardı azaltıyoruz sözü de doğru değildir. Farklı desenler ayrı kart olarak mı değerlendiriliyor. yeni karta vatandaşlar zorlanmamalı, arzu eden alışveriş kartı olarak isteğe bağlı almalıdır. Eski kart bakiyeleri yeni kartlara aktarılmalı ve kart ücretsiz olmalıdır. İstanbulKart ile birleştirmek isteniyorsa ki iyi olur. Sadece talepte bulunanlara kart verilebilir ve öncelikle İstanbulKartların Desfire BursaKart olarak kullanılması sağlanabilir. Fakat bakanlığın ülkede tek kart geçerli olması yönün de de çalışması var. Sanırım Konya'da başladı. Bu konuda dikkate alınmalıdır." diyerek değerlendirmesini tamamladı.
Kaynak: İsmail Karaduman
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR